O mare parte dintre clientii care si-au achizitionat serviciul de televiziune prin satelit Orange TV au ales un pachet mai scump la scurt timp dupa si-au cumparat abonamentul initial, a declarat pentru wall-street.ro, Alexandru Ciulacu, TV & home operation manager in cadrul Orange Romania.

“Numarul de clienti atrasi a fost peste asteptarile noastre, mai ales ca am vandut doar prin intermediul magazinelor. Insa, incepem sa vindem si prin telefon si analizam si alte canale de distributie”, a declarat Ciulacu.

Managerul nu a oferit detalii despre numarul de clienti atrasi pana acum de Orange TV, insa potrivit raportului financiar al grupului francez, Orange vrea in jur de 300.000 de clienti pentru acest serviciu in Romania pana la finalul lui 2015.

Romania este a sasea tara in care este lansat serviciul de televiziune al Orange, dupa Franta, Polonia, Spania, Belgia si Slovacia. Grupul Orange avea in cele sase tari in jur de 6,16 milioane de clienti de televiziune (satelit si IPTV) la finalul lui iunie, cei mai multi fiind din Franta (5,3 milioane de utilizatori) si Polonia (699.000 de abonati), conform raportului financiar al operatorului.

Romania este prima tara in care grupul porneste de la zero dezvoltarea serviciului de televiziune, Orange neavand o infrastructura de cablu precum cea a Romtelecom ori RCS&RDS pentru a avea oferi servicii pentru clientii de acasa, in timp ce in celelalte tari grupul are o astfel de retea.

"Noi suntem singurii care am plecat de la telefonie mobila catre televiziune. Restul filialelor au avut intotdeauna astfel de activitati", a mai spus Ciulacu

Pe de alta parte, daca Orange va avea acces la infrastructura altor operatori de cablu, ar putea lansa si servicii de internet fix.

De altfel, Elie Girard, seful de strategie al grupului Orange, declara la inceputul acestei veri ca operatorul va incerca sa incheie acorduri cu companii de cablu pentru vanzarea de servicii, prin care va oferi utilizatorilor pachete combinand televiziune, telefonie mobila si internet, tarile vizate fiind in principal Romania si Belgia, conform Bloomberg.

Pachetele alese in mod egal. Dupa o luna, clientii au ales abonamente mai scumpe

Zonele in care Orange TV a atras cei mai multi clienti sunt judetele care au printre cei mai multi locuitori: Bucuresti si zona Ilfov, Iasi, Cluj si Timis.

“Toate trei pachetele au fost alese in mod egal de catre clienti, chiar daca au valori diferite. Iar, daca la inceput pachetele cele mai ieftine conduceau in preferinte, apoi a existat o tendinta de migrare. Practic, sunt foarte multi utilizatori care dupa ce timp de o luna au avut un anumit pachet, ulterior au ales un abonament mai scump”, a afirmat Ciulacu.

Orange are in portofoliu trei pachete de abonament (Local HD, World HD si Universe HD) care cuprind intre 36 si 100 de programe, la preturi intre 5 si 12 euro pe luna (cu TVA) pentru cei care se aboneaza timp de doi ani. Grila Universe HD are 95 de canale, insa cu optiunea de cinci canale pentru adulti (SuperNights HD) ajunge la 100 de posturi. Clientii Orange primesc discounturi 20%, respectiv 30%, in functie de cate SIM-uri Orange are respectivul utilizator.

Pentru canalele documentare exista un interes foarte mare

Printre elementele pe care se bazeaza Orange pentru a atrage clienti se afla numarul mare de canale de inalta definitie (42 de posturi, dintre care peste 20 nu sunt disponibile in oferta altor operatori locali), dar si disponibilitatea canalelor din portofoliul Discovery Communications, cea mai mare companie de continut non-fictional la nivel mondial.

Posturile celor de la Discovery au fost scoase in iarna anului trecut din grila RCS&RDS, cel mai mare operator de televiziune de pe piata locala, cu peste 3 milioane de clienti. Acest lucru a nemultumit foarte multi utilizatori, o parte dintre ei dorindu-si sa migreze catre alti operatori.

