Anul 2017 a fost unul dinamic si plin de evenimente importante pentru industria de asigurari, un an care va ramane probabil de referinta in special prin semnalele pozitive transmise, apeciaza Mihut Marculescu, manager in cadrul departamentului subscriere al Gothaer Asigurari. Cu toate acestea, in opinia sa, industria de profil mai are multi pasi de facut inainte pentru a ajunge sa fie considerata o piata matura: "Este un drum lung iar rezultatele sustenabile necesita in prealabil un important efort colectiv al industriei de a-si consolida increderea si interesul in fata consumatorului de asigurari".

"As fi tentat sa raspund ca piata de asigurari din Romania mai are nevoie de timp, insa realizez ca au trecut mai mult de 28 de ani de la liberalizare si, din pacate, este in continuare in formare. Preocuparea pentru protectia consumatorului de asigurari, cresterea gradului de educatie financiara, repozitionarea raportului de forte si crearea unui cadru transparent al drepturilor si obligatiilor reciproce dintre clienti si societatile de asigurare sunt esentiale pentru viitorul acestei industrii", spune Mihut Marculescu (foto).

Gothaer Asigurari a incheiat anul trecut cu o crestere a primelor brute subscrise de 22% fata de 2016, la peste 119 milioane lei. Principalele linii de business care au adus cresteri in 2017 au fost Casco (7,9 mil. lei), unde s-a inregistrat o crestere de 20% fata de 2016 si segmentul de garantii (3 mil. lei), in linie ascendenta cu 44% crestere fata de anul precedent.

In 2017, Gothaer a achitat despagubiri in valoare totala de aproape 60 mil. lei, pentru aprox. 9.000 de dosare avizate. Segmentele de business pe care au fost avizate cele mai multe dosare de dauna au fost Casco (peste 6.300), urmat de PA & Health (peste 1.200). Cea mai mare dauna platita in 2017 de companie a fost in valoare de peste 2,1 mil lei, aferenta unei asigurari Property & Engineering. Doar pe segmentul Agro, despagubirile s-au ridicat la peste 9.7 mil lei in anul 2017.

"Am inregistrat cresteri semnificative pe toate liniile de asigurare, atat pe segmentul corporate cat si retail. Daca ar fi sa avem un top al produselor vedeta, cele mai mari cresteri au fost inregistrate de produse care nu se bucura de o foarte mare notorietate in piata, cum ar fi asigurarile pentru riscuri financiare (asigurarile de garantii), asigurarile de raspunderi civile, atat cele generale cat si cele profesionale sau asigurarile agricole. Aceste rezultate arata un potential si in acelasi timp un trend cu privire la interesul crescut al clientilor pentru alte produse de asigurare, nu doar pentru CASCO sau RCA. Sunt rezultate timide care confirma insa ca in Romania se va schimba intr-un anumit orizont de timp interesul si ierarhia actuala a celor mai vandute produse din piata", mai spune Mihut Marculescu.

O sa iesim din zodia RCA in urmatorii ani?

"Ar trebui continuate actiunile de promovare si explicare a notiunii de asigurare, adica acele actiuni intreprinse cu scopul de crestere a nivelului de informare si educare a publicului larg. Cresterea gradului de cuprindere in asigurare este strans legata de felul in care clientii percep o nevoie de asigurare si constientizeaza cat de expusi sunt fata de anumite riscuri, mai ales atunci cand nevoia de asigurare nu este si obligatorie, cum este in cazul RCA", spune managerul Gothaer.

In opnia sa, acest lucru va fi posibil doar daca mesajul transmis de asiguratori va fi pe intelesul clientilor, cu "onestitate si rabdare". "Probabil ca nu vom avea schimbari peste noapte, insa pe masura ce clientii vor intelege ca asigurarea nu este o cheltuiala sau doar o obligatie legala, ci un instrument de investitie pentru protectia patrimoniului propriu, probabil vom depasi aceasta etapa", conchide Mihut Marculescu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri