In urma sondajului a reiesit ca cele mai importante trei caracteristici pe care romanii din mediul urban le asociaza cu o banca moderna sunt usurinta in utilizare (mentionata de 80% dintre ei), urmata de rapiditate (76%) si securitate (73%). De asemenea, consumatorii isi doresc ca o banca moderna sa fie atenta cu buzunarul lor.

Serviciile bancare sunt evaluate ca fiind moderne daca nu au comisioane (69%), daca ofera discounturi si oferte (59%) precum si posibilitatea de a economisi o suma de bani la fiecare tranzactie (51%).

Mai mult, din perspectiva consumatorilor, o banca moderna trebuie sa fie tot timpul la dispozitia clientilor, oferind beneficii precum suport 24 din 24 (73%) si o retea vasta de bancomate (59%).

Parteneriat Visa - Wirecard...
Citeste si: Bancile pot cumpara de la Wirecard solutia de portofel digital a Visa

Ce isi doresc clientii de la o banca moderna?

- o aplicatie pentru mobil - 60%

- sa aiba posibilitatea de a efectua plati contactless - 59%

- sa poata contracta servicii online - 53%

- sa aiba optiunea sa isi schimbe singuri setarile de securitate la card (activare/dezactivare contactless, banda magnetica, schimbare pin, inghetare card etc.) - 47%

Peste 150 de magazine online...
Citeste si: Credite 100% digitale: TBI Credit a depasit 150 de magazine online

- posibilitatea platilor automate de utilitati prin direct debit - 47%

- optiunea de a realiza online schimb valutar - 43%

- self-banking - 42%

- posibilitatea salvarii platilor realizate in aplicatie - 39%

Raiffeisen Bank si-a...
Citeste si: Raiffeisen Bank, miscare spre o noua generatie de agentii [FOTO]

"In opinia romanilor, o banca moderna este o banca de care „scapi” repede – adica o banca usor de folosit, cu care timpul de interactiune este folosit eficient, tehnologia ajutand in acest sens. Si, cel mai important, toate acestea trebuie sa se desfasoare intr-un climat de securitate (mentionat de 73% dintre consumatori) si transparenta (64%). Cu alte cuvinte, ne dorim banci moderne, dar relatia cu o astfel de banca pleaca intotdeauna de la incredere", spune Traian Nastase, Managing Partner, iSense Solutions.

Pentru o parte dintre romani, banca moderna este aceea care ofera servicii personalizate: 38% isi doresc sa aiba acces la statisticile privind cheltuielile realizate, pentru o mai buna evidenta asupra banilor, 36% si-ar dori ca banca moderna sa le ofere posibilitatea de a avea un consultant bancar personal, 33% isi doresc un asistent de suport virtual. De asemenea, pentru 32% sunt importante cardurile virtuale speciale pentru plati online/digitale, iar 14% isi doresc sa aiba optiunea de a cumpara criptomonede.

Studiul a fost realizat online de catre compania iSense Solutions pe un esantion de 990 de respondenti din mediul urban. Datele sunt reprezentative pentru persoanele cu varsta de peste 18 ani din mediul urban din Romania. Grad de eroare +/- 3,11%, la un nivel de incredere de 95%.

Sursa foto: Shutterstock