Fie că ești unul dintre puținii posesori de card care a ajuns victima unei fraude bancare sau ai o dispută cu un comerciant, mecanismele după care funcționează sistemul financiar îți oferă posibilitatea de a-ți recupera banii.

În episodul cu numărul 3 al seriei ”Cash sau Card: Card desigur. Mai sigur”, susținută de către Revolut, am vorbit despre procedura de chargeback, pe care am numit-o ”superputerea” cardului tău.

În cazul în care ai fost victima unei fraude bancare poți apela la această procedura intrând în contact cu banca la care ți-ai făcut contul bancar. Pentru clienții Revolut, accesul la această procedură se face prin intermediul ferestrei de chat din aplicație unde trebuie să soliciți ajutorul echipei de suport. Aceasta îți va trimite un formular de chargeback pe care va trebui să îl completezi, iar în cazul în care frauda este dovedită, FinTech-ul îți va returna banii în cont în următoarea zi lucrătoare după completarea formularului.

Dacă ai făcut o plată la un comerciant, iar bunurile pe care le-ai primit nu corespund descrierii sau banii pentru un produs returnat nu ți-au fost virați, pentru început trebuie să iei legătura cu comerciantul. În cazul în care problema nu poate fi soluționată cu acesta, poți recurge la procedura de chargeback. Toate cere. Toate cererile de chargeback sunt trimise de către Revolut la schemele de plată, iar timpul standard de soluționare a problemei în acest caz este de 45 zile pentru Mastercard sau 30 de zile pentru Visa.

Sursa foto: Aisyaqilumaranas / Shutterstock.com


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Citește și
CEC și-a mărit profitul în ciuda crizei coronavirusului
Setari Cookie-uri