Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat ING Bank cu 20.000 lei, dupa ce banca a recunoscut ca tranzactiile efectuate de un numar de 225.525 consumatori au fost dublate, precizeaza institutia intr-un comunicat postat pe pagina de Facebook.

Potrivit ING, aproximativ 7.000 de clienti care au initiat plati pana la momentul remedierii au fost afectati in mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, in sensul in care tranzactiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente.

"Ca urmare a aparitiei in mass-media, in data de 8.10.2018, a unor informatii referitoare la faptul ca, pentru o parte din clientii ING Bank au fost dublate tranzactiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile si POS-urile altor banci, echipa de control a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor s-a autosesizat, fiind astfel initiat un control operativ. In consecinta, a fost solicitat bancii un punct de vedere cu privire la incidentul operational care a afectat un numar de consumatori, clienti ai bancii, in cursul zilei de 8.10.2018. In urma verificarilor efectuate, banca a emis, in data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaste faptul ca, in data de 8.10.2018, incepand cu ora 14:00, ING Bank a identificat dublarea tranzactiilor efectuate de un numar de 225.525 consumatori, clienti ai bancii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank sustine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, ca, din numarul total de consumatori afectati, aproximativ 7.000 de clienti care au initiat plati pana la momentul remedierii, au fost afectati in mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, in sensul in care tranzactiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente", precizeaza ANPC.

Amenda aplicata de ANPC are in vedere afectarea intereselor economice ale consumatorilor, fapt care incalca prevederile Ordonanteo 21/1992 privind protectia consumatorilor.

In cursul zilei de luni, banca a informat, pe propria pagina de Facebook, ca o parte dintre tranzactiile realizate in weekend de clientii ING au fost dublate, situatia fiind cauzata de o eroare operationala in care fisierele de tranzactii au fost incarcate de doua ori.

Citeste si:
Un pasager a scos capul pe geam si a murit. Amenda pentru companie
Un pasager a scos capul pe...

ING Bank Romania a raportat in primul semestru un profit brut de 389 milioane lei, mai mare cu 89 milioane lei comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, si un profit net de 345 milioane lei, potrivit unui comunicat al bancii.

Numarul clientilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 in ultimele 12 luni, ajungand la 1,2 milioane de clienti activi. Numarul clientilor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o crestere de 23% intr-un ritm mai alert decat cel general al clientilor activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat in ultimul an a dus la un procent record de 60% de interactiuni online cu clientii care incaseaza salariul la ING.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Volvo recheama 507.000 de unitati in service: risc de incendiu