Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri (UNTRR) solicita Guvernului, Ministerului Finantelor si Ministerului Transporturilor mentinerea legislatiei actuale cu privire la asigurarea de raspundere civila auto (RCA), respectiv legea 137/2017 si norma ASF 20/2017. Altfel, transportatorii rutieri spun ca tarifele RCA vor creste de peste 5 ori si ameninta ca vor demara din nou proteste nationale.

UNTRR arata cu degetul Comisia Europeana, despre care spune ca face jocurile companiilor de asigurari. Aceasta ar fi ajuns sa sustina ca "normele nationale actuale din Romania privind asigurarea RCA contravin Directivei Solvabilitate II, fapt semnalat printr-o scrisoare trimisa autoritatilor romane in luna iulie 2018, fara a fi pusa la dispozitia tuturor partilor interesate desi a fost solicitata in repetate randuri".

In aceste conditii, UNTRR spune ca a initiat "o actiune juridica la Curtea Europeana de Justitie impotriva Comisiei Europene, dupa ce institutia europeana a refuzat sa desecretizeze scrisoarea transmisa autoritatilor romane, desi modificarea legislatiei RCA are un impact financiar urias pentru posesorii celor opt milioane de vehicule inmatriculate in Romania".

Astfel, UNTRR se opune ferm modificarii Legii 132/2017 si Normei 20/2017 in sensul eliminarii tarifului de referinta cat si a limitei de 25% a cheltuielilor administrative si de vanzare ale politei de asigurare, incluse in tariful de prima. "Inainte de plafonarea tarifelor RCA si de actuala legislatie, unii asiguratori aveau cheltuieli administrative uriase, de pana la 80%, in conditiile in care acestea includeau cheltuielile aferente tuturor liniilor de business, aceasta practica diminuand baza de impozitare si motivand tarifele uriase".

UNTRR arata, de asemenea, ca "de la intrarea in vigoare a acestor reglementari legale, piata RCA in Romania a functionat in conditii foarte bune, suportabile pentru toti clientii asigurati si profitabile pentru asiguratori, la tarife chiar sub tarifele de referinta, demonstrand atat justetea principiilor pe care a fost construita si adoptata legea, cat si viabilitatea acesteia in piata".

Citeste si:
Transportatorii solicita extinderea plafonarii RCA pe intreg 2017
RCA: Plafonarea se apropie de...

Transportatorii rutieri mai spun ca "in luna iulie 2019, ASF a elaborat un proiect pentru modificarea Normei 20/2017 sub protectia secretului scrisorii Comisiei Europene, si a introdus in mod abuziv si nejustificat, tot sub protectia secretului scrisorii Comisiei Europene - masuri care vor conduce la reintrarea in criza a pietei RCA, iar tarifele vor creste vertiginos pentru toate categoriile de vehicule".

Totodata, "modificarea legislatiei actuale RCA, prin eliminarea tarifului de referinta si a limitei de 25% a cheltuielilor administrative, va facilita aparitia unor noi posibile practici de cartel pe piata RCA romaneasca, in ciuda declaratiilor ipocrite ale companiilor de asigurari in favoarea pietei libere".

UNTRR: Asiguratorii nu au putut justifica majorarea tarifelor de baza RCA de la 700 euro in 2013 la 5.000 de euro in 2016.

"Pe baza formulei pe care companiile de asigurari declarau ca o folosesc pentru a calcula prima de asigurare pentru segmentul autovehiculelor comerciale mai mari de 16 tone destinate transportului de marfuri si pentru autovehiculele cu mai mult de 18 locuri pe scaune destinate transportului de pasageri, tinand seama de datele publice privind frecventa daunelor si valoarea medie a daunelor pentru fiecare segment de autovehicule comerciale, rezultatele indicau o prima de maxim 1.000 - 1.100 euro per vehicul timp de 12 luni. Toate aceste companii se pare ca au ascuns costurile altor produse de asigurare in cadrul costurilor RCA", arata transportatorii.

Citeste si:
Euroins lanseaza o polita de asigurare pentru judecatori si procurori
Euroins Romania lanseaza o...

UNTRR subliniza, de asemenea, ca, in acest sens, un numar de noua companii de asigurari si o asociatie au fost sanctionate anul trecut de catre Consiliul Concurentei cu o amenda de 53 milioane euro pentru incalcarea reglementarilor nationale si europene din domeniul concurentei prin coordonarea comportamentelor pe piata in vederea majorarii tarifelor la RCA.

Transportatorii mai arata ca "tinta este de a finaliza aceste modificari pana la 31 octombrie 2019 data pana la care va fi pe pozitie vicepresedintele Comisiei Europene - semnatar al scrisorii secrete din 2018 catre ASF - cu scopul de a creste sumele colectate din RCA in Romania cu peste 300 milioane de euro, de la 700 mil euro anual la peste 1 miliard de euro".

Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Finante - Banci »



Citeste si
ASF anunta masuri de stabilizare a pietei RCA