Lumea se transforma cu o viteza nemaintalnita pana acum; devine din ce in ce mai axata pe tehnologie si, in aceste conditii, business-urile trebuie sa se asigure ca sunt cat mai flexibile – de la managementul retelelor si comunicatiilor, pana la procesele de angajare si de retinere a lor.

Cum poate fi, deci, atinsa aceasta flexibilitate prin intermediul tehnologiei, permitand oamenilor sa ramana in permanenta conectati cu business-urile, oriunde s-ar afla?

Ce inseamna flexibilitatea in termeni de business

Abilitatea de a te adapta la diferite scenarii, in timp cat mai scurt, este din ce in ce mai important in business. Mai mult, companiile trebuie sa fie capabile sa raspunda rapid provocarilor care se nasc, uneori inopinat, chiar intern, sa raspunda eficient si sa se adapteze mediului exterior – si acestea, cat mai rapid cu putinta.

Cu alte cuvinte, sa fii gata la orice se intampla pe piete si sa transformi totul in noi oportunitati.

In termeni telecom, retelele si serviciile oferite evolueaza rapid si este important ca firmele sa fie cat mai bine echipate pentru a fi flexibile. Romania este perfect aliniata in acest sens, fiind in top tari ca viteza a Internetului, avand o piata telecom foarte competitiva, preturi reduse si servicii de calitate.

Munca flexibila

Furnizorii de servicii telecom ofera multiple modalitati de a permite angajatilor sa abordeze munca la un nivel flexibil. Desi unele dintre tehnologiile oferite de companiile telecom ar putea fi folosite doar la birou (Internet fix, de exemplu), alte task-uri pot fi externalizate acasa sau in locatii diferite.

De exemplu, inginerii de teren pot accesa Internetul si comunica direct de pe tablete conectate 4G sau 3G; personalul de vanzari poate consulta cataloagele oricand, sa updateze preturi sau oferte in timp real sau chiar sa deseneze pe tablete, in fata clientilor.

Alti termeni cheie pe care trebuie sa ii iei in considerare sunt securitatea, scalabilitatea si adaptabilitatea retelelor si serviciilor telecom pe care le folosesti.

In ceea ce priveste securitatea, operatorii telecom din Romania au propriile sisteme de protectie, blocand accesul a milioane de atacuri, anual; pentru o chiar si mai mare securitate, puteti implementa in companii solutii suplimentare de la furnizori precum Bitdefender sau Kaspersky.

Scalabilitatea este un lucru din ce in ce mai usor de realizat de operatorii telecom, acestia construind solutii inovatoare pe retele deja dezvoltate. De exemplu, 5G, viitorul in materie de tehnologie de date, se va construi pornind de la reteaua deja existenta la nivel national. Ramane de vazut daca Romania va intra in primul val al lansarilor internationale, undeva in 2020-2021. Cel mai probabil, pariul nostru este ca da, avand in vedere tehnologia deja dezvoltata in tara, concurenta ridicata, dar si marimea potrivita a Romaniei.

In ceea ce priveste adaptabilitatea serviciilor, operatorii telecom sunt din ce in ce mai flexibili in ceea ce priveste modalitatile in care poti imbina ofertele, ca business. De exemplu, pentru 22 de euro, primesti acces nelimitat la Internet fix, solutii de antivirus/anti malware, router, 8 Gb date, tableta, servicii software sau telefonie fixa.

Clientii sunt din ce in ce mai interesati in a primi oferte convergente, de la un singur operator telecom, o singura factura, plata online, fara batai de cap, timpul economisit putand fi investit in extinderea companiei.

Tu ce astepti de la un operator telecom, din punct de vedere al business-ului? Te incurajam sa comentezi.

Sursa foto: Shutterstock: KieferPix