Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a amendat ING Bank cu 20.000 lei, dupa ce banca a recunoscut ca tranzactiile efectuate de un numar de 225.525 consumatori au fost dublate, precizeaza institutia intr-un comunicat postat pe pagina de Facebook.

Potrivit ING, aproximativ 7.000 de clienti care au initiat plati pana la momentul remedierii au fost afectati in mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, in sensul in care tranzactiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente.

"Ca urmare a aparitiei in mass-media, in data de 8.10.2018, a unor informatii referitoare la faptul ca, pentru o parte din clientii ING Bank au fost dublate tranzactiile realizate cu cardurile online, la ATM-urile si POS-urile altor banci, echipa de control a Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor s-a autosesizat, fiind astfel initiat un control operativ. In consecinta, a fost solicitat bancii un punct de vedere cu privire la incidentul operational care a afectat un numar de consumatori, clienti ai bancii, in cursul zilei de 8.10.2018. In urma verificarilor efectuate, banca a emis, in data de 9.10.2018, un punct de vedere prin care recunoaste faptul ca, in data de 8.10.2018, incepand cu ora 14:00, ING Bank a identificat dublarea tranzactiilor efectuate de un numar de 225.525 consumatori, clienti ai bancii, fiind astfel afectate interesele economice ale acestora. De asemenea, ING Bank sustine, printr-un punct de vedere suplimentar, emis pe 10.10.2018, ca, din numarul total de consumatori afectati, aproximativ 7.000 de clienti care au initiat plati pana la momentul remedierii, au fost afectati in mod direct, ca urmare a intervenirii incidentului, in sensul in care tranzactiile acestora au fost respinse pe motiv de fonduri insuficiente", precizeaza ANPC.

Amenda aplicata de ANPC are in vedere afectarea intereselor economice ale consumatorilor, fapt care incalca prevederile Ordonanteo 21/1992 privind protectia consumatorilor.

In cursul zilei de luni, banca a informat, pe propria pagina de Facebook, ca o parte dintre tranzactiile realizate in weekend de clientii ING au fost dublate, situatia fiind cauzata de o eroare operationala in care fisierele de tranzactii au fost incarcate de doua ori.

ING Bank Romania a raportat in primul semestru un profit brut de 389 milioane lei, mai mare cu 89 milioane lei comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, si un profit net de 345 milioane lei, potrivit unui comunicat al bancii.

Numarul clientilor activi a crescut cu mai mult de 155.000 in ultimele 12 luni, ajungand la 1,2 milioane de clienti activi. Numarul clientilor cu salariul la ING a crescut cu mai bine de 145.000, o crestere de 23% intr-un ritm mai alert decat cel general al clientilor activi, care a fost de 15% de la un an la altul. Modelul digital implementat in ultimul an a dus la un procent record de 60% de interactiuni online cu clientii care incaseaza salariul la ING.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri