Visa: Sumele plătite de români cu cardul au crescut cu 10% în martie

Valoarea medie a unei tranzacţii online cu cardurile Visa din România a urcat cu 10% în martie, faţă de aceeaşi perioadă din 2019, iar cele mai mari creşteri au fost înregistrate în cazul restaurantelor - de aproape şase ori - şi magazinelor alimentare (+147%), arată datele procesatorului de plăţi electronice.

"Cardul rămâne cea mai sigură şi rapidă opţiune prin care consumatorii pot achita direct de acasă orice produs sau serviciu pentru nevoile zilnice, fie că vorbim despre achiziţia de alimente sau haine, plata facturilor sau transferul de bani către o altă persoană. Ca o dovadă că românii înţeleg tot mai clar utilitatea plăţilor cu cardul, valoarea medie a unei tranzacţii online cu cardurile Visa din România a crescut cu 10% în martie faţă de aceeaşi perioadă din 2019. Cele mai mari creşteri ale tranzacţiilor online au putut fi observate în cazul restaurantelor (+524%), magazinelor alimentare (+147%), farmaciilor (+64%) şi al plăţilor de utilităţi (+51%). Un avantaj evident al plăţilor electronice este accesul rapid şi în deplină siguranţă la contul bancar, oricând şi fără costuri suplimentare, în timp ce plata în numerar presupune timp şi uneori comisioane de retragere a banilor din cont", a declarat Elena Ungureanu, country manager Visa în România, potrivit Agerpres.

În acest context al pandemiei de COVID-19, Visa oferă utilizatorilor de carduri o serie de sfaturi pentru a putea face cumpărături online în siguranţă. O primă măsură se referă la folosirea unui mod sigur, rapid şi uşor de identificare atunci când se face o plată online.

"Dacă aveţi această opţiune, setaţi pe telefoanele dvs. şi în aplicaţiile bancare metode de autentificare biometrice, precum amprenta digitală sau recunoaşterea facială. Acestea oferă o autentificare rapidă şi îmbunătăţesc experienţa de plată", menţionează compania.

Un alt sfat este verificarea adresei de Internet de pe care se face achiziţie. Aceasta trebuie să conţină "https: //", deci cu "s" la sfârşit, fapt care indică o conexiune sigură.

"Activaţi alertele - activarea serviciului de alerte oferit de emitentul cardului dvs. vă ajută să vedeţi de fiecare dată când se face o plată din contul dvs. Semnalaţi emitentului cardului dvs. dacă observaţi plăţi neobişnuite pe care nu credeţi că le-aţi făcut. Reglementările în vigoare vă pot ajuta să vă recuperaţi banii dacă altcineva v-a folosit în mod fraudulos cardul", este o altă măsură de precauţie recomandată de către reprezentanţii Visa.

De asemenea, este important ca utilizatorul să se familiarizeze cu modalitatea de contestare a tranzacţiilor efectuate cu cardul.

"Aceasta este o modalitate prin care banca dvs. poate recupera banii de la banca unui comerciant atunci când nu primiţi bunurile sau serviciile pe care le-aţi plătit online cu cardul dvs. Visa, inclusiv în cazul în care un comerciant îşi încetează activitatea. Câteva exemple pentru a înţelege mai bine când se poate contesta o tranzacţie efectuată cu cardul: dacă un zbor pe care l-aţi plătit cu cardul Visa a fost anulat deoarece compania aeriană nu mai poate furniza serviciul şi nici nu vă propune o soluţie alternativă pentru viitor sau dacă tricoul pe care l-aţi comandat este prea mic şi magazinul nu vrea să îl primească înapoi. Dacă nu aţi avut succes în discuţiile directe cu comerciantul, sau operatorul turistic sau asigurarea nu vă oferă soluţii alternative pentru biletul respectiv de avion, puteţi încerca să solicitaţi băncii dumneavoastră să recupereze banii prin opţiunea de contestare a tranzacţiei respective. Este bine să ştiţi că există această facilitate, iar emitenţii de carduri Visa au toate informaţiile pentru a efectua evaluarea corectă a situaţiilor specifice", explică sursa citată.

În plus, trebuie prudenţă la tentativele de phishing ce au loc, de regulă, prin intermediul e-mailurilor sau a apelurilor telefonice nesolicitate şi suspecte. "Expeditorii acestora pot încerca să fure informaţii personale, cum ar fi numărul contului sau cardului dv.numele de utilizator, parole etc. Dacă aveţi suspiciuni, nu daţi clic pe link-uri şi nu descărcaţi fişiere", menţionează specialiştii.

"Folosiţi 'token-uri' şi servicii de plată cu un singur clic pentru a plăti simplu şi în siguranţă - Când vă înrolaţi cardul în telefon şi în unele aplicaţii ale comercianţilor, datele cardului dvs. sunt adesea înlocuite cu un 'token' digital, adică detaliile cardului nu sunt stocate, ceea ce creşte nivelul de securitate. Unii comercianţi oferă opţiunea de a face plăţi cu un singur clic, ceea ce înseamnă că trebuie doar să configuraţi serviciul, să dovediţi că sunteţi deţinătorul cardului şi apoi puteţi face cumpărături online simplu, fără a fi nevoie să introduceţi detaliile cardului la fiecare plată. Actualizaţi software-ul pentru sistem şi aplicaţie - Instalaţi cea mai recentă versiune de software pe computer, tabletă sau telefon. Companiile de tehnologie dezvoltă permanent noi soluţii de securitate - actualizarea software-ului vă ajută să vă protejaţi de riscuri. În final, nu uitaţi că, atunci când aveţi suspiciuni de fraudă, trebuie doar să sunaţi la emitentul cardului dvs. şi să explicaţi situaţia - acesta este singurul în măsură să vă ajute la rezolvarea situaţiei", sunt alte sfaturi din partea reprezentanţilor Visa România.

Visa este o companie globală care activează în domeniul tehnologiei de plată şi care îşi propune să ajute consumatorii, întreprinderile, băncile şi instituţiile publice să folosească tehnologii electronice de plată.

Sursa foto: Winds / Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri