Smart Fintech lansează SmartPay, o soluție alternativă de plăți prin open banking țintind să proceseze un volum de câteva mii de tranzacții de plată lunar pentru anul în curs.

SmartPay este primul serviciu de inițiere a plăților de tip cont la cont. Acesta poate fi folosit ca alternativă pentru orice plată online cu cardul pentru cumpărături, facturi sau utilități, fie ca accelerator de plăți - integrat în orice aplicație care gestionează resurse financiare sub orice formă, precum facturarea electronică, contabilitate, sisteme ERP, platforme de salarizare sau managementul finanțelor personale.

SmartPay utilizează principiul de plată IBAN to IBAN și oferă posibilitatea oricărui utilizator să inițieze o plată dintr-un cont bancar accesibil electronic către un alt cont, nefiind necesară asocierea unui card cum este în cazul plăților tradiționale, fapt ce asigură o siguranță mai mare a tranzacțiilor online.

Andrei Dumitru, co-fondator și expert tehnic Smart Fintech

Soluția oferă utiliztorilor comisioane mai competitive comparativ cu plățile tradiționale cu cardul și un timp mai redus de efectuare a transferului.

Noul sistem open banking aduce schimbări majore în piața financiară tradițională. La nivel european, piața serviciilor de open banking ia amploare și potențialul de creștere pentru companiile care activează în această industrie este considerabil.

Smart Fintech este primul și până acum singurul furnizor terț de plăți acreditat de Banca Națională a României (BNR), comparativ cu Germania, unde sunt 35 de furnizori, și cu peste 500 de companii autorizate la nivelul întregii Uniuni Europene.

Serviciul a fost creat sub egida directivei europene PSD2 privind serviciile de plată, ce face posibilă includerea și altor jucători în sectorul financiar, pe lângă bănci și serviciile tradiționale ale acestora.

Un beneficiu pentru partenerii soluției este că aceștia nu mai au nevoie de licență suplimentară din partea BNR pentru inițierea de servicii de plată, produsul fiind deja acreditat.

De asemenea, partenerii nu mai sunt nevoiți să facă mai multe integrări pentru fiecare bancă în parte, integrarea cu SmartPay fiind suficientă, produsul fiind deja integrat cu cele mai importante bănci din România.

Fintech-ul vrea să ofere comercianților cu care vor stabili parteneriate, un model de comisionare a tranzacțiilor de tip pay per use, astfel încât aceștia să aibă posibilitatea de a alege pachetul de servicii care să le faciliteze dezvoltarea.

Băncile integrate până acum cu serviciul SmartPay sunt BRD, BCR, Banca Transilvania, ING Bank, CEC Bank și Raiffeisen Bank. Compania lucrează la integrarea a 10 bănci cu produsul până la finalul anului 2021, pentru a putea oferi flexibilitate suplimentară utilizatorilor și își propune primele parteneriate cu comercianți online și furnizori de servicii.

Pentru anul 2021 ne propunem să procesăm prin SmartPay câteva mii de tranzacții de plată lunar. La nivel european ne așteptăm ca tendințele să se mențină și piața să crească în continuare, însă pentru România sperăm ca 2021 să aducă începutul competiției open banking. a declarat Ana-Maria Georgescu, co-fondator, sales & marketing manager Smart Fintech.

Smart Fintech este un start-up din România creat ca laborator de inovare în 2019, menit să ofere soluții inovatoare de open banking, aflate la convergența dintre cele două lumi: financiară și tehnologică. Este un start-up auto-susținut, cofondat de Mihaela Georgescu, Ana Maria Georgescu, Alexandru Cociu și Andrei Dumitru.

Sursa foto: By M-Production

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri