Optiunea de refinantare poate fi accesata intrand in procesul existent de obtinere a creditului de nevoi personale din ING Home’Bank. Clientii parcurg aceleasi interogari la ANAF si Biroul de Credite pentru a verifica eligibilitatea si suma pentru care se incadreaza comparativ cu cea solicitata. Optiunea de refinantare le apare momentan numai acelor clienti care au deja produse ca ExtraROL sau credite de nevoi personale si pentru care refinantarea are sens in vederea obtinerii sumei dorite, conform unui comunicat de presa emis de catre banca.

Produsele de creditare selectate pentru refinantare vor fi dintre cele care favorieaza clientul sa obtina valoarea dorita (tinand cont de termenul acestora, valoarea, ratele lunare etc.). Fiind parte din fluxul procesului de creditare online, optiunea nu se adreseaza momentan si clientilor ING care isi doresc doar refinantarea datoriilor existente. Aceasta solicitare poate fi adresata in continuare in oricare office ING.

Inainte de aprobarea refinantarii, clientii vor primi o simulare a noului imprumut, pasii care succed apoi fiind aceiasi ca in cazul unui imprumut de nevoie personale online obisnuit, folosind semnatura digitala si transferand suma imediat in contul clientului. Intregul proces dureaza aproximativ 15 minute.
Procesele de verificare si conditiile de acordare sunt exact aceleasi ca la o refinantare intr-un office ING.

Clientii vor putea verifica toate conditiile si informatiile legate de refinantare in cadrul procesului si in documentele trimise pe adresa de e-mail pentru a lua o decizie informata atat cu privire la optiunile de refinantare (data aprobarii, a maturitatii, rate lunare, costuri de refinantare), cat si cu privire la conditiile noului imprumut (dobanda, suma totala returnata prin DAE, comision de analiza sau oricare alte taxe).

"Bankingul online nu ar trebui sa fie numai despre tranzactii la indemana, ci si un mod de a avea o vizibilitate mai buna a portofoliului de produse financiare, un control al propriilor fonduri, in timp ce poti aloca, din confortul propriei case, timpul necesar pentru a citi si a te informa cu privire la deciziile tale financiare", a declarat Javier Mones Pita, directorul de Retail Banking ING Bank Romania.

De la anuntarea creditului de nevoi personale online, in septembrie 2017, aproape 18.000 de persoane au verificat in ce conditii ar putea obtine un imprumut. Un total de 5.000 de clienti au ales sa ia creditul online, unul din trei avand cel putin un astfel de produs. Mai mult decat atat, 80% dintre creditele online au fost accesate si aprobate prin mobil.

Utilizarea aplicatiei ING Home’Bank prin aplicatia de mobil a crescut semnificativ fata de nivelul de utilizare de pe desktop. La finalul lunii iunie 2018, dintre cei 646.000 utilizatori activi de Home’Bank, 453.000 au accesat aplicatia de pe mobil, cu o medie de 15 logari pe luna. Frecventa pentru aplicatia de desktop este la jumatate. Doar 4% dintre interactiunile cu banca sunt offline, prin sucursale sau call center. In plus, numarul interactiunilor si solicitarilor venite din partea clientilor pe mobil s-a dublat in ultimul an, se mai arata in comunicat.