Elevator Lab 2020: Nu rata înscrierea în programul de parteneriat dezvoltat de grupul Raiffeisen, care va finanța în acest an dezvoltarea unui proiect FinTech pentru clienții din 14 țări

Mai sunt doar câteva zile până când FinTech-urile locale se pot înscrie în Elevator Lab, programul de accelerare și parteneriat susținut de Raiffeisen Bank International. Ajuns la a treia ediție, Elevator Lab își propune în acest an să finanțeze pe o perioadă de 3-4 luni, cu până la 40.000 euro, dezvoltarea unui "proof of concept".

Așadar, dacă ai un FinTech "later stage" și idei pe zona de analiză avansată de date sau soluții de loializare pentru companii, te mai poți înscrie până duminică, inclusiv, în programul Elevator Lab. Îți vei putea testa astfel ideile, pitch-ui către specialiști din bancă și apoi vei dezvolta un use-case ce poate fi extins pe cele 14 piețe în care Raiffeisen este prezentă.

Finala va avea loc în septembrie, în cadrul unei gale, unde cele 8-10 FinTech-uri finaliste își vor prezenta pe scenă proiectele. Două startup-uri (unul din România și unul din Bulgaria) vor merge mai departe, pentru a dezvolta un proof of concept împreună cu banca.

Deocamdată însă, tot ce trebuie să faci este să completezi o aplicație, până cel tarziu la finalul zilei de 5 iulie. Aplică AICI furnizând câteva informații simple despre echipa ta, produsul/soluția pe care o dezvolți, rezultatele obținute și atașează orice material disponibil (video, pitch desk-uri și prezentări) pentru ca banca să îți cunoască cât mai bine proiectul.

Aplicațiile înscrise în program vor fi evaluate de membrii juriului care fac parte din Comitetele de Inovare ale Raiffeisen Bank International și boardul băncilor subsidiare din Bulgaria și România, care găzduiesc programul “Advanced Analitics and Loyalty Solutions for Companies Track” în cadrul Elevator Lab 2020.

Urmărește aici integral un webinar despre programul Elevator Lab și cum să dezvolți un parteneriat de succes cu o bancă.

"Am refăcut întregul program și l-am repus în online. Am redefinit și use case-urile ca să fie relevante în acest nou context, atât pentru noi, cât și pentru colegii noștri, clienții noștri și pentru economia din România și ECE", a declarat Andreea Porojan, Fintech Partnership Manager în cadrul Raiffeisen Bank International.

Selecția va avea loc online, iar în următoarea etapă vor fi pitch-urile video, Andreea precizând că banca nu caută acum anumite use case-uri, ci doar idei, talente și echipe bine închegate.

În plus, înscrierea în programul Elevator Lab înseamnă pe lângă experiența acumulată și înrolarea într-o bază de date la care specialiștii Raiffeisen se uită în fiecare an.

Sunt foarte încrezătoare că anul acesta vom aduce și mai multă valoare cu acest proof of concept, iar dorința mea este ca în demo day la Viena să avem un parteneriat semnat cu câștigătorul nostru și să ducem astfel un FinTech românesc către un parteneriat global cu Raiffeisen Group - Andreea Porojan, Raiffeisen Bank România

De la lansarea Elevator Lab, în 2018, grupul Raiffeisen a încheiat peste 9 parteneriate cu startup-urile din program și diverse soluții sunt adoptate la nivel de grup sau sunt în curs de implementare.

Care sunt avantajele conceptului din acest an al Elevator Lab?

“Practic, tot acest proof of concept merge pe un flux separat și în paralel cu proiectele pe care banca le desfășoară. Am rezervat resursele, atât din punct de vedere business, cât și din punct de vedere IT, legal, compliance. Avem câte un coleg din fiecare echipă în parte astfel încât să ne asigurăm că acest proiect, chiar dacă este mic și pe o perioadă scurtă, va avea tracțiunea necesară”, a precizat Andreea Porojan.

Ea a mai explicat că în acest an programul Elevator Lab pune foarte mult accent pe open banking și conectarea la datele băncii și nu doar câștigătorul, dar și celelalte FinTech-uri din program, se vor putea conecta la API-urile Raiffeisen pentru a-și testa soluția.

Dacă nu sunteți selectați, în cel mai rău caz sunt niște oameni din Raiffeisen Bank care trec cu ochii peste pitch deck-ul vostru și data viitoare când vor auzi de startup-ul vostru își vor aminti că ați aplicat la Elevator Lab - Cosmin Cosma, Finqware

La finalul proiectului, FinTech-ul câștigător va putea scala soluția dezvoltată prin încheierea un parteneriat la nivel de grup cu Raiffeisen. Asta înseamnă să lanseze soluția în 14 țări în care Raiffeisen Bank International este prezentă și să aibă acces la datele a peste 16,8 milioane de clienți.

„Un proof of concept este perfect pentru a da boost unei idei sau unei implementări, iar după aceea probabil se poate transforma într-un contract comercial. Noi folosim aceste acceleratoare corporate cu bancile în mod conștient, pentru că ele sparg acest cerc vicios, în care un Fintech nu poate arăta de ce este în stare pentru că nu are încă primii clienți. Este un win-win în acest caz, întrucât și pentru bancă este o inserție de inovație pe care altfel nu poate să o dezvolte într-un timp atât de scurt”, a explicat Cosmin Cosma, care în 2018 lua premiul "Local Hero" din partea Elevator Lab și a încasat primii bani din partea unei bănci pentru a-și susține dezvoltarea.

În cazul programului Elevator Lab, testarea unor idei se realizează împreună cu o echipă din bancă, ceea ce asigură accelerarea unui proiect viabil, având în vedere că resursele IT sunt alocate cu prioritate, iar mentorii sunt „blocați” încă de la început în program.

Sfaturi pentru un parteneriat sănătos cu băncile

În general, agendele startup-urilor și băncilor nu se sincronizează prea des, însă, în urma unor astfel de programe, fondatorii de Fintech au șanse foarte mari să intre din “pole position” într-un parteneriat cu o bancă. Trebuie doar:

  • să fie deschiși la colaborare și să învețe lucruri noi despre bănci

  • să fie dispuși să își schimbe unele idei, luând în considerare și restricțiile unei bănci, o instituție mai reglementată decât un FinTech

  • să fie proactivi și dornici să testeze cât mai multe abordări

  • să fie “bold & humble” („îndrăzneți” întrucât un FinTech are ce oferi băncii, adică inovație, dar și „smeriți”, pentru a înțelege că ceea ce propun ei s-ar putea să nu se sincronizeze exact cu prioritățile unei bănci la momentul respectiv)

  • să își înțeleagă foarte bine partenerul, să îl analizeze și să încerce să se pună în postura bancherilor

Setari Cookie-uri