Mastercard prezinta timp de 2 zile la Palatul Parlamentului cele mai noi tehnologii de plata disponibile la nivel mondial, organizand in acelasi timp in cadrul summit-ului de tehnologie si o masa rotunda cu reprezentantii unor institutii cheie, care pot deveni factori de decizie in procesul de digitalizare a Romaniei.

Toate tehnologiile prezentate permit platile contactless, inclusiv robotul umanoid Pepper pentru care Mastercard a creat prima aplicatie destinata cumparaturilor. De altfel, potrivit Mastercard, Romania a intrat de curand in Top 10 tari la nivel global in functie de rata de adoptie a tehnologiei contactless.

Cosmin Vladimirescu, general manager Mastercard Romania, a declarat in cadrul evenimentului ca 7 din 10 plati (in perioada ianuarie - august 2018) realizate cu cardurile Mastercard emise de bancile locale sunt contactless, ceea ce inseamna o crestere cu 139% fata de perioada echivalenta din 2017.

Ce inovatii a prezentat Mastercard la Technology Exhibition

Mastercard Technology Exhibition a inclus accesul si testarea unei serii de metode de plata inovatoare, printre care robotul umanoid Pepper, Retail Mirror – oglinda inteligenta pentru cumparaturi, Smart Table – care permite plati contactless, precum si cardul biometric – care combina tehnologia cu cip cu autentificarea biometrica.

In ceea ce priveste robotul Pepper, aplicatia dezvoltata de Mastercard permite transformarea robotului intr-o platforma ideala pentru extinderea capabilitatilor de comert.

Citeste si:
Mastercard: FinTech-ul romanesc, tot mai vizibil pe harta Europei
Cosmin Vladimirescu,...

"Pana in prezent, sute de magazine au inceput sa foloseasca robotul umanoid ca pe o noua modalitate de a interactiona cu clientii. Pepper, dezvoltat de SoftBank Robotics, ii poate ajuta pe clientii unui restaurant sa comande, economisind astfel timp si resurse, este util pentru companiile aeriene, care il pot folosi la check-in si, nu in ultimul rand, poate oferi consultanta despre bunuri si servicii specifice, asigurandu-se ca toti clientii cu care interactioneaza au parte de o experienta unica", se arata in comunicatul Mastercard.

Retail Mirror este o oglinda creata de OAK Labs, ce beneficiaza de tehnologie RFID si este destinata cabinelor de proba ale magazinelor. Ea poate sa inregistreze dimensiunile si preferintele de culoare ale clientilor, sa recomande ce alte articole de imbracaminte din magazin se potrivesc cu produsele adaugate in cos si pemite plata cu cardul contactless direct in cabina de proba.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
(P) Noua melodie a lui Smiley, inspirata din viziunea Mastercard