Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) susține introducerea unui tarif de referință pentru reparațiile realizate în service-urile auto și consideră că aprobarea proiectului de modificare a Legii nr.132/2017 va contribui la normalizarea sistemului asigurărilor RCA, benefică în primul rând consumatorilor.

Potrivit expunerii de motive proiectul de modificare "necesitatea modificărilor legislative apare că urmare a disfuncţionalităţilor apărute în piaţă, a comportamentului abuziv din punct de vedere al preţurilor practicate care au dus la cheltuieli nejustificate, determinând asigurătorii să mărească preţurile RCA". Conform BAAR, modificarea "urmărește să combată practicile comerciale incorecte ale service-urilor și să asigure corectă informare a consumatorilor de asigurări".

În același timp, BAAR își exprimă "îngrijorarea față de intensificarea campaniilor de dezinformare din spațiul public, prin care este contestată utilitatea proiectului de lege privind introducerea unor prețuri de referință pe piața reparațiilor auto. Scopul acestui proiect de lege este de a combate practicile comerciale incorecte ale unor unități reparatoare auto, care utilizează tarife mai mari în cazurile în care costurile cu reparația unui vehicul urmează să fie decontate de un asigurător RCA".

De asemenea, "informațiile conform cărora asigurații vor fi obligați să achite părți din despăgubire pentru reparația mașinii, în cazul introducerii unor tarife de referință, nu reprezintă altceva decât dezinformări voluntare cu scopul de a crea îngrijorare în spațiul public. De altfel, acest mod de lucru al unora dintre unitățile reparatoare, a făcut că în ultimul timp să se înmulțească hotărârile instanțelor de judecată prin care service-urilor li se impută practicile abuzive la stabilirea costurilor de reparație", mai arată BAAR.

Citeste si: Service-urile au transformat RCA intr-o "vaca de muls"

Citeste si:
Problema facturilor uriașe pe RCA în service-uri: Ce soluții văd...
Problema facturilor uriașe în...

Ca urmare, "prin numărul lor în creștere, aceste cazuri conduc la un blocaj al instanțelor de judecată, nevoite să facă față unor solicitări suplimentare față de cele obișnuite, și să restabilească ordinea de drept în domeniul asigurărilor RCA. Ele sunt un indicator clar al faptului că legea trebuie modificată pentru o corectă și transparentă înțelegere".

"Faptul că unele asociații aleg să răstălmacească informații și să le disemineze în spațiul public este greu de înțeles, mai ales atunci când aceste lucruri vin din partea unor organisme care se doresc a fi profesioniste în conduită", spune președintele BAAR, Mădălin Roșu.

În concluzie, el arată că "multiplele abuzuri ale unitaților reparatoare sunt dovadă clară a faptului că legea asigurărilor RCA trebuie modificată în așa fel încât aceste practici să nu mai fie posibile în viitor Insistența cu care unitațile reparatoare se opun acestui proiect de lege nu se poate explică altfel decât prin intenția acestora de a obține profituri nejustificate din interpretarea unor prevederi legale, fără să țină seama de interesele consumatorului de asigurări și de echilibrul pieței".

BAAR este o asociație profesională, de drept privat, independentă și autonomă a tuturor societăților de asigurare, indiferent de forma de organizare și de statul în care își au sediul social, care, în baza legii, au dreptul să practice în România asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule (asigurători RCA) și care îndeplinește atribuțiile de birou
național auto, de organism de plată a despăgubirilor, de organism de compensare, de centru de informare, precum și alte atribuții conferite prin lege.

Citeste si:
Euroins, amendata de ASF: ce nereguli a gasit autoritatea
Euroins a fost amendata din...

Sursa foto: Have a nice day Photo / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
Legea RCA ar putea conduce la falimentul industriei de transport
Setari Cookie-uri