“Pentru canalele documentare este un interes foarte mare, sunt printre canalele cele mai vizionate. Cand am construit grila am pornit de la posturile cu cele mai mari audiente, in functie de cotele lor de piata. Astfel, avem canalele romanesti cele mai urmarite, 15 canale educative- dintre care majoritatea sunt HD- pentru ca exista o cerere foarte mare pentru astfel de posturi, dar si posturi de sport. Si lucram la identificarea de noi canale pe care sa le introducem in grila”, a afirmat Alexandru Ciulacu.

Serviciul de televiziune digitala prin satelit Orange TV a fost lansat la jumatatea lunii iunie pe o piata cu 2,19 milioane de abonati la finalul lui 2012 si cu trei furnizori mari: RCS&RDS, Romtelecom si UPC. Numarul de abonati la servicii de televiziune prin satelit a crescut cu 2,3% anul trecut fata de 2011, conform autoritatii de reglementare ANCOM. Intreaga piata locala de televiziune (foto) este un domeniu cu 6,03 milioane de abonati la finalul anului trecut, iar principalii jucatori sunt RCS&RDS, Romtelecom si UPC. Numarul total al clientilor de televiziune a crescut anul trecut cu 5% fata de 2011, potrivit ANCOM.

Orange TV a fost lansat deocamdata pe televiziune si desktop, iar din aceasta toamna serviciul va fi disponibil si pe smartphone-uri si tablete (pe sistemele iOS si Android). Un utilizator care se aboneaza la Orange TV are acces la serviciu pe toate platformele.

“Televiziunea este de departe cea mai ieftina metoda de entertainment. Iar cele mai importante trenduri pe piata sunt calitatea si cresterea pe mobilitate, de vizualizare pe cat mai multe dispozitive mobile”, a explicat Ciulacu.

Unul dintre primii utilizatori de internet din Romania

Managerul in varsta de 38 de ani lucreaza in cadrul Orange Romania din noiembrie 2009, cand a fost numit manager de operatiuni. Din august anul trecut este TV & home operation manager, el conducand pentru serviciul Orange TV o echipa de noua oameni. Insa pentru lansarea acestui serviciu au lucrat in jur de 200 de oameni din cadrul Orange Romania din departamente precum tehnic, customer service, achizitii sau marketing. Partea de instalare a serviciului in casele clientilor a fost externalizata.

Alexandru Ciulacu a fost recrutat de catre Orange in 2009, dupa 12 ani in care a lucrat in cadrul producatorului de materiale de constructii Lafarge, atat pentru filiala din Romania, cat si pentru operatiunile din Singapore, Austria sau Rusia.

“Am lucrat in domeniul materialelor de constructii, dar zona de IT, de dezvoltare, de management de proiecte este la fel peste tot”, a spus managerul legat de trecerea de la domeniul materialelor de constructii la cel al telecomunicatiilor.

De asemenea, intre 1996 si 1997 a mai lucrat ca administrator de retea la Essi International, una dintre primele companii de dezvoltare software din Romania. Compania a fost fondata in 1990 de mama lui Alexandru Ciulacu, managerul petrecandu-si anii de liceu in centrul de calcul al Essi International.

Tot in liceu a studiat la o clasa de informatica care avea ca profesor un membru al Institutului National de Cercetare in Informatica (ICI) care se ocupa de administrarea primului nod de internet din Romania. Este vorba de ROEARN, prima conexiune la internet a Romaniei ( un modem conectat prin linie inchiriata de Viena).

“Aveam cont pe acest server care detinea in total 20 de conturi, in general ale administratorilor nodului si profesori universitari de la Politehnica si ASE, asa ca poate spune ca am fost intre primii 20 de utilizatori ai internetului la noi in tara. Pe atunci nu exista WWW, ci doar Telnet, FTP sau Whois”, mai spune Ciulacu.

Ciulacu a studiat contabilitate, finante si in cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti intre 1994 si 1998, iar din 2010 a absolvit programul de executive MBA (EMBA) al Asebuss.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri