Peste o treime (39%) dintre români ar accepta sarcini care le impun deschiderea sau folosirea propriului cont bancar şi efectuarea de transferuri, devenind astfel cărăuşi de bani (money mules), iar cele mai vulnerabile sunt persoanele cu vârste între 18 şi 34 de ani, arată rezultatele unui studiu realizat de ING Bank România.

Conform cercetării intitulată "Vulnerabilităţile românilor în ceea ce priveşte frauda datelor personale", deşi nouă din zece români spun că nu sunt dispuşi să fie cărăuşi de bani şi opt din zece cred că această activitate se pedepseşte cu închisoarea, patru persoane din zece ar accepta joburi care le impun deschiderea sau folosirea contului lor şi efectuarea de transferuri, joburi care implică minimum de efort şi câştigarea rapidă a unor fonduri, scrie Agerpres.

În afară de categoria de vârstă 18 - 34 de ani cea mai vulnerabilă în faţa unor astfel de solicitări, femeile reprezintă un alt segment uşor influenţabil. În acelaşi timp, bărbaţii sunt mai degrabă dispuşi să fie cărăuşi de bani în cunoştinţă de cauză.

Studiul de specialitate relevă faptul că vulnerabilitatea de a deveni "money mule" este cea mai ridicată la persoanele care nu par să ia în serios securitatea informaţiilor lor bancare.

Astfel, 86% dintre români îşi dau cu uşurinţă numărul de telefon, 84% adresa de e-mail şi 82% numele complet. La polul opus, 95% nu ar da informaţii care să permită accesarea online a propriului cont bancar, 89% nu ar furniza user-ul şi parola niciunui cont online pe care îl deţin, iar 86% se opun fotografierii sau scanării cardului lor de debit sau credit.

Potrivit sursei citate, şapte din zece români ar dezvălui date personale pentru crearea unui cont de utilizator pe un site, acesta fiind cel mai des întâlnit scenariu, iar şase din zece le-ar oferi unui site sau via e-mail pentru a obţine un premiu pe care l-ar fi câştigat.

Cei mai dispuşi să facă astfel de demersuri sunt cei cu vârste între 18 şi 24 de ani, arată concluziile cercetării ING Bank România.

Datele centralizate în studiu evidenţiază faptul că 96% dintre cei chestionaţi nu cunosc pe nimeni care să fie cărăuş de bani, iar 93% că nu au fost niciodată abordaţi în scopul deschiderii unui cont sau efectuării unui transfer de bani.

Cât despre combaterea acestor scheme ce presupun utilizarea cărăuşilor de bani, românii se aşteaptă ca aceasta să fie responsabilitatea poliţiei (80%), urmată de cea a băncilor (66%).

Studiul ING Bank România a fost realizat de Unlock Market Research pe un eşantion naţional, reprezentativ format din 800 de persoane cu vârste între 18 şi 55 de ani, care utilizează cel puţin un serviciu financiar. Jumătate din respondenţi au fost femei şi jumătate bărbaţi, iar 70% dintre intervievaţi au studii superioare.

Metodologia folosită a fost CAWI (Computer Assisted Web Interviews).

ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări.

Înfiinţată în anul 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi - companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. ING Bank România este a cincea bancă în Top 10 bănci locale, conform activelor, şi singura bancă cu creştere organică, fără achiziţii de portofolii de clienţi sau alte bănci.

ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,4 milioane de clienţi din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri şi Mid-Corporate, şi Wholesale Banking, dintre care un milion dintre aceştia au venituri recurente.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri