Piata serviciilor de acces la internet in banda larga la puncte mobile a crescut anul trecut cu 68%, la 7,1 milioane conexiuni, iar numarul utilizatorilor de servicii de telefonie mobila a scazut cu 2,5%, la 22,84 milioane, conform datelor oferite de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANCOM), scrie Mediafax.
"Navigarea pe internet oriunde si oricand devine o practica din ce in ce mai utilizata in Romania, interesul utilizatorilor pentru accesarea internetului de pe telefonul mobil fiind din ce in ce mai mare, asa cum arata indicatorii de piata", a declarat Eduard Lovin, director executiv in cadrul ANCOM.

Potrivit datelor autoritatii de reglementare, operatorii telecom au raportat, la finele anului 2012, un numar de patru milioane de conexiuni active in banda larga la puncte mobile pe baza de abonament, in crestere cu 57%, si 3,1 milioane de conexiuni active in banda larga la puncte mobile prin intermediul cartelelor preplatite, in urcare cu 86% fata de sfarsitul anului precedent.

Concomitent, ratele de penetrare ale accesului la internet la puncte mobile (numarul de conexiuni raportat la 100 de locuitori) au inregistrat cresteri, astfel ca, la finele anului 2012 penetrarea conexiunilor active de acces la internet la puncte mobile a crescut cu aproape 14 puncte procentuale, atingand un nivel de peste 53% din populatie.

De asemenea, rata de penetrare a conexiunilor la puncte mobile in banda larga (prin tehnologiile EDGE, CDMA, EV-DO, 3G) a ajuns la 37%.

In ceea ce priveste numarul total de terminale/cartele SIM care permit accesul la internet la puncte mobile prin intermediul tehnologiilor 3G (inclusiv 3G+), EV-DO, 4G sau al altor tehnologii superioare 3G, acesta era de aproximativ 8,7 milioane la sfarsitul anului 2012.

In segmentul serviciilor de telefonie, in a doua parte a anului 2012 se remarca revenirea tendintei pozitive la nivelul numarului de utilizatori activi, care inregistreaza o crestere usoara, de 0,6%, dar la nivel anual acest indicator scade cu 2,5%, la 22,84 milioane.
Defalcat, peste 13,5 milioane (- 3,9% fata de decembrie 2011) sunt utilizatori pe baza de cartele preplatite, iar 9,3 milioane (sunt – 0,3% fata de decembrie 2011) utilizatori pe baza de abonament.

Rata de penetrare a serviciilor de telefonie mobila a ajuns la 119,9 la 100 de locuitori.

Pe de alta parte, traficul de voce la puncte mobile a continuat sa creasca cu 6,9% anual, depasind pragul de 60 miliarde de minute.
Exprimat in numar de apeluri, traficul de voce din anul 2012 a avansat cu 6%, fiind efectuate 26,1 miliarde de apeluri, cu 1,4 miliarde mai multe decat in anul 2011.

De asemenea, in anul precedent, clientii operatorilor au trimis aproximativ 14 miliarde de mesaje scrise (SMS-uri), cu 24,2% mai multe decat in 2011 si, respectiv, 15 milioane de MMS-uri, cu 41,2% mai multe decat in anul 2011.

Datele ANCOM arata ca, in totalul cifrelor privind traficul de voce si mesaje, ponderea cea mai mare o detin volumele de trafic rezultate de la utilizatorii pe baza de cartele preplatite, respectiv peste 34 miliarde de minute de trafic de voce (adica 56% din traficul total de voce) si aproape 11 miliarde de SMS-uri (adica 78% din totalul de SMS-uri).

De asemenea, durata medie a unui apel realizat de catre utilizatorii de cartela preplatita (2 minute si 36 de secunde) este mai mare decat cea a utilizatorilor cu abonament (2 minute si 6 secunde), per total durata medie a unui apel initiat in retelele mobile, in anul 2012, fiind de 2 minute si 22 de secunde.

In medie, in cursul anului 2012, un utilizator a efectuat 3 ore si 42 de minute de trafic de voce/luna, cu 21 minute mai mult decat media din 2011, si a transmis un numar mediu de 50 de SMS-uri/luna, cu 11 mai multe decat media din anul precedent.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri