Gradul de penetrare al industriei de asigurari din Romania in Produsul Intern Brut (PIB) a fost 1,21% la nivelul lui 2017, in timp ce tari dezvoltate, precum Germania sau Franta au inregistrat valori ale acestui indicator de peste 6%, respectiv 10%. Si densitatea asigurarilor indica, de asemenea, niveluri mai scazute pentru Romania comparativ cu alte state din regiune. Raportand densitatea asigurarilor la salariul mediu brut anual, ponderea Romaniei este de aproximativ 1,5%, iar tari ca Ungaria si Polonia inregistreaza valori de aproximativ 2,8-2,9%, arata la finele anului trecut Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Am intrebat-o astfel pe Anita Nitulescu, CEO in cadrul Eurolife ERB Asigurari Romania, ce pasi ar trebui sa parcurga tara noastra astfel incat industria de asigurari sa intre intr-un proces accelerat de dezvoltare si maturizare?

"In industria de asigurari mai avem etape de parcurs pentru a ajunge la nivelul tarilor occidentale din punct de vedere ratei de penetrare si al densitatii, insa trebuie sa avem in vedere si contextul macroeconomic in care Romania ca tara se afla. Romania este inca o piata emergenta, caracterizata de venituri inca sub media europeana si putere de cumparare scazuta, dar cu un potential semnificativ de a ajunge la statutul de piata matura", spune Anita Nitulescu (foto).

Ea adauga ca "in tarile unde piata a ajuns la un nivel de maturitate, asigurarile fac parte din stilul de viata al clientilor, care in mod firesc opteaza pentru un pachet sau altul, in functie de nevoile fiecaruia. Vorbim de piete cu o istorie de peste 20 de ani in asigurari, cu un anumit nivel financiar, dar si cu un grad de educatie mai mare in randul populatiei, care a mostenit aceasta cultura din generatie in generatie".

Astfel, in opinia sa, "pentru ca si piata din Romania sa treaca prin acest proces de maturizare, este necesara implicarea mai multor factori de influenta:

  1. Consumatorul si masura in care este informat cu privire la beneficiile oferite de o asigurare;
  2. Asiguratorul si initiativele lui de educare, intr-o maniera usor de inteles, clara si sustinuta;
  3. Statul care, pentru imbunatatirea standardului de viata al cetatenilor, sa se uite cu prioritate catre sistemul de educatie, sanatate si pensii, si sa consolideze o relatie de parteneriat cu actorii economici din aceste sectoare de activitate pentru identificarea unor solutii si strategii comune, obiectivul final fiind de a contribui impreuna la cresterea beneficiilor ce rezulta din folosirea eficienta a acestor servicii.

Cum poate fi stimulata cresterea vanzarilor de asigurari facultative?

"Ritmul de mentinere a evolutiei asigurarilor facultative in linie ascendenta este influentat de nivelul de educatiei, veniturilor, dar si de facilitatile acordate, de colaborarea asiguratorilor cu regulatorul si de accesibilitate a proceselor, care sa ofere aceeasi calitate a serviciilor oferite clientilor", afirma Anita Nitulescu.

Citeste si:
Baza de date impotriva fraudelor cu asigurari CASCO
BAAR va crea o baza de date...

Potrivit studiului „Comportamente si tendinte cu privire la asigurari”, desfasurat de Eurolife ERB Asigurari Romania in parteneriat cu Entrepreneurship Academy in randul a peste 200 de repondenti cu varste cuprinse intre 20-35 de ani, arata ca o pondere de 64% dintre cei chestionati spun ca nu au o intelegere completa a domeniului, in timp ce 84% vad necesara o campanie de educare.

Seful Eurolife ERB Asigurari apreciaza astfel ca "educatia financiara a romanilor este o responsabilitate comuna, atat a companiilor din industrie, cat si a fiecarui individ in parte preocupat de viitorul sau si al familiei sale. Vedem tot mai multe initiative in piata - atat la nivel de autoritati de reglementare, cat si ale companiilor, toate avand un obiectiv comun: imbunatatirea si cresterea nivelului de educatie cu privire la beneficiile pe care o asigurare ti le poate aduce. Iar aici, cred ca cel mai important aspect de mentionat, este faptul ca, in cazul aparitiei unui eveniment nepravazut, asigurarea ofera confortul financiar de dinaintea aparitiei riscului. In concluzie, existenta unui parteneriat - client - companie este esentiala".

Anita Nitulescu, director general Eurolife ERB Asigurari, a absolvit Academia de Studii Economice in anul 1997, iar dupa terminarea studiilor s-a angajat la ING Asigurari de Viata, ca underwriter, iar din 2002 a devenit director de operatiuni. A facut parte din echipa ING Asigurari de Viata pana in 2006. Anul urmator a fost selectata pentru a coordona infiintarea in Romania a companiei Eurolife ERB, pe care o conduce si in prezent.

Citeste si:
Eurolife: Industria de asigurari, un pilon de protectie al economiei
Anita Nitulescu, Eurolife...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
ASF: Amenintarile din piata de asigurari sunt de natura structurala