Monzo, unul dintre cele mai inovatoare startup-uri fintech din Europa, a ajuns la peste 650 de mii de clienti dupa 3 ani de la lansare. Un numar impresionant, avand in vedere ca acestia actioneaza doar pe piata din Regatul Unit al Marii Britanii. Tristan Thomas, head of marketing and community in cadrul startup-ului din Londra, a declarat in cadrul conferintei Future Banking, organizata de wall-street.ro, ca 80% dintre acesti clienti s-au inregistrat in aplicatie la sugestia prietenilor, iar in ceea ce priveste sistemul financiar, acesta va suferi schimbari importante in urmatorii ani.

Din cei peste 650 de mii de clienti ai bancii mobile, 50% au varste cuprinse intre 20 si 30 de ani. Insa, se pare ca aplicatia celor de la Monzo poate ajunge si in preferintele persoanelor mai in varsta, cel mai batran utilizator avand varsta de 92 de ani.

"Un procent de 80% dintre clientii nostri s-au inrolat in aplicatie in urma sugestiilor primite de la prieteni. Atragerea lor este una dintre cele mai mari provocari, sa ii facem sa isi schimbe banca si sa vina la noi. In Regatul Unit al Marii Britanii, in jur de 10% dintre persoane sunt dispuse sa isi schimbe banca.", precizeaza Tristan Thomas.

Reprezentantul startup-ului fintech este de parere ca pilonii de sustinere ai unei companii de succes sunt transparenta si comunitatea pe care o construiesti in jurul ei. "Companiile traditionale au tendinta de a nu fi transparente, de a comunica cu factorii externi doar prin intermediul campaniilor de PR. Noi am decis sa le oferim clientilor date referitoare la venituri si la proiectele pe care vrem sa le dezvoltam in viitor direct pe site-ul nostru", adauga Tristan. Acesta este de parere ca transparenta trebuie aplicata si in randul angajatilor. Cei de la Monzo au dezvoltat o politica prin care orice mail trimis la nivelul companiei sa poate fi vazut de toti angajatii, indiferent de postul pe care astia il ocupa.

Referitor la viitorul sistemului financiar, reprezentantul Monzo considera ca acesta va trece prin schimbari semnificative, iar piata va fi una extrem de diversificate pe fiecare serviciu in parte.

" Nu cred ca vom privi bancile in viitor asa cum o face acum. Noi atacam aceasta piata doar prin intermediul contului curent, dar sunt si vor exista alte companii care ataca piata din diverse alte perspective si se vor concentra pe alte segmente. Practic, ma astept ca peste 10 ani sa avem o intreaga serie de companii, care ofera o gama diverse de produse financiare. Piata va fi diversificata pe fiecare serviciu in parte. In aceste conditii, ce va mai insemna o banca peste 10 ani?" adauga Thomas.

Citeste si:
Ca sa fie cool bancile ar trebui sa se "lipeasca" de ultimele trenduri
Ca sa fie cool bancile ar...

Tristan Thomas a fost prezent la conferinta Future Banking, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Banca Transilvania, Visa, EFSE, Namirial Group, TBI Bank, Patria Bank, Peli Filip si APERO.

Ce servicii ofera Monzo?

Monzo ofera un cont curent la care ai atasat un card de debit. Prin intermediul contului iti poti incasa salariul si realiza diverse plati. Acestia iti ofera si functia de direct debit, destinata platilor recurente.

Iti poti incarca contul prin transferuri bancare din alte conturi pe care le detii sau prin intermediul aplicatiilor Apple Pay si Android Pay. Utilizatorii Monzo isi pot trimite bani instant intre ei prin selectarea, din lista de contacte, a destinatarului.

Aplicatia iti emite lunar un raport al operatiunilor in care vezi pe ce produse si activitati ai cheltuit cei mai multi bani. De asemenea, in urma fiecarei plati primesti o notificare instant pe aplicatie. Cei de la Monzo nu iti percep comisioane pentru platile cu cardul in strainatate sau pentru tranzactiile online efectuate intr-o valuta straina.

Citeste si:
CEO Ebury, despre impactul pe care il are fintech-ul pe piata HR
Un start-up fintech...

Retragerile de la bancomat de pana la 200 de lire sunt de asemenea gratuite, sumele care depasesc acest prag vor fi comisionate cu 3% din valoare. Cei de la Monzo au si un marketplace prin intermediul caruia ofera servicii aditionale furnizate de partenerii prezenti in acesta. Doua dintre startup-urile cu care colaboreaza sunt Emma si Moneybox.

Emma este o aplicatie dedicata gestionarii responsabile a fondurilor, care isi propune sa te fereasca de comisioanele overdrafturilor.

Moneybox este o aplicatie de investitii care iti rotunjeste cu o valoare de pana la maxim 1 lira sterlina platile pe care le faci, suma obtinuta fiind folosita pentru investitii in actiunii.

Aplicatia poate fi descarcata de pe Apple Store sau Google Play. Realizarea unui cont dureaza cateva minute si consta in fotografierea unui act de identitate (pasaport, carnet de conducere sau buletin) si realizarea unui video de verificare a carui durata este de 5 secunde.

Citeste si:
FinTech-ul romanesc Finqware, investitie de 180.000 de euro
FinTech-ul romanesc Finqware...

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Revolut, depasit de unul dintre principalii sai rivali din UK