Compania a realizat o analiza a oportunitatilor pe care Canada, Australia, Noua Zeelanda si Asia de SE le au atunci cand externalizeaza operatiunile IT in Romania.

“Aproximativ 15% dintre clientii Connections sunt din Canada si din Asia, pe langa un portofoliu consistent de corporatii si companii romanesti locale. Un procent semnificativ de solicitari sunt pentru Java software developer si IT Infrastructure Engineer. Tipologia proiectelor pentru care suntem solicitati este ampla, de la software development la suport de infrastructura”, declara Bogdan Florea, fondator si CEO Connections.

Externalizarea serviciilor de IT, integral (managed services) sau pentru completarea echipei interne (staff augmentation), aduce o serie de beneficii cheie pentru companii, cum ar fi reducerea de costuri, de la cele cu resursele umane, pana la cele legate de logistica si birouri si cresterea productivitatii, prin utilizarea de echipe mai mari la costuri mai mici.

“Pentru tarile mentionate, externalizarea catre Romania aduce, in medie, economisirea cu pana la 25% a bugetelor alocate unor echipe locale, iar, ca o estimare personala, dinamizarea atragerii de clienti pe ITO din cele 3 zone, poate aduce un aport anual de zeci, poate chiar sute de milioane de euro pentru economia Romaniei”, mai adauga Bogdan Florea.

Romanii care automatizeaza...
Citeste si: Romanii care automatizeaza fabricile netehnologizate

Beneficii la fel de importante sunt accesul rapid la specialisti de nisa si la un pool dinamic de talente, acces la know-how de ultima ora prin expunerea echipei la proiecte complexe, atat la nivel de industrii cat si ca localizare geografica, si eliminarea perioadelor de downtime, prin faptul ca partenerul de ITO este localizat intr-o regiune cu alt fus orar si poate face un tandem perfect cu echipa interna.

“Daca echipa interna este localizata in Montreal si lucreaza de la 10 AM to 6 PM, pe fusul orar local, iar echipa externalizata este localizata in Romania si lucreaza de la 8 AM la 5 PM in timp local, faptul ca Romania este cu 7 ore inainte de Montreal, echipa combinata va fi activa zilnic intre 1 AM si 6 PM pe fusul orar din Montreal, ceea ce reduce downtime-ul cu peste 50%, de la 16 ore, la doar 7 ore“ explica Bogdan Florea.

In functie de complexitatea proiectelor se aloca echipe intre 5 si 10 persoane, iar acestea pot duce pana la 3 proiecte in paralel.

TotalSoft a finalizat...
Citeste si: TotalSoft a fuzionat cu Architected Business Solutions. Noul CEO