Raiffeisen Bank isi dubleaza profitul net la 9 luni, cu suportul unui avans puternic al creditarii

Raiffeisen Bank a incheiat primele 9 luni din an cu un profit net de 718 milioane de lei, aproape dublu (91%) fata de cel inregistrat in primele trei trimestre ale anului 2017, in contextul cresterii puternice a volumelor de credite, mai ales pe segmentul companiilor mari si IMM-urilor.

Astfel, activele totale ale Raiffeisen Bank au ajuns la 39,15 miliarde lei, in crestere cu 15% fata de anul precedent.

Potrivit rezultatelor financiare anuntate de banca, veniturile Raiffeisen au fost de peste 1,85 miliarde lei, in crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului 2017. Totodata, cheltuielile operationale ale bancii au crescut intr-un ritm mai redus, cu 5%, de la 887 miioane lei la 930 milioane de lei.

Cheltuielile operationale sunt in crestere usoara din cauza investitiilor in infrastructura si IT, a cresterii costului cu forta de munca, precum si a inflatiei, care devine un factor notabil.

Motorul principal al evolutiei puternic pozitive a profitului Raiffeisen a continuat sa fie activitatea de creditare, 24,51 miliarde de lei fiind valoarea stocului de credite nete acordate clientilor, in crestere cu 19% fata de perioada similara a anului 2017.

Citeste si:
Raiffeisen Bank va oferi gratuit companiilor semnătură electronică...
Raiffeisen Bank va oferi...

Creditele nou acordate companiilor au crescut cu 32% in primele trei trimestre din 2018, fata de aceeasi perioada a anului 2017, cele acordate IMM-urilor cu 20%, iar imprumuturile pentru populatie cu 6%.

"Ma bucur ca avem din nou rezultate foarte bune care provin, in primul rand, din cresterea organica echilibrata si puternica a bancii pe toate produsele si segmentele de clienti, cu accent pe finantarile acordate companiilor si IMM-urilor. Sustinem activitatea si investitiile clientilor nostri, ceea ce ne-a permis sa atingem o cota de piata de 10% in ceea ce priveste creditele acordate companiilor si populatiei din Romania. In conditiile in care mediul in care activam ne provoaca permanent, cu schimbari legislative si evolutii putin predictibile, faptul ca ne mentinem performantele la acest nivel si ne dezvoltam ne arata ca suntem o organizatie puternica si responsabila", a spus Steven van Groningen, presedinte & CEO Raiffeisen Bank.

Rata creditelor neperformante a scazut la 4,3% la finalul lunii septembrie 2018 fata de 7,7% in T3/2017. Costul cu provizioanele a scazut de asemenea fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 62 milioane lei, pe fondul comportamentului de plata disciplinat din partea clientilor nostri.

Depozitele atrase de Raiffeisen Bank de la clienti au crescut cu 16%, la final de septembrie 2018, fata de aceeasi perioada a anului trecut si au depasit valoarea de 32,31 miliarde lei.

"Raiffeisen Bank va continua investitiile substantiale in procesul de digitalizare si simplificare, pentru a oferi produse si servicii bancare accesibile, rapide si usor de inteles. Numarul clientilor bancii care folosesc aplicatiile de online si mobile banking, Raiffeisen Online si Smart Mobile, se apropie de 560.000, cu aproximativ 40% mai mult fata de perioada similara a anului trecut. Numarul de login-uri in cele doua aplicatii a crescut cu aproape 70%, iar numarul de tranzactii cu 40%, an pe an", anunta banca.

De asemenea, Raiffeisen a continuat sa creasca si pe piata cardurilor de credit, cu circa 10%, ajungand la peste 490.000 de carduri active la 30 septembrie 2018. "Peste 95% dintre sumele tranzactionate prin intermediul cardurilor de credit sunt utilizate la POS-uri sau pentru cumparaturi online. Volumele tranzactionate la comercianti au crescut cu aproape 20%, in primele trei trimestre ale acestui an, fata de aceeasi perioada a anului trecut", a precizat Raiffeisen.

Citeste si:
Rezultate BT: profit mai mic cu 35%, creștere de peste un miliard...
Banca Transilvania raportează...

Cresterile pe segmentul de clienti premium

Banca austriaca a mai anuntat ca portofoliul de clienti Premium a cunoscut o consolidare puternica, crescand cu 12% in primele 9 luni ale anului. Raiffeisen ofera si servicii de private banking (sub brandul Friedrich Wilhelm Raiffeisen), administrand active de peste 5 miliarde de lei pentru aproximativ 1.400 de clienti cu averi ridicate, care apeleaza la servicii de consultanta, instrumente financiare si servicii conexe.

La sfarsitul celui de-al treilea trimestru din 2018, banca avea 5.037 de angajati, 425 de agentii in toata tara si o retea de peste 930 de ATM-uri, aproximativ 19.300 de POS-uri si 210 masini multifunctionale. Raiffeisen Bank deserveste 2 milioane de clienti persoane fizice, aproximativ 100.000 de IMM-uri si 5.700 de corporatii.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri