Directorul general al Apple, Tim Cook, a declarat ca China va deveni cea mai mare piata de desfacere pentru companie, depasind Statele Unite, producatorul iPhone fiind pregatit sa deschida mai multe magazine si sa lanseze noi produse in tara, transmite Mediafax care citeaza publicatia Bloomberg.
"Cred ca va deveni prima noastra piata", a afirmat Cook intr-un interviu acordat joi agentiei de presa Xinhua, fara a preciza orizontul de timp in care ar putea avea loc aceasta rasturnare.

Apple a inregistrat in trimestrul al treilea al anului trecut vanzari de 5,7 miliarde de dolari in China, fata de 14,4 miliarde de dolari in SUA.

Aflat in vizita in China, Cook s-a intalnit si cu seful grupului China Mobile, care are 707 milioane de clienti, cu o cota de piata de 64%, si nu a incheiat inca un acord cu compania americana pentru introducerea iPhone in oferta. Aplpe distribuie iPhone in China prin magazine proprii si operatorii China Unicom si China Telecom, locurile 2 si 3 de pe piata.

Cook se afla in cea de-a doua vizita in China din ultimul an, in incercarea de a consolida pozitia Apple pe cea mai importanta piata din lume dupa potentialul de crestere.

Compania are 11 magazine in China si Hong Kong si urmeaza sa deschida "mult mai multe" in urmatorii ani, a firmat Cook pentru Xinhua.

El a adaugat ca i-ar placea sa organizeze lansari de produse in premiera in China. IPhone 5 a aparut in China in luna decembrie, cu aproape trei luni mai tarziu decat in Statele Unite.

Perspectivele companiei americane pe piata chineza sunt limitate de lipsa unui acord cu China Mobile si de competitia dura cu producatorii locali de smartphone-uri, capabili sa aduca modele convingatoare la preturi relativ reduse. Compania de cercetare IDC estimeaza ca Apple este pe locul al saselea in China dupa vanzarile de smartphone-uri.


Retail jobs
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri