ING Bank România a raportat în primul trimestru din acest an venituri de 877 milioane lei și active totale de 71,4 miliarde lei, în creștere cu 11,3%, respectiv cu 14,1% față de aceeași perioadă a anului trecut. Se observă o tendință de creștere mai accelerată a depozitelor atrase față de creșterea portofoliului de credite, pe fundalul inflației persistente și a ratelor de dobandă relativ ridicate.

Costurile cu provizioanele de risc au rămas la un nivel scăzut, de aproximativ 58 milioane lei, dar mai ridicat decât în aceeași perioadă a anului trecut. În acest context de creștere al activelor și veniturilor, profitul net raportat este de 347 milioane lei, cu 1% mai mare decât T1/2023.

În 2024, ING împlinește 30 de ani de la intrarea în România.

ING Bank România a oferit noi împrumuturi pentru a sprijini tranziția către un mediu mai sustenabil, oferind credite cu discount-uri eco pentru persoane fizice în valoare de 32 milioane EUR, reprezentând aproximativ 50% din valoarea totală acordată în 2023 (67 milioane EUR). Creditele cu componente de sustenabilitate acordate companiilor au atins 4,5 milioane EUR pentru companii mici, respectiv 670 milioane EUR în credite sindicalizate și bilaterale pentru companii mari. În ceea ce privește fondurile mutuale cu componenta sustenabilă (art.9 conform SFDR), 29 milioane EUR au fost investiți de clienții persoane fizice în primul trimestru.

ING vrea să facă tranziția de la o bancă ce oferă un simplu cont bancar

Începutul anului a adus noul produs ING Together, care este în esență un instrument de sănătate financiară ce face tranziția de la contul bancar individual la o abordare bancară colaborativă: un cont bancar poate avea până la patru utilizatori, care pot administra bugete comune și efectua un spectru larg de operațiuni, de exemplu transferuri, cheltuieli online sau prin card, economii. Astfel, ING Together vrea să răspundă nevoii clienților de gestionare transparentă a cheltuielilor comune.

O altă premieră este introducerea funcționalității de geolocalizare din Home'Bank, care permite o detectare rapidă a tranzacțiilor frauduloase efectuate în cadrul aplicației dintr-o altă zonă geografică decât cea indicată anterior de aplicație. De asemenea, poate identifica plăți online frauduloase sau vizualizarea virtuală a cardurilor.

“Noile caracteristici ale Home'Bank sunt esențiale în furnizarea celei mai bune și mai sigure experiențe în utilizare, relevante pentru viața de zi cu zi a clienților noștri. În primele 3 luni, 83,7% din totalul clienților persoane fizice ai ING au fost utilizatori activi ai aplicației mobile, fapt care, conform standardelor globale, reprezintă o bază de clienți extrem de digitalizată, clienții logându-se în aplicația mobilă zilnic. De altfel, anul acesta am avut o creștere de 26% a tranzacțiilor inițiate din ING Home'Bank: cu alte cuvinte, un client ING face, în medie, 9 transferuri pe lună”, menționează Alina Iacomi, Head of Digital Banking.

Pe segmentul IMM, acum, companiile cu un singur acționar, care reprezintă aproximativ 60% din portofoliul de clienți IMM al băncii, au opțiunea de a actualiza datele complet online, fără a fi nevoie să meargă într-un Office ING. În primele trei luni ale anului 2024, 48% dintre clienții eligibili și-au actualizat datele prin acest nou proces digital.

De asemenea, aceeași categorie de clienți IMM poate accesa acum o linie de credit de până la 500.000 lei fără garanții materiale, documente financiare sau revizuire anuală într-un nou proces complet online, disponibil în ING Business. Acesta este al doilea produs de creditare pentru întreprinderile mici disponibil integral în ING Business, după lansarea creditului la termen cu rate egale, cu acces instant la bani. Acum, companiile mici au toate opțiunile de creditare disponibile online.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe
9news.ro Promo

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri