Sefa Orange, despre orasele viitorului: Cand s-ar putea transforma Bucurestiul?

Romanii au o apetenta tehnologica foarte ridicata si sunt entuziasti cand vine vorba de noi tehnologii. Penetrarea serviciilor tech este, deci, ridicata, insa acest lucru implica si asteptari din ce in ce mai mari din partea oamenilor, o atentie mai ridicata privind calitatea serviciilor, subliniaza, intr-un interviu exclusiv pentru wall-street.ro, Liudmila Climoc, CEO al Orange.

“Nivelul de dezvoltare telecom din Romania este un subiect cu care ne putem mandri, acum suntem #1 in Europa la nivelul vitezelor de Internet, Bucurestiul este pe locul patru in lume”, spune aceasta.

Paradoxul si specificul Romaniei ramane, insa, penetrarea scazuta a serviciilor telecom. Exista si persista de ani buni o diferenta frapanta intre mediul rural si urban, in ceea ce priveste penetrarea telefoniei si mai ales a serviciilor de date. “Rolul nostru al operatorilor, este sa crestem disponibilitatea infrastructurii si Internetului pentru zone mai mari si pentru zone rurale”, sustine Liudmila Climoc.

Companiile private nu pot realiza acest lucru fara sprijin din sectorul de stat, dupa cum sublinia, intr-un interviu anterior, si fostul ministru telecom, Marius Bostan.

“Telecom are nevoie de reglementare pentru a ne sustine demersurile. Romania este singura tara in care accesul la infrastructura fixa este nereglementata. Totodata, penetrarea Internetului este de doar 53%, sub media UE. Trebuie sa crestem, sa aducem Internetul mai aproape de fiecare consumator, sa crestem pe infrastructura deja existenta. Industria mobila este reglementata si a atins penetrare de 116%; si fix-ul creste, dar si acest segment trebuie sustinut, reglementat”, mai spune Liudmila Climoc, subliniind una dintre durerile unor operatori mobili din piata.

Orasul viitorului, in viziunea Orange

Orange este implicata activ in transformarea orasului Alba Iulia in Smart City, introducand, in proiectul pilot, mai multe elemente care ofera o perspectiva destul de clara in ceea ce priveste viitorul oraselor din Romania.

Daca si autoritatile vor oferi sprijin, asa cum au facut-o, de la Minsterul Telecomunicatiilor pana la Primarie, in cazul Alba Iulia.

Ce aduce, efectiv, Orange, intr-un oras inteligent? Lumini inteligente, monitorizare a nivelului de poluare a aerului, WiFi in oras si management al resurselor (apa, de exemplu), transport public cu wireless si digital classroom, pentru scoli.

Citeste in interviul de pe WALL-STREET PRO ce strategii are Orange in Romania si principalele provocari, cum priveste compania viitorul oraselor din tara, dar si cum schimba Liudmila Climoc procesele interne si ce legatura sunt intre acestea si clientii operatorului telecom.

Citeste si:
Orange Money bate un nou record în România și ajunge la 250.000...
Orange Money se apropie de...

Despre autor

Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri