Venitul operaţional al băncii la 31 martie 2022 a fost de 692 de milioane de lei, cu 12% mai mult decât în trimestrul I al anului trecut. Veniturile din dobânzi au crescut cel mai mult - cu 16% - ca urmare a unor volume de credite mai mari, dar şi unui trend ascendent pentru ratele de dobândă din piaţă.

Raiffeisen Bank raportează o performanţă financiară foarte bună în primul trimestru al anului 2022, înregistrând un profit net de 218 milioane de lei, în urcare cu 10% faţă de perioada similară din 2021. Aceasta a fost determinată de creşterea activităţii tranzacţionale a clienţilor, atât persoane fizice, cât şi companii, în paralel cu menţinerea profilului de risc al băncii la un nivel foarte bun, potrivit unui comunicat al băncii.

Citește și: Ionuț Dumitru, Raiffeisen Bank: Romania are o performanta economica scazuta in principal din cauza lipsei investitiilor

Venitul operaţional al băncii la 31 martie 2022 a fost de 692 de milioane de lei, cu 12% mai mult decât în trimestrul I al anului precedent. Veniturile din dobânzi au crescut cu 16%, susţinute de volume de credite mai mari, dar şi de un trend ascendent pentru ratele de dobândă din piaţă. Veniturile nete din comisioane au crescut de asemenea cu 12% în T1 2022, faţă de T1 al anului trecut, pe fondul unei activităţi tranzacţionale intense a clienţilor noştri, în special în ceea ce priveşte schimburile valutare şi comisioanele din asigurările aferente creditelor.

Banca a crescut dobânzile la depozitele de economii în lei

În luna martie, ca urmare a evoluţiei ratelor de piaţă, a inflaţiei, dar şi a situaţiei create de războiul din Ucraina, banca a crescut dobânzile la produsele de economisire în lei cu până la 2,5 puncte procentuale. Produsele de economisire pentru persoane fizice la Raiffeisen Bank sunt disponibile exclusiv în aplicaţiile digitale, Raiffeisen Smart Mobile şi Raiffeisen Online.

Totodată, Raiffeisen Bank continuă să fie unul dintre liderii pieţei cardurilor de credit din România, cu un portofoliu de peste 550.000 de carduri active. Numărul tranzacţiilor e-commerce efectuate de persoane fizice, prin intermediul cardurilor de debit Raiffeisen Bank, a crescut cu 34%, faţă de primele 3 luni ale anului trecut. În primul trimestru din 2022, a crescut cu 83% numărul plăţilor efectuate de clienţii Raiffeisen Bank cu telefonul sau cu ceasul.

Clienţii au revenit la comportamentul de dinaintea pandemiei

Potrivit băncii, în primul trimestru 2022, clienţii au revenit la comportamentul de dinaintea pandemiei, iar plăţile cu cardurile de debit Raiffeisen destinate cumpărării online de bilete de avion s-au dublat faţă de aceeaşi perioadă din 2021, la fel şi achiziţiile de vacanţe. Plăţile cu cardurile băncii la hoteluri, restaurante şi baruri au crescut cu 70% faţă de primul trimestru al anului 2021.

În acelaşi timp, peste 15.000 de clienţi au luat un credit de nevoi personale (Flexicredit) de la Raiffeisen Bank pentru renovarea locuinţei, iar alţi 5.000 au cumpărat o maşină în primele trei luni ale acestui an. Acoperirea cheltuielilor medicale sau finanţarea unor evenimente speciale au fost alte motive pentru care clienţii Raiffeisen Bank au solicitat un împrumut personal.

Vânzările de credite imobiliare din oferta standard a băncii acordate persoanelor fizice au crescut cu 40% în T1 2022 faţă de T1 2021. În primele trei luni ale acestui an, creditele din categoria "Mortgage Green" au ajuns la o pondere de peste 41% din volumul de credite noi garantate cu ipotecă, acordate de bancă, iar 85% dintre clienţi au ales să achiziţioneze un apartament şi 15% dintre ei au optat pentru achiziţia unei case.

Grupul Raiffeisen are 25 de ani de activitate pe piaţa bancară din România şi deserveşte peste 2,28 milioane de clienţi, persoane fizice şi juridice. Banca are aproape 4.700 de angajaţi, 300 de agenţii în toată ţara, 1.131 ATM-uri, din care 474 maşini multifuncţionale (MFM-uri) şi o reţea de peste 26.400 POS-uri.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri