Ce faci dacă ți s-a furat telefonul pe care aveai instalat Revolut?

Sursǎ foto: Shutterstock

Ce faci dacă ți s-a furat telefonul pe care aveai instalat Revolut?

Cuprins Articol:

Revolut a anunțat trei noi funcții care au fost integrate în hub-ul de securitate, Revolut Securitate, pentru a ajuta clienții să-și protejeze fondurile de fraude și în cazul unui furt al telefonului. Funcțiile noi ajută românii să își blocheze cardurile din caz că ai aplicația Revolut instalată pe telefon, dar și să îți schimbi PIN-ul de la distanță.

Revolut își extinde paleta de soluții de prevenire a fraudelor, în special a fraudelor neautorizate, ce se produc atunci când o tranzacție este realizată de o terță parte, fără acordul deținătorului cardului.

Ce faci dacă ți s-a furat telefonul pe care aveai instalat Revolut?

În cazul în care un client își pierde telefonul sau acesta este furat, este prioritar ca datele de acces la aplicația de banking, datele personale și alte informații importante de pe telefon să fie cât mai bine protejate. De aceea, Revolut adaugă posibilitatea ca orice client să poată raporta imediat furtul telefonului mobil și să își protejeze informațiile financiare, cu ajutorul funcției Telefon pierdut.

Clienții pot accesa secțiunea www.revolut.com/report-lost-device de pe laptop/ calculator sau pot solicita unui prieten care folosește Revolut să acceseze această secțiune, pentru a face raportarea cât mai repede cu putință. Indiferent de modalitatea de contactare aleasă, de pe laptop sau în aplicație, utilizatorii vor avea de parcurs următorii pași:

  • selectarea echipamentului sau a cardurilor pe care vrea să le blocheze,
  • confirmarea identității cu un selfie,
  • schimbarea parolei.

Ce se întâmplă dacă cineva se loghează la Revolut-ul tău de pe alt telefon?

Atacurile sofisticate bazate pe inginerie socială, cunoscute și sub denumirea de phishing, le permit escrocilor să colecteze informații care le pot permite accesul la conturile bancare ale utilizatorilor. Pentru a preveni aceste situații nedorite, Revolut utilizează autentificarea multifactorială, inclusiv verificările bazate pe date biometrice.

Cu ajutorul funcției „Logare echipament secundar” clientul va primi imediat notificări dacă altcineva încearcă să acceseze conturile acestuia. Utilizatorul poate să ia măsuri imediat și, folosind recunoașterea facială (datele biometrice), poate să restricționeze accesul la celălalt echipament, iar, ulterior, să updateze parola.

Poți selecta limita pe care poți să o chelțuiești în 24 de ore

În curând, cu ajutorul funcției „Limitele de tranzacționare” clienții vor putea să stabilească restricții pentru conturile lor, pentru plățile cu cardurile sau transferuri, care se vor reseta la fiecare 24 de ore. Această funcție poate împiedica răufăcătorii să transfere toate fondurile din conturile utilizatorilor, în cazul excepțional în care ar putea avea acces la acestea.

Clienții vor putea modifica aceste limite prin identificare biometrică. „Limite de tranzacționare” și „Protecția fondurilor”, care a fost lansată în 2024, constituie un nivel suplimentar de control.

„Prin implementarea acestor funcții noi, ne propunem să întărim protecția fondurilor deținute de clienții noștri, în cazul în care aceștia ar fi victimele unor escroci lipsiți de scrupule”, a declarat Woody Malouf, Director - General Manager (Global Financial Crime) Revolut.

„Cele mai noi funcții adăugate în hub-ul de securitate vin în completarea instrumentelor de protecție pe care le dețineam deja, printre care Apelurile în aplicație, Protecția fondurilor, implementarea inteligenței artificiale în fluxurile de detectare a fraudelor cu cardul. Toate acestea au fost adăugate în ultimul an și vom continua să adăugăm și mai multe instrumente inovatoare pentru a fi cu un pas înaintea infractorilor, în adaptarea măsurilor de protecție.”

Personalizate pentru tine