Ajungem sa reconfirmam in fiecare an ca exista dezechilibre in piata de asigurari si ca deocamdata nu si-a atins potentialul, pe care ar trebui sa si reusim sa il convertim in rezultate, ce vor facilita o crestere sustenabila a pietei de profil. Convingerea mea ramane ca sansa acestei piete se apropie cat mai mult de potential in dialog constructiv, a declarat Virgil Soncutean, CEO al companiei Allianz-Tiriac Asigurari, in cadrul conferintei XPRIMM Time for Business - Provocarile anului 2019.

"Spunem ca exista potential la fiecare inceput de an, dar dintr-un motiv sau altul mergem apoi cu frana de mana trasa. 2019 a inceput cu o evolutie de bun augur, iar in acest sens este important sa pastram acelasi trend si pana la finalul anului", a afirmat Virgil Soncutean (foto).

In opinia sa, piata de asigurari se confrunta cu doua fronturi in acest moment. "Una este zona de oportunitati care pot fi motoarele de crestere pentru piata, dar este important ca din partea ASF (Autoritatea de Supraveghere Financiara - n.r.) sa fie o sustinere reala, sa nu taie aripile acestor oportunitati care au inceput sa prinda contur, fie ca vorbim despre zona de riscuri pentru viata si sanatate sau alte asigurari din zona non-auto. Este suficient sa citim alte declaratii publice ale jucatorilor din piata si o sa vedem ca exista o doza ridicata de optimism pe acest segmente de business".

Dar, "aici se regasesc si unele amenintari", adauga Virgil Soncutean. "A doua categorie de asteptari se refera la zonele care inca mai exista dezechilibre - si aici ma refer, in spcial, la piata RCA pentru ca este dificil de evitat subiectul. Cred ca in lantul client - asigurator - distribuitor - service este nevoie de mai mult echilibru astfel incat fiecare participant sa fie remunerat pentru meritul si valoarea pe care o adauga la rezultatul final".

Nu in ultimul rand, "un alt front de asteptari este in zona de birocratizare. Ne aliniem la contextul legislativ european, exista si initiative locale - modul in care sunt puse in practica poate ar putea fi facut intr-o maniera mai simpla, mai putin birocratica, mai digitala. Clientii isi doresc o experienta simpla in interactiunea cu companiile de asigurari", a incheiat CEO-ul Allianz-Tiriac Asigurari.

Din datele disponibile pe baza raportarilor primite la 30 septembrie 2018, valoarea totala a primelor brute subscrise de catre cele 29 de societati de asigurare active a fost de 7,47 miliarde lei, ceea ce reprezinta o crestere cu 2% fata de aceeasi perioada a anului 2017, cand valoarea inregistrata a fost de 7,32 miliarde lei.

Piata a continuat sa fie dominata de asigurarile generale - pondere 79% - cu un volum de prime brute subscrise de 5,88 miliarde lei, in crestere cu 2% fata de perioada similara a anului 2017, in timp ce asigurarile de viata au reprezentat 21% din totalul primelor brute subscrise, cu un volum de prime brute subscrise de 1,59 miliarde lei inregistrand o crestere de 4% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Asigurarile de raspundere civila auto (RCA), cu un volum de prime brute subscrise de 2,69 miliarde lei, au continuat sa detina ponderea principala - 46% - in totalul de prime brute subscrise pentru asigurarile generale. In cazul asigurarilor RCA s-a inregistrat o scadere a volumului de prime brute subscrise cu 6% fata de primele 9 luni ale anului precedent, insa numarul contractelor de asigurare incheiate a crescut (6.093.155 fata de 5.643.732).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri