Salt Bank: Ne-au crescut cheltuielile din cauză că am avut o creștere neașteptată a numărului de clienți. E o problemă bună pe care o poți avea

Sursǎ foto: Shutterstock

Salt Bank: Ne-au crescut cheltuielile din cauză că am avut o creștere neașteptată a numărului de clienți. E o problemă bună pe care o poți avea

Cuprins Articol:

Salt Bank a încheiat anul 2024 cu aproape 400.000 de clienți, cifră mult peste așteptări și care a tras în sus cheltuielile băncii digitale. Șefii companiei subliniază că în faza inițială orice client nou reprezintă costuri pentru bancă, dar mizează pe creșterea posibilităților de monetizare în viitor, fapt care ar trebui să ducă la break-even banca până la finalul anului 2026/începutul lui 2027.

Salt Bank, bancă digitală al cărei acționar majoritar este Banca Transilvania, se poziționează la mijlocul ”distanței” dintre fintech-uri și băncile tradiționale, dezvoltând o aplicație cât mai prietenoasă și ușor adaptabilă la nevoile de banking pe care un client obișnuit le are în viața de zi cu zi.

În acest sens, banca tocmai a lansat mai multe funcționalități, printre care un agregator de plată al facturilor, un subscription manager sau o funcție de economisire automată.

Salt Bank va face profit în 2027

”Ne concentrăm pe utilizatori, ascultăm nevoile lor și inovăm împreună cu ei. Am promovat un model de banking digital care să răspundă nevoilor reale ale românilor, iar adopția rapidă ne arată că am găsit direcția corectă. Susținem cu mândrie ecosistemul românesc și, până la finalul anului, ne propunem să depășim 700.000 de utilizatori”, declară Gabriela Nistor, CEO Salt Bank.

Ea adaugă faptul că acționarii de la Banca Transilvania sunt mulțumiți de parcursul din 2024 al Salt Bank și și-a asumat finalul anului 2026 ca țintă pentru atingerea pragului de break-even pentru banca digitală. La jumătatea anului 2024, grupul Salt Bank a avut o pierdere de 30,6 mil. lei, în special din cauza restructurării Idea::Bank, preluată de Banca Transilvania.

”La final de 2024 pierderea am avut o pierdere mai mare decât cea prognozată, în special pentru că am avut mult mai mulți utilizatori noi față de așteptări. De exemplu, inițial ne doream să terminăm anul 2024 cu 230.000 de clienți și am avut aproape 400.000. În acest moment, mai mulți clienți înseamnă mai multe cheltuieli pentru noi, deoarece trebuie să angajăm mai mulți oameni pentru a face față operațional la acest flux. Pe viitor însă, un număr mare de clienți va însemna și că vom avea mai multe posibilități de monetizare. Obiectivul rămâne să avem break-even, măcar la nivel lunar, la final de 2026/începutul lui 2027”, spune Gabriela Nistor.

Clienții Salt Bank au în prezent circa 1 mld. lei în conturi (depozite+conturi curente).

Salt Bank PayBill

Salt Bank a anunțat și o serie de noi funcționalități.

Astfel, prin PayBill, clienții vor putea să adauge rapid furnizori de utilități dintr-o listă de 400 de furnizori locali și naționali, să primească și să plătească facturile de utilități, totul într-un singur loc, în aplicația Salt. Datele arată că, din cele 169.000 de facturi pentru utilități plătite prin Salt Bank, 60% sunt pentru servicii din domeniul telecomunicațiilor.

Salt Bank Automatic Saver

O altă funcționalitate lansată în aplicația Salt este Automatic Saver. Această funcționalitate permite clienților să își maximizeze suma economisită lunar, păstrând în permanență și o sumă disponibilă pentru cheltuielile de zi cu zi. Clienții pot stabili suma dorită pentru cheltuieli în contul curent, iar restul banilor sunt automat transferați într-un Space pentru economii.

Dacă soldul contului curent scade sub 50% din suma stabilită, Automatic Saver intervine automat și recompletează din Space, suma disponibilă pentru cheltuieli. Astfel, utilizatorii nu doar că economisesc ușor, dar au mereu bani disponibili când au nevoie. Datele arată că, cei mai mulți dintre clienți economisesc bani pentru „zile negre”, renovări și redecorări, pentru o nouă mașină sau excursii de tip city break.

Salt Bank Subscription Manager

A treia funcționalitate recent lansată este Subscription Manager, prin care clienții își pot gestiona în aplicația Salt toate abonamentele sau plățile recurente pentru serviciile oferite de canale de streaming video sau audio, dar pot vedea și la ce comercianți online au cardul Salt salvat. Această funcționalitate vine în ajutorul clienților Salt, pentru a preveni plățile automate pentru servicii pe care utilizatorii nu le mai folosesc.

Bonus pentru clienții noi înscriși în Salt Bank

Salt a anunțat și că prelungește campania de 5% cashback pentru fiecare prieten nou adus în aplicație. Campania „Prietenul la cashback se cunoaște” se prelungește, oferind în continuare o lună de cashback pentru fiecare recomandare care duce la deschiderea unui nou cont, folosind codul de recomandare din aplicație sau codul „FOTBAL”. Până acum, Salt Bank a oferit, în total, 62.000 de luni de cashback.

Finqware, Pago, Idea Morph, noii parteneri Salt Bank

Salt Bank colaborează cu fintech-uri românești de succes. Un exemplu este parteneriatul cu Finqware, furnizor de soluții tehnologice de tip „open banking”. La nivel european, se estimează că numărul utilizatorilor de servicii de open banking a crescut de 5 ori și a ajuns la peste 60 de milioane la finalul anului 2024, potrivit unei platforme globale de date și business intelligence. Salt Bank a integrat Finqlink – soluția care îți permite să creezi link-uri de plată și să le trimiți clienților pentru a implementa App TopUp - o experiență de plată similară cu cea a plății cu cardul.

Un alt parteneriat dezvoltat de Salt Bank este cel cu fintech-ul românesc Pago, care aduce în aplicația Salt o soluție modernă de integrare a plăților facturilor. În România sunt emise, în fiecare lună, peste 25 de milioane de facturi de utilități, care însumează o valoare cumulată de 3 miliarde de lei, iar gestionarea acestora poate deveni o provocare pentru consumatori.

„Cele două soluții românești se unesc pentru a oferi clienților o experiență de plată a facturilor de utilități simplificată și rapidă”, declară Adrian Cighi, Co-fondator Pago.

Alături de Idea Morph, Salt Bank a creat o comunitate pentru Fondatorii Salt Bank, în care sunt înregistrate 4.688 de persoane, cu scopul de a crea un canal de comunicare direct cu românii care au ales Salt Bank din primele 10 zile de la lansare. Comunitatea a generat 6.703 de idei inovative, din care 44 au fost utilizate în concepte și proiecte pe care Salt le-a implementat deja.

Parteneriat Salt Bank și SuperLiga

Salt Bank a realizat și un parteneriat cu SuperLiga de fotbal din România.

Prin parteneriat, Salt Bank promovează un stil de viață activ și spiritul de echipă. Astfel, banca invită românii să ia loc pe banca Salt, prima Bancă Oficială a SuperLigii. Salt Bank derulează constant campanii surpriză pentru clienți, oferind inclusiv bilete pentru meciurile din SuperLigă, promovate pe canalele de social media.

Salt Bank a decis de asemenea să susțină cultura și cinematografia românească, o altă pasiune a utilizatorilor neobank-ului. De aceea, Salt Bank a încheiat un parteneriat cu Saga Film, prin care a co-finanțat producția Dracula Park. Filmul este regizat de Radu Jude și va fi lansat anul acesta.

Salt Bank susține, de asemenea, inițiativele care contează pentru toți cei ce vor schimbări în bine în România. De aceea, cu ocazia Sărbătorilor de Crăciun din 2024, Salt Bank și clienții săi s-au alăturat cauzei Asociației Îngeri pentru Suflete, dezvoltând o campanie care a strâns peste 36.000 de euro.

Personalizate pentru tine