Biroul asiguratorilor auto din Romania - BAAR intentioneaza sa dezvolte actuala baza de date AIDA (fost CEDAM) astfel incat sa colecteze si istoricul de dauna al autovehiculelor asigurate prin intermediul politelor facultative CASCO pentru a diminua nivelul fraudei la nivel de piata. Companiile de asigurari vor putea verifica daunele autovehiculelor pentru a evita incheierea unei asigurari CASCO in cazul unui autovehicul grav avariat care a primit deja despagubiri, dar se incearca incheierea unei noi polite CASCO.

Dezvoltarea actualei baze de date AIDA constituie unul dintr-o serie de noua obiective pe care BAAR si le-a propus pe termen scurt. Potrivit reprezentantilor organizatiei, pentru a pune a in aplicare acest prim obiectiv ar fi nevoie doar ca ASF sa emita un Ordin sau sa adopte o Norma pentru a oferi BAAR posibilitatea sa colecteze aceste date legate de politele de asigurari facultative CASCO.

Presedintele ASF, Leonardo Badea, a declarat, in acest sens, la solicitarea wall-street.ro, faptul ca "Autoritatea de Supraveghere Financiara sustine toate initiativele care vin in sprijinul reducerii fraudei in domeniul asigurarilor. Specialistii ASF au in analiza proiectul BAAR, unul foarte bun, si cu siguranta vom face tot ceea ce tine de noi, in limitele prevazute de legislatia in vigoare, inclusiv de cea privind protectia datelor cu caracter personal, pentru ca acest proiect sa devina operational".

El apreciaza ca "o astfel de abordare vine in sprijinul identificarii dimensiunii reale a fraudelor si permite adoptarea masurilor adecvate pentru a combate cu toata puterea acest fenomen".

In prezent, in baza de date AIDA poate fi verificata existenta unei polite RCA la o anumita data pentru un vehicul, poate fi vizualizata societatea de asigurare care a emis polita si pot fi identificate prejudiciile asociate politelor valabile incepand cu anul 2008. Exista de multi ani discutii cu privire la o baza comunca a companiilor de asigurari pentru stoparea fraudelor pe segmentul asigurarilor CASCO, insa lucrurile nu a depasit acest nivel. Acum, insa repezentantii BAAR arata ca lucrurile au intrat in linie dreapta.

Companiile de asigurari au reclamat des faptul ca epavele auto reintra in circulatie prin diverse metode si ulterior se incearca asigurarea acestora in scopul obtinerii unor sume necuvenite, respectiv prin inscenarea unei daune totale (incendiu, furt sau accident). Potrivit datelor din piata frauda pe CASCO se ridica in prezent la cateva zeci de milioane de euro.

Al doilea obiectiv BAAR, legat de primul, este si de a initia, impreuna cu ASF, o strategie pentru a combate frauda la nivelul pietei de asigurari auto, in general. Un al treilea obiectiv important al BAAR vizeaza realizarea unei legaturi intre actuala baza de date AIDA si cea a Politiei, dar si cu sistemul de supraveghere video implementat pe drumurile nationale pentru a identifica mai usor soferii care circula fara RCA.

Printre celelalte obiective se numara o strategie pentru creasterea sigurantei rutiere prin crearea unui parteneriat cu Academia Titi Aur pentru simularea accidentelor auto, dar si implementarea unui nou sistem astfel incat politele RCA sa dispuna de un cod QR.

Sursa foto: PongMoji / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri