In timp ce traficul si durata medie a unui apel au scazut in prima jumatate a anului, numarul de abonati, de linii de acces si rata de penetrare a telefoniei fixe au crescut, potrivit datelor Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) stranse de cei 51 de furnizori activi pe piata.

Astfel, in ceea ce priveste numarul de abonati, prima jumatate a anului 2011 a fost marcata de o crestere de 3,6%, dupa trei semestre consecutive de scadere, numarul total al abonatilor depasind din nou pragul de 4 milioane.

Pe de alta parte, numarul de linii de acces a crescut in primele sase luni ale anului cu 4,1%, ajungand la 4,89 milioane.

O linie de acces este asa numitul „post telefonic”, in timp ce un abonat este persoana fizica sau juridica ce a incheiat un contract cu furnizorul de servicii. Un singur abonat poate avea instalate mai multe linii de acces, fiecare cu numarul sau de telefon.

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori: 22,8% (click pe tabel)

Rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de locuitori (calculata ca raport intre numarul total de linii de acces si numarul de locuitori ai Romaniei) a ajuns la 22,8%, in timp ce rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodarii (calculata ca raport intre numarul de linii de acces furnizate persoanelor fizice si numarul de gospodarii din Romania) a crescut la 52,2%.

Din cele 4,89 de milioane de linii de acces la telefonia fixa, 3,82 milioane sunt instalate abonatilor persoane fizice (in crestere cu 3,4% fata de cea de a doua jumatate a anului 2010), in timp ce 1,07 milioane de linii de acces sunt instalate la abonati persoane juridice (in plus cu 6,8% fata de semestrul al doilea din 2010).

In acelasi timp, volumul de trafic realizat de catre utilizatorii finali prin intermediul retelelor publice fixe de telefonie a inregistrat o scadere de 6,7%, ajungand la 3,2 miliarde minute.

Un roman vorbeste la telefonul fix in jur de trei minute

In medie, un roman a vorbit cate 3 minute si 2 secunde la fiecare apel initiat in primul semestru din 2011, inregistrandu-se o scadere cu 0,7% a duratei medii a apelului de pe telefonul fix fata de cea de a doua jumatate a anului 2010.

Raportul de date statistice a fost realizat pe baza datelor raportate de catre furnizorii de servicii de telefonie fixa, care au desfasurat activitati comerciale in perioada 1 ianuarie – 30 iunie 2011.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si