Contreras a absolvit cursurile de inginerie din cadrul Universitatii din Arizona, iar apoi si-a inceput cariera ca inginer de procese in cadrul diviziei de produse de hartie a Procter&Gamble. In cadrul celui mai mare producator din industria de bunuri de larg consum, managerul se ocupa de productia de prosoape de hartie si de hartie igienica pentru Costa de Vest a SUA.

“E foarte important pentru copii sa isi ia propriile decizii si sa nu le fie frica sa isi asume riscuri. Primul meu job a fost la Procter&Gamble unde ma ocupam de hartie igienica pentru toata Coasta de Vest din SUA. Atunci eram tanar, dar apoi ajungi la o varsta cand trebuie sa te specializezi si nu am vrut sa ma specializez in hartie igienica. Si am renuntat la slujba si m-am inscris la un MBA in finante. Mama mi-a zis ca sunt nebun ca renunt la o slujba bine platita pentru a ma intoarce la scoala. Dar am luat decizia asta pentru ca educatia te ajuta sa ai mai multe optiuni. Dupa ce am terminat MBA-ul in finante m-am angajat la Intel in zona de finante. Si aveam un avantaj pentru ca la baza eram o persoana tehnica si puteam sa inteleg inginerii si sa le evaluez ideea de business”, explica Contreras.

Managerul a absolvit cursurile de MBA in finante ale Thunderbird American Graduate School of International Management, iar la Intel, cel mai mare producator mondial de microprocesoare, a lucrat in zona de finante timp de zece ani. Apoi a devenit manager regional pe educatie in departamentul de corporate affairs al companiei.

In prezent se ocupa de dezvoltarea strategiei pentru invatamant a Intel pentru Statele Unite. Intel a investit in ultimii zece ani aproximativ un miliard de dolari in programe pentru educatie, compania alocand anual circa 100 de milioane de dolari pentru programe si softuri care sa schimbe modul traditional de predare si invatare din scoli si universitati.

Compania lucrează cu profesori si guverne din peste 100 de tarri, inclusiv in Romania, iar in ultimii zece ani peste 150 de milioane de elevi si 11 milioane de profesori au fost instruiti sa foloseasca tehnologia.

Printre programele Intel in domeniul educatiei se numara competitii precum Intel International Science and Engineering Fair (Intel ISEF), una dintre cele mai importante concursuri de stiinta si inginerie pentru liceeni din lumi, Intel Global Challenge- o competitie de planuri de afaceri din lume dedicata studentilor cu idei inovatoare sau Intel Science Talent Search, o competitie pentru liceeni talentati in domeniul stiintelor.

"Prin aceste programe incercam sa le aratam oamenilor ca anumite lucruri sunt posibile pentru ca daca nu incerci asta si nu ii faci sa vorbeasca, nu creezi o diferenta. Trebuie sa oferi exemple pentru ceilalti. Dintre cei care au participat la programele noastre pe cativa i-am angajat, dar nu este prioritate pentru noi sa-i angajam, preferam sa fie antreprenori si sa-i lasam sa lucreze la proiectele lor decat pentru noi. De exemplu, preferam sa lucreze la metode de vindecare a cancerului sau la crearea masinii care nu are nevoie de sofer”, a mai spus Contreras.

Ce spune Carlos Contreras despre:

Viitorul in educatie:
In 3-5 ani, in educatie, va fi mai putin important sa stii anumite informatii, dar va conta ce poti face cu informatiile pe care le detii, sa intelegi ce poti face cu informatiile, cum se conecteaza ideile, si cum conectezi mai multe idei in una.

Cum e sa inveti cand nu iti place ceea ce inveti
Am fost profesor timp de un an la scoala generala ceea ce ma ajuta foarte mult acum. Si cred ca oamenii trebuie sa faca ceea ce le place si ceea ce sunt intersati pentru ca daca petreci 8-9 ore pe zi intr-un loc care nu iti place ar trebuie sa te reorientezi. Eu am facut lucruri care mi-au placut, care au facut schimbari in cariera. Cred ca tinerii studenti chiar daca invata lucruri care nu le plac ar trebui sa trebui sa le exploreze, pentru ca, cu cat inveti mai mult cand esti mic, cu atat iti deschizi orizonturile, iti deschizi usi. S-ar putea sa crezi ca nu esti bun la ceva si, de fapt, sa realizezi ca te pricepi.

Cum poate fi imbunatatit sistemul de invatamant
Sistemul din SUA nu este centralizat, este descentralizat si sunt 15.000 de institutii educationale care au propria programa, nu ai un curriculum centralizat, un standard pe care toata lumea sa-l urmareasca. Educatia ar trebui sa fie la fel si la New York, Texas sau New Mexico, iar cand termini liceul sa fie acelasi nivel de educatie.
De exemplu, cele mai bune sisteme de invatamant sunt in Finlanda, in Singapore. Dar in scolile din Finlanda, absolventii se intorc sa predea in scoli, a devenit o traditie acest lucru. Ceea ce in SUA nu este cazul pentru ca este competitie mult mai mare pe alte meseriin finlanda a devenit o traditie acest lucru.

Rezolvarea problemei cauzata de faptul ca firmele vor sa angajeze ingineri, iar tinerii vor sa studieze drept, comunicare sau economie
Tinerii evita zona tehnica pentru ca nu inteleg ce face ingineria, dar noi incercam sa le aratam ce fel de lucruri poti dezvolta prin tehnologie, chiar daca e vorba de monitorizarea copiilor sau vindecarea cancerului. Trebuie sa le dai o motivatie, pentru ca, in general, copiii nu stiu ce poti face cu tehnologia.