Astfel, modalitatile de contactare a furnizorilor sunt greu accesibile, utilizatorii putand sa se adreseze fie prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, fie printr-o cerere completata intr-unul din punctele de lucru ale furnizorului desemnate in acest scop. De asemenea, exista si furnizori care nu mentioneaza modalitatea de adresare in situatia dezabonarii.

In acelasi timp, costurile ce intervin pentru dezabonare ii determina pe clienti, de foarte multe ori, sa isi reconsidere decizia. Peste 80% dintre cei care si-au schimbat furnizorul sunt de parere ca nivelul costurilor este unul ridicat, iar mai mult de jumatate dintre ei apreciaza ca au fost descurajati de costurile aferente dezabonarii.

De asemenea, autoritatea de concurenta a constatat existenta unor dificultati si in procesul de abonare: instalarea si activarea serviciilor poate depasi chiar si 30 de zile. Aceste intarzieri sunt cauzate, in cea mai mare parte, de faptul ca furnizorii solicita in prima faza semnarea contractului si, abia pe urma, verifica daca exista infrastructura necesara sau solutia tehnica la locatia clientului. Prin urmare, clientii nu au garantia ca serviciile achizitionate le vor fi furnizate.

In plus, se observa o lipsa a informarii pe site-uri in privinta procedurii de urmat in cazul dezabonarii, in schimb, pentru abonare, exista sectiune dedicata, usor vizibila pentru vizitatorul paginii de internet sau este facilitata achizitionarea de abonamente fie la sectiunea „Comanda rapida”, fie prin comandarea directa a abonamentului dorit.