Kostas Fiakas, chief strategy officer Inform Lykos: Toată lumea trebuie să se adapteze noii realități create de pandemie

Pandemia de COVID-19 a perturbat tot ceea ce era considerat normal și a împins multe companii, în special instituțiile financiare, într-o nouă realitate în care nevoie de digitalizare intensă nu mai este o strategie opțională sau un experiment, precizează Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer Inform Lykos, furnizor de servicii destinate transformării digitale, în cadrul unui interviu acordat wall-street.ro.

Reprezentantul companiei inființate în urmă cu peste 120 de ani consideră că deși efectele pandemiei pe termen lung nu sunt încă pe deplin resimțite și înțelese, evenimentele care au avut loc și ajustările care trebuiau făcute în ultimele luni au consolidat tehnologia ca element de bază în dezvoltarea industriilor.

”În timp ce ritmul schimbării a fost rapid, aceste evenimente recente au arătat că tehnologia este la baza industriei serviciilor financiare, chiar înainte de criză, și a scos la suprafață nevoia reală de transformare digitală. Nu există literalmente nicio industrie neafectată de pandemie și, ca atare, organizațiile care doresc să evolueze și să crească în acest cadru și-au accelerat planurile către o soluție digitală în ofertele lor sau în procedurile lor interne” precizează Kostas Fiakas, chief strategy officer Inform Lykos.

Citește și O platformă de tip Fintech promite compensarea daunelor pe RCA în 48 de ore

Chatboții și deschiderea unui cont 100% online, soluțiile care contribuie la transformarea digitală a companiilor

Din ce în ce mai multe companii din diverse industrii pun accentul pe soluții chatbot, fluxuri de deschidere a conturilor 100% online și alți diverși roboți software care să automatizeze procesele din cadrul organizației.

Citeste si:
Inform Lykos lansează serviciul de înregistrare digitală a...
Inform Lykos lansează...

”Beneficiile sunt multiple. În cazul chatboților, aceștia automatizează conversațiile, nemaifiind nevoie de un angajat care să le gestioneze. Prin intermediul lor pot fi automatizate diverse comenzi, astfel încât să rezolve cerințele clienților instantaneu”, explică reprezentantul Inform Lykos.

O astfel de soluție a fost integrată de Inform Lykos în cadrul companiei din sectorul energetic E.ON. În cadrul acestui proiect, chatbot-ul oferă clienților opțiuni online multiple de interacțiune, cum ar fi: contractarea diferitelor tipuri de servicii, comunicarea și preluarea informațiilor pentru a obține rapoarte personalizate, generarea de alerte referitoare la serviciile E.ON și accesul la informații, procese sau date personale.

Citește și O bancă din România lansează cardul de credit 100% online

Digitalizarea permite băncilor să fie mai flexibile și mai receptive la nevoile clienților

Fiakas este de părere că în acest moment clienții au asteptări mari în ceea ce privește relația cu diverse companii, inclusiv cu instituțiile financiare, dorindu-și eficiență sporită și un răspuns concret la nevoile lor.

Citeste si:
Comunicarea companiilor cu clienții - parte importantă a...
Comunicarea companiilor cu...

”Ȋnregistrarea digitală a clienților, pe lângă aducerea unui nou client, creează o oportunitate de a aduna informații relevante și, în final, de a cunoaşte mai bine clientul, preocupările și interesele acestuia. Primul pas pentru îmbunătățirea experienței clienților este o experiență de integrare complet digitală. În timp, s-a demonstrat că digitalizarea creează costuri de operare reduse în relaţia cu clienţii, permițând în același timp băncilor să fie mai flexibile și mai receptive la nevoile acestora” explică reprezentantul Inform Lykos.

Banca Națională a Greciei, în colaborare cu Inform Lykos, a devenit prima bancă de pe piața elenă care a lansat procesul de înregistrare digitală. La finalul lunii iulie, serviciul a fost lansat de către companie și în România.

Inform Lykos a fost fondată în 1897, este listată la Bursa din Atena din 1994 și membru al AUSTRIACARD HOLDINGS, grup austriac de IT. Are 520 de angajaţi în Grecia, România și Albania

Citeste si:
POS-ul, înlocuit cu telefonul: cum arată noile soluții lansate de...
POS-ul, înlocuit cu...
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri