O bancă digitală trebuie să se concentreze pe a oferi un UI&UX(User Experience & User Interface) excelent clientului, să investească în aplicații mobile și în toate canalele prin care interacționează cu clienții, prececizează Kostas Fiakas, Chief Strategy Officer Inform Lykos, furnizori de servicii destinate transformării digitale, în cadrul evenimentului Future Banking Summit.

Inform Lykos lucrează cu majoritatea băncilor din top 10 la nivel local, explică Fiakas, adăugând că pandemia a accelerat proiectele ce aveau de a face cu transformarea digitală a modului în care băncile operează documentele, punând accent și pe automatizarea proceselor interne.

”Bugetele băncilor au crescut enorm pe această zonă în 2020, iar în 2021 vedem o dublare”, precizează Kostas Fiakas în cadrul Future Banking Summit, care consideră că din ce în ce mai multe industrii urmează acest trend al investițiilor.

Atât pentru piața din Grecia, cât și pentru cea românească, Fiakas precizează că Inform Lykos a pus la punct un concept de sucursală fără hârtie, folosindu-se de tehnologii precum Inteligența Artificială și OCR(Optical character recognition).

”Deși multă lume se conectează de acasă, încă sunt oameni care trebuie să viziteze sucursalele. Noi nu vrem sucursale fără oameni, ci sucursale fără hârtie”, explică reprezentantul Inform Lykos.

Retail jobs

Pentru a asigura o comunicare bună în mediul digital, Fiakas aduce în discuție nevoia de investiții în instrumentele capabile să asigure o comunicare bună cu clientul indiferent de canalul pe care-l alege, fie că intră în discuție cu un chatbot sau preferă un apel video cu un reprezentant al băncii.

”E foarte important să asculți vocea clientului. Noi încercăm să punem în aplicare cu băncile o abordare bazată pe sondaje derulate pe mai multe canale, astfel încât clientul să vorbească cu băncile prin orice modalitate își dorește și să ofere feedback. Băncile trebuie să aibă soluții bazate pe Inteligența Artificială care să analizeze acest feedback, să înțeleagă motivul pentru care clienții sunt loiali sau aleg să părăsească banca”, consideră reprezentantul Inform Lykos.

Urmăriți discuția integrală pe link-ul de mai jos.

Citeste si:
Comunicarea companiilor cu clienții - parte importantă a...
Comunicarea companiilor cu...
Sursa foto: UDR OVidiu
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri