3 întrebări cheie pentru a înțelege criza! Răspunde Andrei Cionca, CEO al Impetum Group [VIDEO]

Cu ce diferă actuala criză de cea care a lovit economia în 2008? Ce putem să facem pentru a diminua efectele negative ale noii crize și în ce să investim acum pentru a transforma economia României în 5 ani? Sunt întrebări la care a răspuns Andrei Cionca, CEO și co-fondatoru al Impetum Group, un executiv obișnuit să analizeze cu date și pe baza studiilor fiecare nouă provocare și să găsească soluții pentru susținerea companiilor românești.

În urmă cu aproape o lună, Impetum Group a lansat în premieră pentru piața locală primului studiu național despre încrederea managerilor români în economie și a lansat indicele Confidex.

Demersul vine în contextul în care managerii Impetum au identificat o nevoie mare de a înțelege mult mai bine această nouă criză și, pe baza informațiilor și a datelor strânse, să ajute mediul de afaceri ca să treacă mult mai ușor peste această provocare.

"Analizându-ne propriul comportament în criza precedentă, ne-am dat seama că am fost extrem de reactivi și practic am lungit criza. Nu am avut o imagine de ansamblu, nu am știut la ce trebuie să ne uităm și la ce să acționăm. Am luat toate efectele negativei ale respectivei crizei, nu am știut să anticipăm nimic și impresia mea este că noi ca manageri români am lungit criza precedentă și am provocat niște pierderi imense, incomensurabile, pe care le-am fi putut evita dacă am fi acționat proactiv", a declarat Andrei Cionca, CEO al Impetum Group, în cadrul unui interviu video pentru wall-street.ro.

Ca urmare, CEO-ul Impetum Group și-a propus să evite acum toate greșelile crizei din 2008-2010, care la momentul respectiv era prima criză majoră din cariera managerilor români. În noul context, odată înțelese aspectele noii crize, declanșate de Coronavirus, punctele tari și cele slabe, Impetum Group vrea să scurteze efectele negative în economie, reducând astfel pierderile antreprenorilor.

Citeste si:
Cionca (Impetum), despre indicele Confidex: Să înțelegem criza și...
Andrei Cionca, CEO Impetum...
Citeste si:
15 remedii simple pentru durerile de urechi
15 remedii simple pentru...

"La bază, suntem manageri de criză și activăm în piața aceasta de 20 de ani, iar jobul nostru este să identificăm exact unde este valoarea într-o companie și să facem tot ce este posibil să o maximizăm. Ca atare, suntem niște observatori și niște analiști foarte atenți ai crizelor economice, ai crizelor companiilor și mai nou ai crizelor personale, pentru că ne dăm seama că și criza unei companii poate veni dintr-o criză personală a managerului și a celor implicați în conducerea companiei", atrage atenția Andrei Cionca.

CITR, parte a Impetum Group, a avut în domeniul insolvenței peste 1.000 de proiecte în analiză. Ulterior, acționarii au decis crearea ROCA, un vehicul de investiții destinat însănătoșirii companiilor din economia României, și ROCA X, un fond destinat finanțării startup-urilor din tehnologie în special.

Filosofia noastră este de a acționa acolo unde este nevoie, și este nevoie la nivelul companiilor românești, multe, mici, fărâmițate și decapitalizate

Andrei Cionca, CEO Impetum

Citeste si:
Vizental, CEO ROCA: Va urma o perioadă dificilă pentru multe...
Vizental, CEO ROCA: Va urma o...

Cu ce diferă actuala criză de cea care a lovit economia în 2008?

În opinia lui Andrei, răspunsul este simplu: criza începută în 2008 a fost o criză pur financiară, în timp ce criza actuală declanșată de Coronavirus are drept cauză un proces de transformare radicală a economiei mondiale.

"S-au modificat foarte multe obiceiuri de consum. Companiile trecutului încep să iasă încet încet din activitate, iar companiile viitorului le înlocuiesc. Vorbim despre digitalizare, despre inteligență artificială, de niște schimbări ireversibile care se întâmplă în economia lumii. Cred că această criză sanitară a fost doar factorul catalizator care a declanșat sau a făcut mult mai vizibilă această transformare a economiei mondiale", subliniază Andrei Cionca.

În acest context, managerul unei companii trebuie să înțeleagă foarte bine modelul clasic din care vine, să înțeleagă unde se duce comportamentul clienților lui, să se adapteze cât de repede, să fie extrem de flexibil în gândire și să transforme compania într-una digitală, adaptată noilor cerințe din piață.

IT-ul românesc are un potențial imens! Avem însă nevoie de o strategie națională

"Suntem recunoscuți internațional pentru valoarea talentelor noastre. Problema noastră ca țară este că nu avem o strategie națională de dezvoltare, pe de-o parte, iar pe de altă parte nu avem capitalul necesar astfel încât să încurajăm aceste talente să iasă din companii multinaționale, unde în general fac outsourcing, și să parieze pe propriile lor idei, să dezvolte propriile lor companii, care să aducă în piață produse revoluționare și să devină viitorii unicorni", atrage atenția CEO-ul Impetum.

Citeste si:
Impetum Group lansează Confidex, un proiect dedicat mediului de...
Impetum Group lansează...

Dacă am veni în momentul de față cu un program coerent, public și privat, în 5 ani de zile România ar putea să aibă o cu totul altă față, o cu totul altă economie și am avea niște creșteri incredibile care ar veni din această bază fenomenală de talente, care astăzi este latentă - Andrei Cionca

Cei mai mulți manageri români sunt mai degrabă optimiști

În funcție de impactul real și impactul perceput al pandemiei în economie, la nivel global, național, al sectorului și al companiei, precum și în funcție de încrederea în instituții, cele patru profiluri de manageri și ponderile lor sunt:

  1. 26% profund afectați. Sunt cei care au perceput pandemia ca pe o criză economică la nivel global și național, sunt companiile care au suferit cel mai mult în urma pandemiei. Aceștia sunt cei mai sceptici manageri, manifestă cel mai scăzut nivel de încredere în instituții. Cea mai mare parte a managerilor din această categorie se pregătesc pe viitor să scadă costurile pentru a putea supraviețui acestei perioade.

  2. 20% neafectați. Sunt cei care au perceput pandemia ca pe o criză economică, atât la nivelul economiei naționale, cât mai ales al propriului sector, dar care nu au fost afectați și sunt foarte optimiști cu privire la viitor. Manifestă o încredere ușor sub medie în instituțiile care gestionează criza. Reprezintă categoria managerilor care, într-o proporție covârșitoare (86%), declară că în viitorul apropiat sunt mai degrabă orientați spre creșterea productivității și a investițiilor pentru a putea fi mai competitivi pe piață.

  3. 27% optimiști. Sunt cei care, deși au perceput pandemia ca pe o criză economică majoră atât la nivel global, cât și la nivelul sectorului de business, declară că pandemia nu a avut un impact foarte mare asupra propriilor companii și nici nu va avea un impact foarte mare în viitor. Încrederea în instituții este la nivel mediu. Totodată, este o categorie mai degrabă echilibrată cu privire la planurile de viitor, 54% dintre ei fiind orientați spre creșterea productivității, iar 40% pe reducerea costurilor.

  4. 27% idealiști. Sunt cei care nu au perceput pandemia ca pe o criză economică la nivel global și nu au resimțit un impact major asupra domeniului sau a companiei. Totodată, sunt optimiști cu privire la viitor și declară un nivel ridicat de încredere în instituții. Două treimi dintre ei se vor axa în viitor pe creșterea productivității, investițiilor și a competitivității.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri