Gabriela Firea a discutat cu reprezentanți ai mediului de afaceri și ai mediului asociativ din turism. Printre măsurile dezbătute de oamenii de afaceri cu primarul general al Capitalei se numără reducerea anumitor taxe pentru industria de turism și înființarea unui centru de conferințe.

”Am discutat în cadrul unei videoconferințe cu reprezentanți ai mediului de afaceri și ai mediului asociativ din turism despre posibilitatea de susținere a acestei industrii, având în vedere că este una dintre cele mai afectate de pandemie. Apreciez sprijinul acordat de sectorul turistic pe durata stării de urgență, când anumiți hotelieri au pus la dispoziția PMB spații pentru carantină și pentru cazarea temporară a personalului medical. Acesta este modelul în care cred – de colaborare permanentă și consistentă. Mă bucur că avem această întâlnire, în care putem auzi propunerile dvs. concrete cu privire la posibile colaborări în industria turismului. Dorim să aflăm care este procentul de contaminare în București cu noul coronavirus. Unul dintre motive este cel medical, care privește sănătatea publică, dar rezultatele ne servesc și la a fundamenta ce măsuri putem adopta în viitorul imediat pentru a putea oferi economiei susținerea atât de necesară în această perioadă, pentru a contribui, în mod responsabil, la repornirea motoarelor în acest domeniu”, a scris pe Facebook Gabriela Firea.

Ea a mai afirmat că dorește să aplice la București modelul altor capitale europene, unde există o bună colaborare între sectorul public și cel privat, în beneficiul angajaților și al situației economice în ansamblu.

Te poate interesa și: În Capitală au apărut primele automate vending cu măști și dezinfectant, în cele mai aglomerate zone

Propunere pentru relansarea turismului din București: Reducerea de taxe

„Participanții au formulat o serie de propuneri care privesc sectorul atât pe termen scurt, cât și pe termen mediu și lung, iar primarul general, Gabriela Firea, a dat asigurări că va analiza posibilitatea aplicării lor – respectiv a prezentat stadiul celor aflate deja în pregătire:

reducerea anumitor taxe pentru industria de turism – taxa de ocupare a domeniului public, taxa pe clădiri etc -, având în vedere faptul că lipsa încasărilor din ultima perioadă îi pune în imposbilitatea de a onora taxele la nivelul actual. Potrivit partenerilor de discuție, în București sunt înregistrate 13.000 de unități care activează în industria de profil și peste 40.000 de persoane angajate în domeniu, alte 27.000 activând în domenii conexe – cum este cel al activităților și spectacolelor culturale, așadar domenii care contribuție la circulația turistică și care au fost închise complet pe durata ultimelor luni;

înființarea unui Centru de conferințe – cunoscut fiind aportul pe care astfel de evenimente îl au în dezvoltarea tursmului – și înființarea unei Case a Turismului - spațiu destinat întâlnirilor și sesiunilor comune de lucru dintre marii operatori de turism și serviciile municipale de profil. Pentru Centrul de conferințe, participanții au făcut propuneri de locație și se încearcă găsirea unor soluții viabile;

transformarea actualului organism de turism al Capitalei (Bucharest Tourism Board – BTB) în organizație de management al destinației (OMD). În prezent, normele de aplicare a legii care reglementează înființarea unor astfel de organizații nu sunt încă publicate, ca urmare a fost agreată înființarea unei structuri premergătoare viitoarei OMD.

Citește și: FOTO | O mare parte a centrului vechi din București devine pietonală din acest weekend

Mijloacele de transport ale STB, afișaj în mai multe limbi străine

Mediul privat și serviciile de profil ale PMB deja colaborează pe acest subiect. Un prim draft al statutului noii oganizații ar putea fi gata săptămâna viitoare și va fi prezentat membrilor BTB pentru a veni cu eventuale modificări. Următorii pași sunt: susținerea în CGMB a noului statut, alături de o strategie și un plan de acțiune pe orizontul de timp 2030;

organizarea de evenimente care să încurajeze circulația turistică – în condiții de deplină respectare a măsurilor de distanțare fizică și protecție a participanților. Industria de turism a argumentat prin faptul că de fiecare dată când au avut loc evenimente la nivelul Capitalei, acest lucru a fost benefic pentru sectorul turistic, regăsindu-se în creșterea încasărilor și angajărilor, așadar în mai buna ocupare a forței de muncă, dar și în creșerea taxelor achitate de acest sector către stat;

Vezi și: În sfârșit! Poți plăti cu cardul bancar contactless direct în autobuzele și tramvaiele STB

eliberarea de vouchere pentru transport public și pentru vizitarea de obiective din sectorul cultural (muzee, galerii etc.) – care să fie distribuite de hotelieri;

creșterea gradului de reglementare și organizare în Centrul Vechi, zonă care atrage mare parte dintre turiștii Capitalei, pentru a deveni un spațiu mai primitor decât în prezent;

• înființarea de spații de parcare pentru autocarele turistice, respectiv pentru îmbarcare/debarcare – pentru început 5 locuri de parcare plătite în zonele Palatul Regal /Sala Palatului si zone de imbarcare/debarcare pasageri în Piața Unirii, Calea Victoriei (Zona CEC), Piața Victoriei (Antipa), Arcul de Triumf; subiectul va intra în analiza Administrației Străzilor și a Poliției Locale;

înființarea de centre de informare turistică – am amintit că deja AMPT are un plan de redeschidere a centrelor de acest fel, iar proiectul urmează să fie lansat în curând – corelat și cu măsurile care se vor stabili la nivel național la sfârșitul stării de alertă;

înființarea unei autogări a Capitalei;

• întroducerea afișajului multilingv în mijloacele de transport STB.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri