Transilvania impinge Miele pe profit, pentru prima oara: cine cumpara electrocasnice de zeci de mii de lei

Cuptor de peste 30.000 de lei, hota de peste 2.000 de lei sau masini de spalat vase de peste 3.000 de lei. Echipamente electrocasnice pentru o bucatarie intreaga „te duc” la 10.000 de euro. Miele Romania, producator si vanzator de electrocasnice de lux, a intrat pentru prima oara pe profit in Romania si a inregistrat afaceri in crestere cu 64% in 2015 fata de 2014.

Strategia companiei de extindere prin noi showroom-uri, intrarea in online in Marketplace-ul eMag dar si parteneriatele cu Altex si Flanco par sa fi dat roade – compania a generat in 2015 afaceri de 15,6 milioane de lei, in crestere cu 64% fata de 2014. „Am deschis cel de-al treilea magazin Miele, la Sibiu, si al patrulea la Targu Mures. Inainte eram prezenti in Bucuresti si la Brasov. Mizam mult pe Transilvania, acolo fiind multi germani, familiari cu brandul, si oameni care pun mai putin accent pe «fatada», interesandu-i lucruri practice, in casa, care sa le faca viata mai usoara”, spune Loredana Butnaru, director de vanzari Miele Romania.

Circa 10% din vanzarile companiei au provenit din online, 5% fiind din eMag Marketplace, unde se comercializeaza mai ales obiecte mici sau detergenti, inalbitoare, balsam.

Intreaga piata de electrocasnice a crescut anul trecut cu circa 15%, pana la circa 4 milioane de euro – incomparabil mai mic decat 1 miliard de euro, piata din Germania, de exemplu.

Citeste si:
Topul producătorilor de mobilă din România, dominat de Nordul țării
Topul celor mai mari...
Citeste si:
Pasi de urmat in caz ca suspectezi ca ai coronavirus
Pasi de urmat in caz ca...

Pentru 2016, compania estimeaza o crestere de minim 10% a afacerilor si va mai deschide inca cel putin un showroom. „Bucurestiul acopera circa 25% din vanzari, urmatorul oras fiind Brasovul”.

Clientii Miele, asa cum ne-am putea astepta, avand in vedere preturile mari, sunt persoane cu venituri peste medie, active, si care nu doresc sa schimbe des electrocasnicele din casa. „Tendintele in domeniu sunt electrocasnice fara manere, cu ecrane tactile, design placut si usor de folosit; romanii devin din ce in ce mai interesati de produse care sa le economiseasca timp. De exemplu, vindem espressoare cu decalcifiere automata care economisesc intre 30 de minute si o ora de mententanta. Aspiratoarele acopera 20-25% din afacerile noastre, in timp ce masinile de spalat vin pe locul doi, ca valoare vanzari”, mai spune oficialul Miele Romania.

Marketingul companiei este unul mai „low profile”, companie nefiind prezenta prin reclame TV ci axandu-se in special pe PR, prezenta in reviste de specialitate sau reclame online.

Compania Miele este prezenta pe piata locala din 2007. Pe plan global, compania are peste 17.000 de angajati si afaceri de peste 3,2 miliarde de euro. In Romania, principalul concurent este Bosch, pe gama de lux si, partial, Panasonic.

Citeste si:
Miele Romania, al saptelea an de crestere
Miele Romania, al saptelea an...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri