Unde s-au dus banii românilor în 2023 și cum pot comercianții să îi atragă mai mult pe consumatori? Care sunt strategiile de retail ale viitorului? A venit cu explicații la retailArena 2023 Mihai Cismașiu-Buda, Principal, Data & Services Mastercard Romania, Croatia, Israel.

”Sunt trenduri pe care le vedem în datele tranzacționale, deoarece noi avem acces la toate datele din toate tranzacțiile cu carduri Mastercard din lume”, a explicat Mihai Cismașiu-Buda la retailArena 2023. Iar în aceste date vedem o diferență imensă între vânzările reale și cele nominale, între valoarea tranzacțiilor și produsele reale vândute în ultima perioadă.

Comportamentul consumatorilor, schimbat de inflație și pandemie

De asemenea, încrederea coonsumatorilor în evoluția economiei în zona euro a scăzut substanțial, dar recent se poate vedea în date o mică creștere.

”Inflația și toate schimbările macroeconomice duc la o schimbare a tipologiei tranzacțiilor”, a afirmat reprezentantul Mastercard. Ce s-a transformat însă efectiv în comportamentul consumatorilor? Practic, ei merg mai des la cumpărături, dar tranzacționează mai puțin și cumpără doar când și ce au nevoie. ”Nu mai există un indulgement al tranzacțiilor, în special la comercianții și retailerii obișnuiți. Asta vine din presiunea inflaționistă și din toată restrângerea pandemiei, ale cărei efecte încă le vedem”.

Tranzacțiile au scăzut ca frecvență, dar au crescut ca valoare. Unde sunt deci banii? O altă consecință importantă a pandemiei este acea că banii s-au dus în călătorii, în ”revenge spending”. ”De 1 decembrie, vă garantez, o să fie gol Bucureștiul”, a afirmat Mihai Cismașiu-Buda.

Mastercard vine cu instrumente pentru recâștigarea clienților. ”Când se întâmplă o tranzacția, știm mai mult sau mai puțin orice despre acel card și toate celalalte tranzacții pe care le face acel card oriunde”, a afirmat reprezentantul companiei. ”Noi suntem una dintre singurele companii care vă poate da o idee bună despre care este cota voastră de piață în industria voastră. Plata cu cardul a crescut semnificativ în România, pandemia a fost un catalizator. Asta ne-a dat nouă să vedem foarte mult din tranzacții. La retaileri putem să știm cât la sută are acel retailer din piață”.

Cât de bine îți știi clienții în afara magazinului tău?

Se pot furniza astfel date la nivel de oraș, de județ, de săptămână sau de zi. Se pot da date privind rezultatul unei campanii, de asemenea.

Deseori comercianții își folosesc datele pentru a-și segmenta clienții. ”Dar cât de bine îți știi clienții în afara magazinului tău?”, întreabă Mihai Cismașiu-Buda. ”Ce îi place acelei persoane să facă, unde se duce, ce o definește?” Or Mastercard vede toate tranzacțiile cu cardul ale unei persoane. Ca urmare le poate spune retailerilor care sunt clienții lor, care tipologie de client e cea mai relevantă pentru un anumit retailer sau cât de bun e market share-ul pe acea tipologie.

De asemenea, Mastercard le poate spune partenerilor dacă clientul este loial, sau poate segmenta clienții care vin prin e-commerce și chiar schimbă complet pagina comerciantului online pentru tipologia clientului respectiv.

retailArena este organizat de retail.ro și wall-street.ro, având ca Online Commerce Partner pe Fan Courier, la categoria Gold Partners pe Mastercard, P3 Logistic Parks, WDP, eMAG, Penny, Lidl, dar și pe Altex, Offerista Group, httpool, Sameday, nhood, tbi bank, Mokka, Invest HK, Innnobyte, VIVO Mall, Hervis, Environ, IULIUS, Vodafone, Cometex și Payten ca Silver Partners, sponsori fiind Mavericks, ROPECO, e-Mobility Rentals, Tappy.ro, Tomra, Fepra, și 4pay.ro.

Sursa foto: wall-street.ro / Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri