Principalele riscuri mari identificate cu privire la activitatea intreprinderilor din turism se refera la: lipsa de stabilitate legislativa, legislatia inadecvata din domeniu si lipsa personalului calificat. Alte riscuri mari exprimate de catre respondentii unitatilor de cazare sunt: variatia activitatii in functie de anotimpuri, costul materiilor prime si energiei, infrastructura rutiera / transport. Gestionarea riscurilor este realizata, cel mai frevent, prin: campanii de marketing, asigurari specifice si programe de training pentru angajati.

In ceea ce priveste tipul de asigurare detinuta, rezultatele indica faptul ca o pondere de 64% dintre unitatile de cazare detin asigurare de cladiri si bunuri, 44% RCA si doar 7% o polita business interruption sau asigurare de viata pentru angajati. In cazul agentiilor de turism, 88% detin polita de insolvabilitate si faliment, 50% RCA si 7% asigurare de viata pentru angajati. Se remarca de asemenea ca, 24% dintre agentiile de turism ofera asigurare de sanatate angajatilor, in timp ce, doar 14% din unitatile de cazare au acest tip de asigurare.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont
Sursa foto: Maxx-Studio / Shutterstock