Tranzacțiile online efectuate cu cardul au devenit mult mai sigure începând cu 1 ianuarie 2021, datorită reglementării PSD2, iar procesul prin care tu, posesorul cardului, aprobi fiecare tranzacție pe site-urile sau în aplicațiile din spațiul economic european este acum diferit. Am întrebat mai mulți experții din zona plăților și din bănci ce înseamnă aceste modificări și ce metode de autentificare să alegem pentru a ne simplifica viața.

Noile reglementări țin atât de efectuarea unor verificări mai stricte ale plăților online cu cardul, dar și de identificarea mai atentă a clienților, folosind 2 factori de autentificare.

Dacă până acum erai obișnuit ca după introducerea datelor cardului pe site-ul comerciantului să primești un cod SMS pe care sa îl introduci în fereastra de 3DSecure pentru a autoriza plata, de la 1 ianuarie 2021 a devenit obligatorie introducerea unei metode suplimentare de autentificare.

Băncile au optat în general pentru următoarele două metode de autentificare: 1) biometria, cu amprentă sau recunoașterea facială și 2) introducerea unei noi parole pe lângă cea primită prin SMS.

Autentificarea biometrică este însă metoda recomandată de autentificare, deoarece îți oferă, de departe, cea mai bună experiență de plată și poate fi implementată foarte ușor.

De altfel, potrivit unui studiu Visa, peste 90% dintre consumatorii români consideră că recunoașterea amprentelor este cea mai sigură formă de autentificare, urmată îndeaproape de scanarea irisului (89%).

Procesul de plată online poate fi simplificat suplimentar dacă introducem în ecuație Apple Pay și Google Pay.

Aflați de la experți Visa, ING Bank, Banca Transilvania și PayU mai multe detalii despre siguranța plăților online, cât și despre metodele de autentificare recomandate în următorul video, parte a seriei "25 de ani de Inovație în Păți", powered by Visa.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri