Mihai Tecau, Omniasig: Daca am renunta la batalia preturilor in piata de asigurari s-ar imbunatati cu siguranta si procesul de vanzare

Mihai Tecau, presedintele directoratului Omniasig apreciaza ca evolutia pietei de asigurari este exclusiv legata de nivelul de satisfactie al clientilor, iar un nivel ridicat ale acesteia ar insemna mai multa incredere din partea oamenilor, ca in caz de dauna beneficiaza de cele mai bune servicii, dar si dispozitia de a transfera mai mult risc care companiile de asigurari, cu o valoare mai ridicata. "Atat timp cat va exista o batalie a preturilor, asa cum se intampla pe RCA, in care lucrurile vor fi prezentate intr-o maniera simplista, fara informari, atunci cresterea din piata de asigurari va intarzia mereu sa apara", spune seful Omniasig.

"Cu cat vor spori in calitate serviciile oferite de catre societatile de asigurari pe segmentul de daune, referitor la plata la timp a despagubirilor, o mai buna adresabilitate catre client s.a.m.d. consider ca lucrurile in partea de front office, adica de vanzare, se vor imbunatati, de asemenea. Totusi, in ultima perioada, orientarea clientilor a parasit zona obligatorie si a inceput sa se uite si la alte produse facultative de care are nevoie. De exemplu, la nivel de produse, la Omniasig, am accelerat, in ultimul an, foarte mult pe segmentul de CASCO si, de asemenea, am crescut si pe Property sau asigurari de locuinte. Pretul ramane insa un factor important al deciziei de achizitie", spune Mihai Tecau (foto).

Seful Omniasig afirma ca in tara noastra un cetatean cheltuie in medie aproximativ 100 de euro pe an pentru produse de asigurari, insa miza pe care o propune pietei, per ansamblu, este de a stimula, prin calitatea serviciilor de asigurare, dublarea acestei sume.

"Daca il vom convinge sa cheltuie 200 de euro inseamna ca piata se va dubla. In tarile din regiune, avem exemple de 300 de euro sau 500 de euro pe an, ceea ce inseamna de cinci ori mai mult. Intr-adevar, sunt salariile mai mari in acele tari, dar si la noi au crescut salariile in ultimii ani. Apoi, tanara generatie vine din urma si s-au schimbat si anumite mentalitati legate de serviciile financiare. Atat timp cat serviciile vor fi de calitate si piata va fi de calitate".

Mihai Tecau: Generatia tanara, un "game changer" in asigurari

"Generatia tanara este foarte informata. Sunt foarte deschisi spre a cumpara online si se informeaza foarte rapid legat de produse si procesul de despagubire. Astfel, serviciile financiare nu mai reprezinta niste « must have-uri » dintr-o singura directie, ci din ambele sensuri. Este nevoie de foarte multa atentie si la promovare si la dialogul cu clientii. Ca urmare, dezvoltarea ulteriora a pietei de asigurari va avea obligatoriu si o componenta bazata pe resursele umane pe care le utilizam in prezent, in sensul ca va trebuie sa crestem valorile din ce in ce mai mult astfel incat sa putem atinge o nevoie de performanta", apreciaza Mihai Tecau.

Citeste si:
Polițe de asigurare plătite online: cum funcționează soluția...
Polițe de asigurare plătite...

Saptamana aceasta, Omniasig a incheiat un parteneriat impreuna cu Federatia Romana de Judo si Federatia Romana de Lupte, ce sta sub umbrela campaniei "Omniasig pentru Performanta". Prin intermediul acestui parteneriat, Omniasig sustine activitatea celor doua federatii si va lansa, impreuna cu acestea, o serie de initiative menite sa creasca gradul de notorietate a celor doua sporturi. Parteneriatul este incheiat pe o perioada de un an si va putea fi extins si in anii urmatori.

Omniasig a inregistrat, in anul 2017, un volum total al primelor brute subscrise de 1,06 miliarde lei, o valoare cu 2,24% sub cea inregistrata in 2016. Scaderea este cauzata, in principal, de reducerea valorii primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor auto obligatorii, RCA. Compania a inregistrat in 2017 o evolutie profitabila, stabila, profitul brut conform standardelor de raportare IFRS in scop de consolidare fiind de 20,09 milioane lei.

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri