Romanii se sperie de asigurari de viata, pentru ca le percep mai degraba ca pe niste "asigurari de moarte". Aceasta perceptie ne inhiba cumva si nu mai suntem in masura sa purtam o discutie. Nu suntem foarte deschisi sa discutam despre moarte, nu avem acest exercitiu si pur si simplu ne speriem. Insa, discutia este de fapt despre calitatea vietii noastre si viitorul copiilor nostri. Ideea este sa actionezi in asa fel incat sa si protejezi ce ai in jur si ceea ce conteaza pentru tine, spune Sinziana Maioreanu, CEO al Aegon Romania.

"In general, ce isi doresc clientii este ca asiguratorii sa le inteleaga mai bine nevoile si sa existe o simplitate mai mare in modul de a crea si prezenta un produs. Inovatie este un cuvant frumos, intr-adevar, dar oamenii cumpara, de regula, ceea ce au nevoie pentru familia lor. As vrea sa demontez un mit: asigurarile de viata nu sunt scumpe. In acelasi timp, nevoia este o chestiune strict personala a fiecarui client si se leaga mult de ceea ce ingrijoreaza si de ce au vazut in jur, in anturajul lor. Sunt oameni carora le este foarte teama de boli grave, altii au o ingrijorare mai degraba legata de accidente. Pana la urma trebuie facuta o discutie punctuala cu un agent de asigurari de viata astfel incat acesta sa inteleaga ceea ce il framanta si ce il poate ajuta pe client. Si am putea sa fim surprinsi ca o prima foarte mica poate sa ajunga sa acopere exact ceea ce are nevoie clientul", apreciaza Sinziana Maioreanu (foto).

Ca urmare, "discutia pe care ar trebui sa o avem tine mult mai mult de valorile umane. Produsele de asigurari de viata sunt si dificil de inteles, pentru ca romanii nu au avut sansa sa inteleaga beneficiile acestora si cat de mult i-ar putea ajuta. Exista si un context economic nu neaparat favorabil, in ultima perioada, si dificultatile cu care ne confruntam la nivel uman si personal sunt din ce in ce mai complexe", adauga CEO-ul Aegon Romania.

Sinziana Maioreanu: Daca abia de la 40 ani economisesti, practic, ai pierdut deja 20 ani

De aceea, "trebuie sa avem niste planuri nationale de educatie financiara pentru populatie. La nivel de industrie, sunt foarte multe demersuri. Si noi suntem implicati in mai multe programe de educatie financiara. Si Autoritatea de Supraveghere Financiara. Dar, demersul nu este suficient, pentru ca educatia financiara tine de foarte multi factori la nivel national".

In opinia sa, poate ca "un singur curs de educatie sau alfabetizare financiara la nivel national le-ar ajunge romanilor, dar "trebuie sa fie unul coerent care sa inceapa de la o varsta mica; sa invete pe de o parte si o anumita disciplina financiara, dar si care sunt intrumentele pe care le au la dispozitie ca sa isi aranjeze viata. Sunt generatii carora, pentru ca nu au invatat aceste lucruri, deoarece nu au avut de unde si au ajuns deja la varsta foarte inaintata, le este dificil sa se mai pregateasca pentru pensie. Daca abia la 40 de ani incepi sa fii constient si sa iti doresti sa faci ceva din punct de vedere al acumularii de capital pentru pensie ai ratat practic 20 de ani, perioada in care ti-ar fi fost mult mai usor sa investesti, deoarece ai alt apetit de risc, de exemplu".

Citeste si:
Aegon tinteste subscrieri de 90 MIL. lei pana la finele anului
Aegon Romania tinteste...

Astfel, "cu cat incepi sa economisesti mai din timp, cu atat o poti face cu sume mai mici si atunci este mult mai usor de tolerat pentru o masa mult mai mare de oameni. Noi incercam, in acest sens, sa gasim cele mai bune modalitati de ajunge la segmente de oameni tineri, nu neaparat doar cei cu obligatii si familie", adauga Sinziana Maioreanu.

Aegon Romania a urmat tendinta segmentului pe care activeaza si a inregistrat o majorare de 22%, in 2018 fata de 2017, a cifrelor de vanzare pentru principalele produse pe care le promoveaza prin intermediul partenerilor sai bancari. Compania de asigurari a incheiat 2018 cu un volum al primelor brute subscrise de circa 96 milioane lei (aproximativ 20,6 milioane euro).

Sinziana Maioreanu estimeaza ca in 2019, piata asigurarilor se va stabiliza si va continua, dupa toate probabilitatile, sa creasca intr-o cadenta temperata, influentata si de contextul geo-politic intern si extern. "Nu cred ca vom avea un an extraordinar pe asigurari de viata, iar daca va fi, va exista mai mult o consecinta a cresterii creditelor de consum. Este mai important sa privim la imaginea de ansamblu, de a avea un program si o politica destul de coerente pentru viitor", spune CEO-ul Aegon Romania.

Principalele produse de asigurari de viata pe care s-a concentrat activitatea companiei in 2018, au fost Aegon Fii Sigur, distribuit prin Banca Transilvania, si Aegon de Viitor, care poate fi achizitionat prin reteaua Alpha Bank. In 2019, Aegon Romania estimeaza o crestere de 34% a volumului primelor brute subscrise, care ar urma sa ajunga la circa 117.4 milioane lei.

Citeste si:
Crestere de peste 36% pentru Aegon in S1
Aegon, crestere de peste 36%...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
Aegon, crestere de 22% in 2018, pe asigurari de viata