Sporturile electronice (eSports) au facut un pas important pe drumul spre recunoasterea lor la Jocurile Olimpice. Asociatia Coreeana de Sporturi Electronice (Korean eSports Association - KeSPA) a reusit sa convinga Comitetul Olimpic Coreean (KOC) sa accepte sporturile electronice ca disciplina olimpica, deocamdata, de nivelul doi, alaturi de sah, polo sau sporturile motorizate.

Anuntul a fost facut la Seul, luni, 27 ianuarie, de catre conducerea Comitetului Olimpic Coreean. Recunoasterea oficiala de catre filiala coreeana inseamna un pas important in lupta sporturilor electronice pentru a fi incluse pe lista disciplinelor sportive de catre Comitetul International Olimpic, cel care decide sporturile din fiecare editie a Jocurilor Olimpice.

Prin urmare, este posibil ca la urmatoarele editii ale Jocurilor Olimpice, sa existe competitii de League of Legends sau Dota 2, insa in drumul gamerilor spre medalii olimpice mai sunt inca pasi de facut.

Romania, puternic sustinuta in sportul electronic

In Romania, Professional Gamers League (PGL) a depus eforturi considerabile pentru a obtine recunoasterea sporturilor electronice ca discipline sportive, atat in Romania, cat si in afara ei. De cativa ani, PGL a initiat dezbateri cu autoritatile sportive romane pentru a atinge acest obiectiv.

„Demersul Comitetului Olimpic Coreean este un pas mare in evolutia sporturilor electronice (eSPorts). PGL are inca din 2002 acelasi obiectiv de a aduce aceste sporturi la nivelul pe care l-au castigat la nivel international. Speram ca modelul sud-coreenilor sa fie urmat si de alte tari si ne punem, totodata, sperantele ca forurile romane de resort vor recunoaste in 2015, sportul electronic ca disciplina sportiva”, a declarat Silviu Stroie, vicepresedintele lESF si presedintele PGL.

In alta ordine de idei, Federatia Internationala a Sporturilor Electronice (IeSF), din care face parte si PGL, a depus inca din 2013, cererea de afliere la Uniunea Federatiilor Internationale Sport Accord, institutia care ar putea acredita sportul electronic ca disciplina la competitiile mondiale si europene importante.

Bucurestiul se pregateste de un nou eveniment DreamHack

ComputerGames.ro, una dintre cele mai mari platforme si servicii locale dedicate gaming-ului, va organiza in primavara acestui an cea de-a cincea editie a competitiei de sport electronic DreamHack. DreamHack Bucharest 2015 aduce si in acest an cele mai indragite jocuri: Counter Strike: Global Offensive (CS:GO), DOTA 2, League of Leagends, HearthStone, Minecraft sau cele pentru console.

Organizat de ComputerGames.ro, DreamHack Bucharest a inregistrat in fiecare an noi recorduri de participanti si audienta. La editia din primavara au participat 20.000 de pasionati ai jocurilor video, iar la cea din toamna numarul participantilor a depasit 25.000.

DreamHack Bucharest a devenit rapid, in doar 4 ani, cel mai cunoscut festival din intreaga lume, desfasurat in afara Suediei. Editia din toamna 2014 de la Bucuresti, a adunat mai multe recorduri nationale in domeniul LAN Party, printre care se numara: 10 Gbps banda, 4,3 TB trafic total, 50 de kilometri de cabluri de retea, 32 de kilometri de cabluri video si audio, 120.000 de dolari premii, 40 de ore de activitati, 1.600 de echipamente conectate simultan la WiFi si nu mai putin de 2,2 milioane de spectatori online.

ComputerGames.ro a pus deja in vanzare biletele pentru editia din primavara, evenimentul urmand sa aiba loc la Sala Polivalenta, intre 24-26 aprilie. Pretul biletelor porneste de la 40 lei / 8 euro SMS – pentru abonamentul de 3 zile si poate ajunge si la 300 lei - pentru zona VIP.

In 2015, Computergames.ro va organiza pentru prima data editia de toamna DreamHack in afara Capitalei. Intre 30 octombrie -1 noiembrie, DreamHack se va desfasura in Cluj, orasul decretat Capitala Europeana a Tinerului in 2015.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri