În primele trei luni ale anului 2023, românii au efectuat 65 de milioane de tranzacții cu Revolut, dublu comparativ cu aceeași perioadă din 2022, dar volumul total al plăților a crescut cu 70% față de trim. I 2022 și doar cu 4% față de ultimul trimestru al anului trecut.

Raportul privind cheltuielile românilor cu Revolut în primul trimestru al anului arată o temperare a consumului și o reorientare a bugetelor individuale ale clienților spre turism și experiențe noi de petrecere a timpului liber.

În medie, un client român al băncii digitale Revolut a realizat plăți cu cardul sau aplicația financiară în valoare de 1.641 euro, în primul trimestru al anului 2023, o valoare în creștere cu 10% față de aceeași perioadă a anului trecut. Cea mai mare sumă cheltuită de un client, în perioada menționată, a fost pentru turism (în medie, 1.136 euro per client), în creștere cu 18% față de aceeași perioadă a anului 2022 și în stagnare față de trim. IV 2022 (+1%).

Pe ce cheltuiesc banii românii cu Revolut

În trim. I 2023, 26% dintre tranzacțiile către comercianți au fost realizate pentru cumpărăturile de produse alimentare și de larg consum, 17% pentru transport, iar 15% pentru divertisment. Totuși, bugetele cele mai mari au fost cheltuite pentru divertisment (21% din totalul sumelor cheltuite cu Revolut), shopping (17%), produse alimentare și de larg consum (14%), restaurante (10%), servicii (9%), transport (8%), turism (7%), utilități (5%), sănătate (4%).

Dinamica cheltuielilor și a tranzacțiilor față de ultimul trimestru al anului trecut și față de primul trimestru 2022 ne-a arătat că, deși cheltuielile au fost pe un trend ascendent, clienții au devenit mai atenți cu banii lor, în trimestrul I 2023.

Categoriile de bugete care au continuat să înregistreze creșteri, în primele trei luni ale anului față de anterioarele trei luni, au fost restaurantele (+12%), utilitățile (+9%) sau cheltuielile generale (+11%), mai ales pe seama evoluției prețurilor. Pentru că mulți dintre clienți au profitat de bonusurile și promoțiile realizate de agențiile de turism și de operatorii turistici în primele trei luni ale anului, turismul a înregistrat, de asemenea, o creștere de 9% față de trim. IV 2022. Sezonalitatea a influențat și ea anumite categorii de bugete - transporturile au avut o creștere modestă de 1%, în timp ce serviciile de sănătate au înregistrat un progres de 6%, pe fondul sezonului rece.

Dacă rămânem la o perspectivă de ansamblu, datele analizate de Revolut indică un trend general pozitiv al cheltuielilor din trim. I 2023 față de trim. I 2022, dar o stagnare sau chiar un regres față de ultimele trei luni ale anului trecut. Studiul arată o scădere a cheltuielilor pentru cumpărături/ shopping cu 4% față de trimestrul IV al anului anterior, dar o creștere de aproape 70% față de același trimestru al anului trecut. De altfel, comparația cu trim. I 2022 ne arată că toate categoriile de bugete au avut creșteri cuprinse între 43% (utilități) și 100% (turism) în primul trimestru al acestui an. Această evoluție este susținută, pe de o parte, de creșterea prețurilor în general, la toate mărfurile, pe de altă parte de dinamica bazei de clienți pe piața locală.

La nivelul tranzacțiilor efectuate în perioada ianuarie - martie 2023, preferința românilor pentru utilizarea Revolut ca modalitate de plată obișnuită, de zi cu zi, rămâne o constantă. Peste 17 milioane de tranzacții (26%) au fost înregistrate în supermarketuri sau magazine alimentare. Un client Revolut a efectuat cel puțin 8 tranzacții cu Revolut pentru a plăti coșul obișnuit cu alimente și produse de larg de consum. Pe locul următor, cu 17%, se află tranzacțiile din categoria transport, iar pe locul al treilea divertismentul (13% din tranzacțiile totale).

Unde folosesc românii cel mai des Revolut: în supermarket, la mesele în oraș, în benzinărie, în farmacie, în vacanță

În privința categoriilor de comercianți, pe primul loc se mențin magazinele alimentare și supermarketurile cu 21% din totalul tranzacțiilor și 13% din suma totală a plăților. Pe poziția a doua se află restaurantele, barurile și cafenelele (6% din tranzacții și 5% din suma totală a plăților), pe a treia poziție fiind benzinăriile (după suma totală a plăților, cu 4%) respectiv fast-food-urile (după numărul de tranzacții realizate, cu 6%). În top 10 au mai intrat, după valoarea totală a plăților: hotelurile, motelurile și resorturile, magazinele de articole vestimentare, comercianții de mărfuri generale, furnizorii de utilități, retaileri de electronice, agențiile de turism și tur-operatorii. După numărul de tranzacții realizate, regăsim în top 10 comercianți benzinăriile, farmaciile, operatorii de servicii de telecomunicații.

Sursa foto: Revolut România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri