UNSAR (Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România - n.r.) nu a susținut și nu susține impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparațiilor auto prin intermediul polițelor de răspundere civilă auto RCA, ci susține existența unui tarif de referință cu titlu informativ așa cum și noi asigurătorii de trei ani de zile îl practicăm, la cererea clienților, a declarat Adrian Marin, președintele Uniunii, la un eveniment despe viitorul asigurărilor RCA.

"Introducerea unui tarif de referință la reparațiile auto este dorită de consumatorii români, conform studiului IRES - UNSAR, care arată că 9 din 10 români consideră benefică această măsură pentru reparațiile auto. Am văzut declarații în spațiul public potrivit cărora a crescut numărul de mașini asigurate RCA și, ca urmare, tariful mediu poate să rămână constant, ceea ce ar fi fost adevărat doar dacă frecvența medie a accidentelor se schimbă în sensul scăderii acesteia. Numărul de mașini asigurate a crescut, într-adevăr, dar frecvența nu s-a schimbat, ba dimpotrivă sunt mai multe mașini pe aceeași infrastrucutura rutieră și frecvența accidentelor este sub presiunea de a crește", a declarat Adrian Marin (foto).

El arată că ponderea RCA reprezenta 37% din totalul subscrierilor de asigurări, la finele anului 2019, ajungând la circa 3,77 miliarde de lei încasări din prime, în timp ce numărul de contracte RCA a depășit 6 milioane. Totodată, președintele UNSAR subliniază că industria de asigurări plătește, în medie, suma peste 50 milioane de euro (circa 240 mil. lei) lunar drept despăgubiri pe RCA.

"Asigurările RCA sunt în strânsă corelație cu evoluția parcului auto. În 2019, acesta a crescut cu 7% până la 6,9 milioane de mașini. Dintre acestea, 22% dintre mașini cu vechime de peste 20 de ani și 79% de cel puțin 11 ani. Conform DRPCIV, în ultimii 3 ani au fost înmatriculate 1,8 milioane de vehicule din care 78% sunt la mâna a doua. Pe de altă parte, deși numărul de mașini crește, infrastructura rămâne constantă, ceea ce se observă bineînțeles și în frecvența și severitatea daunelor", a mai spus Adrian Marin.

Președintel UNSAR a mai adăugat că în acest sens, "Uniunea propune alinierea legislației RCA la normele europene, creșterea gradului de cuprindere în asigurare prin interconectarea infrastructirii CNAIR cu baza de date AIDA. Să nu uităm că șoferii prinși fără RCA la nivel anului 2017, conform poliției, au fost în număr de peste 8.200 de persoane, la nivel de 2018, 11.000 și 2019 peste 12.800", a încheiat Adrian Marin.

Citeste si:
Un al doilea asigurator anunta ca acopera riscurile provocate de...
BRD Asigurări de Viață și BRD...

Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
Încă un pas înainte pentru amânarea ratelor: proiectul de lege, adoptat de plen
Setari Cookie-uri