În aprilie 2006, aplicația de Home’Bank debuta într-un spațiu al banking-ului digital care începea să prindă contur în România, iar mobile banking-ul devenea o necesitate pentru clienții pe zi ce trece mai pretențioși. Cu doi ani înainte, în 2004, Mark Zuckerberg punea bazele Facebook, iar câțiva ani mai târziu zeci de milioane de utilizatori aveau la un „deget distanță” cel puțin o aplicație de social media și o instituție financiară ce le oferea soluții de mobile banking.

Cu zeci de aplicații pe care le descărcăm pe smartphone, lupta se poartă firește pentru a câștiga primul ecran al utilizatorului, iar decizia acestuia ține cont, pe lângă frecvența accesării unei aplicații, și de user experience și întreaga plaja de funcționalități pe care o aplicație o poate oferi.

Cum face ING Bank ca Home’Bank să fie în primul ecran al clienților având în vedere că 74% dintre utilizatori folosesc aplicația doar pe mobil, în timp ce ponderea celor care o folosesc exclusiv pe web a scăzut la un infim 1%? În privința logarilor zilnice, 92% reprezintă mobile și 8% web.

Înscrie-te acum GRATUIT la ediția virtuală a Future Banking pentru a înțelege cum va arăta "noul normal" în Fintech și în banking!

Am discutat în ultimul podcast Future Banking, susținut de ING Curious Lion, chiar cu managerul canalelor digitale din cadrul băncii olandeze, Alina Iacomi, pentru a primi răspunsul la întrebarea de mai sus, dar și pentru a afla primele detalii despre „facelift-ul” popularului Home’Bank.

Deși ING a introdus constant funcționalități noi în aplicație, mergând spre obiectivul de a deveni un „one-stop shop” pentru nevoile financiare ale clientului, o platformă care acum înglobează atât partea tranzacțională, cât și plățile mobile și ING Bazar, aplicația Home’Bank ajunge la momentul unui update major, după ce la început de an banca și-a adăugat în arsenalul digital și deschiderea de cont 100% online.

Noua opțiune, disponibilă doar cu buletinul și un selfie, a atras deja fară campanii de marketing peste 1.000 de clienți, în 3 luni de la lansare, jumătate dintre aceștia deschizându-și relația cu ING în martie.

Noul Home’Bank: facelift sau model complet nou?

La noul Home’Bank triburile ING lucrează din vara anului trecut și, pe parcurs, peste 2.000 de clienți au fost implicați în co-crearea unor noi funcționalități și pentru a oferi feedback. Lucrurile nu s-au oprit în contextul noului Coronavirus, tribul digital dedicat Home’Bank continuând în același ritm de acasă, așa că primele noutăți vor fi anunțate foarte curând.

Alina spune că noul Home’Bank va fi atât facelift, dar și un model nou de mobile banking:

“Facelift-ul va fi semnificativ în anumite zone ale aplicației, în special în zona de plăți, unde nu am mai schimbat design-ul de ceva vreme. Au fost introduse opțiuni noi de plată, însă cumva pagina era cam aceeași. O altă schimbare, mai de structură, va fi cea a meniului de navigare din aplicație. Am pornit la acest drum din dorința de a face cât mai simple și mai rapide zonele și funcționalitățile cele mai accesate din Home’Bank...mă refer la „Login in” primul rând, la prima pagină a aplicației, la navigarea în interiorul aplicației, meniul de plăți și zona de setari”.

Schimbările vor apărea gradual pe parcursul acestui an, dar în mod evident experiența utilizatorului (UX – n.r.) va fi mult îmbunătățită, specialiștii ING din zona de design și UX testând zeci de prototipuri până să ajungă la rezultatul final.

În prezent, topul funcționalităților din Home’Bank, în funcție de frecvența utilizării, este dominat de zona tranzacțională, de la plata către un număr de telefon, căutarea în tranzacțiile anterioare și până la activarea alertelor tranzacționale și deschiderea unor conturi curente suplimentare.

ING Pay, dar și opțiunea de acces a creditului de consum instant de pe telefonul mobil, intră și ele într-un top de popularitate, ING raportând deja că 30% din totalul finanțărilor de consum se realizează direct din aplicație.

Ca orice aplicație, Home’Bank este constant îmbunătățită și există în pipeline mereu opțiuni ce urmează adăugate. De exemplu, o funcționalitate care va ușura cu siguranță viața clienților va fi transmiterea cu un singur click a dovezii efectuării unei plăți.

„După ce este inițiată o plată, vrem ca clientul să poată transmite prin orice canal disponibil în mobil, adică aplicație de social media, email, etc, documentul care să confirme tranzacția. Pentru mine este închiderea cercului când vine vorba de plăți. Am plătit și îți arăt și ție, cel căruia i-am trimis banii, faptul că am plătit, într-un mod facil, la un buton distanță”, afirmă șefa tribului digital al ING Bank, Alina Iacomi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri