Volumul de credite online acordate de TBI Bank “a explodat” după startul pandemiei, banca profitând de poziționarea bună pe care o avea deja pe acest segment, a declarat Kostas Tovil, senior Vice President, Merchant Solutions - TBI Bank, în cadrul conferinței Future Banking, organizată de wall-street.ro.

“Ne-am aflat într-o situație nefavorabilă, dar eram bine plasați. Când am început afacerea digitală, în 2017, am făcut asta pentru că văzusem noul trend, mai ales în vestul Europei, dar și în România și Bulgaria. De la mijlocul lunii martie 2020, odată cu începerea pandemiei, creditarea a explodat în cazul nostru deoarece eram bine plasați – aveam soluții tehnologice implementate în parteneriat cu cei mai mari retaileri locali”, susține Kostas Tovil.

TBI Bank este una dintre băncile care opereza în România și oferă clienților posibilitatea de a contracta credite online, fără a fi necesară prezența într-o sucursala a băncii.

“Volumele pe care le-am avut au fost foarte mari, deoarece, evident, când magazinele sunt închise, oamenii fac mult mai multe cumpărături online. În total avem circa 2.000 de operațiuni digitale cu retailerii din România și vrem să depășim peste 10.000 până la finalul anului viitor”, menționează Tovil.

Acesta susține că, în timpul pandemiei, banca a înregistrat un număr semnificativ de clienți cu vârste de aproximativ 40 de ani, dar chiar și de peste 60 de ani, care încercau pentru prima dată să realizeze o tranzacție digitală.

“Procesul este extrem de simplu. Uneori este nevoie de o așa-zisă ‘tragedie’ pentru ca experiența digitală să devină o adevărată marfă. Ne bucurăm să vedem că și generațiile mai în vârstă îmbrățișează aceste noi soluții existente în piață”, spune Kostas Tovil.

TBI a înregistrat o creștere și în cazul soluțiilor de tip omnichannel oferite clienților.

“În urmă cu un an lansasem un astfel de program care acum a decolat în ultimele luni. Mai exact, dacă de exemplu mergi la dentist pentru un implant la una dintre clinicile Dr. Leahu, poți avea pe loc, prin telefon, finanțarea intervenției medicale, semnată electronic, prin intermediul parteneriatului pe care îl avem cu Namirial”, a menționat reprezentantul TBI Bank.

De altfel, eforturile în zona digitală s-au reflectat în rezultatele financiare, profitul net consolidat al TBI Bank urcând cu 58% în 2019, până la 22,9 milioane euro: Banca a raportat o creștere cu 19% a creditării, livrând credite noi în valoare totală de 336 milioane euro.

Kostas Tovil a participat la conferința Future Banking, organizată de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank (Innovation Partner), Smart Fintech (Gold Partner), Banca Comercială Română (gold partner), Elevator Lab - powered by Raiffeisen (Gold Partner), Temenos (Gold Partner), Orange Money (Silver Partner), Banca Transilvania (Silver Partner), UniCredit Bank (Silve Partner), Modex (Silver Partner), First Bank (Silver Partner), Namirial Group (Silver Partner), Raiffeisen Bank (Silver Partner), CEC Bank (Silver Partner), Mastercard (Silver Partner), RocaX (Silver Partner), Twispay (Silver Partner), Prime Dash (Silver Partner), TBI Bank (Silver Partner), Beez (Silver Partner), Citi (Silver Partner).

Sursa foto: TBI Bank

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri