WhatsApp si alte servicii online de mesagerie au provocat anul trecut pierderi de 32,5 miliarde dolari pentru operatorii de telefonie mobila prin venituri nerealizate din mesaje sms, iar suma va ajunge la 54 miliarde dolari in 2016, potrivit datelor firmei de cercetare Ovum, preluate de Bloomberg si date publicitatii de agentia Mediafax.

Trecerea in masa a consumatorilor la smartphone-uri a majorat semnificativ veniturile obtinute de operatorii de telefonie din abonamente la servicii de internet mobil.
In acelasi timp insa, adoptarea la scara larga a telefonului inteligent coincide cu accesul clientilor la aplicatii care inlocuiesc traditionalul sms prin servicii gratis, la fel de usor de folosit, mai rapide si mai bogate in functii.
Astfel de aplicatii au avut succes mai ales in Europa, America Latina si Asia, unde companiile de telefonie mobila nu ofera neaparat sms-uri nelimitate, iar mesajele presupun costuri suplimentare atunci cand conversatia are loc peste granite statale. Treptat, sms-ul dispare ca sursa semnificativa de venituri pentru industria telecom.
"Trendul arata ca mesageria instant erodeaza aceste venituri, in unele tari mai mult decat in altele, iar tendinta va continua. Impactul mesageriei gratis a fost simtit in intreaga lume. WhatsApp a fost, in mod clar, crema acestor servicii", comeneaza pentru Bloomberg Chetan Sharma, analist wireless la Inssaquah, Washington.
Contactati de Bloomberg, reprezentantii operatorilor Vodafone (Marea Britanie), America Movil (Mexic), AT&T si Sprint (SUA) au refuzat sa comenteze informatiile.
In SUA, operatorii de telefonie mobila au recunoscut devreme pericolul reprezentat de aplicatii precum WhatsApp si au optat sa ofere sms-urile gratis pentru toti clientii, inclusiv catre alte tari. In Mexic, aproape 90% din mesageria instant pe telefoane mobile are loc prin platforma WhatsApp, potrivit firmei de consultanta Competitiv Intelligente Unit, din Mexico City.
"Fata de situatia de acum aproximativ 12 luni, penetrarea WhatsApp in Mexic a devenit coplesitoare. Aplicatia este convenabila, si cu cat o folosesc mai multe persoane, cu atat atrage mai multi utilizatori noi", a afirmat pentru Bloomberg un analist al companiei de consultanta. In urma cu 6-8 ani, 15% din veniturile companiilor de telefonie din Mexic erau generate de sms-uri, procentaj care a scazut la mai putin de jumatate.
WhatsApp a avut un impact smenificativ si pe piete dezvoltate, precum Olanda, unde operatorul KPN a decis sa nu ofere mesaje sms nelimitate gratuit. Veniturile din sms-uri ale KPN s-au prabusit dupa aparitia aplicatiei.
Firma care dezvolta aplicatia WhatsApp, cu 450 milioane de utilizatori la nivel mondial, a fost preluata de Facebook intr-o tranzactie record de 19 miliarde de dolari. Pretul platit de reteaua de socializare creata de Mark Zuckerberg reprezinta echivalentul a 42 de dolari pentru fiecare utilizator al WhatsApp.
Zuckerberg a afirmat ca WhatsApp va ajunge la peste 1 miliard de utilizatori in urmatorii ani.
Saptamana trecuta, grupul Rakuten, cea mai mare companie de comert electronic din Japonia, a preluat pentru 900 de milioane de dolari compania Viber Media, inregistrata in Cipru, care dezvolta aplicatia de telefonie si mesagerie online Viber. Asemenea WhatsApp si altor servicii similare, Viber faciliteaza gratuit transmisia de mesaje text, video, audio si de fotografii intre utilizatori conectati la internet oriunde in lume.
Primul SMS a fost trimis in 1992 pe reteaua Vodafone.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri