Utilizatorii transportului in comun din Sibiu vor putea achita, incepand cu data de 12 noiembrie 2018, calatoriile cu autobuzele detinute de Tursib S.A. cu ajutorul telefonului mobil, prin intermediul aplicatiei 24pay. Din lista oraselor care beneficiaza de aceasta optiune mai fac parte Arad, Brasov, Iasi, Ramnicu Valcea, Cluj si Timisoara, in timp ce Bucurestiul ramane la vechiul sistem si refuza integrarea unei solutii de acest gen.

Aplicatia 24pay a fost dezvoltata de compania PTP Online, membra a grupului de firme Ecco Group Development, si este un portofel electronic care pune la dispozitia calatorilor serviciul de plata cu cardul bancar pentru transportul in comun. PTP Online desfasoara o campanie nationala pentru integrarea aplicatiei 24pay la nivelul transportului in comun in care suporta toate costurile. Practic, sistemul 24pay este pus la dispozitie in mod gratuit operatorilor de transport, fara a fi percepute costuri pentru dezvoltarea aplicatiei, precizeaza reprezentantii companiei intr-un comunicat de presa.

Cum functioneaza aplicatia

Aplicatia 24pay este disponibila pentru sistemele de operare Android si iOS, iar utilizatorii o pot descarca gratuit din Google Play sau App Store. Utilizarea aplicatiei pentru plata transportului in comun nu presupune costuri suplimentare pentru calatori, fiind necesara doar adaugarea initiala a unui card bancar Visa/Mastercard. Platile pentru achizitia biletului sunt derulate prin solutia de plata cu card oferita de Banca Transilvania.

In prima etapa, calatorii din Sibiu vor putea achizitiona doar bilete "una calatorie" (in valoare de 2 lei TVA inclus), urmand a se adauga si alte titluri de calatorie ulterior. Titlurile de calatorie vor putea fi achizitionate in toate autobuzele Tursib S.A., prin accesarea sectiunii ”Transport Public” din aplicatia 24pay si scanarea codului QR sau, daca telefonul este echipat cu tehnologia NFC, prin apropierea de eticheta cu simbolul NFC. Dupa confirmarea tranzactiei, titlul de calatorie achizitionat va fi disponibil in sectiunea Bilete pentru control.

Dezvoltatorul aplicatiei: Ne dorim un parteneriat cu municipalitatea din Bucuresti. Am trimis mai multe propuneri, dar nu am primit un rapuns favorabil

"Ne dorim un parteneriat cu municipalitatea din Bucuresti, am trimis mai multe propuneri de colaborare, dar pana in momentul de fata nu am primit un raspuns favorabil. Speram ca odata cu transformarea din RATB in STB, solutia de plata 24pay sa prezinte un mai mare interes. Credem ca transportul in comun din Bucuresti ar avea mare nevoie de o modalitate complementara de plata a biletelor. Avantajul 24pay este ca nu mai trebuie sa cauti o casa de bilete, nu mai ai nevoie de cash, nu te mai complici cu restul eventual. Te urci in tramvai, scanezi codul QR sau tag-ul NFC si achiti calatoria. In plus, calatorul nu are niciun cost in plus, doar pretul biletului, iar regia de transport are multe alte avantaje", a precizat Dan Cernea, director general PTP Online, dezvoltatorul aplicatiei 24pay, intr-o conferinta de presa sustinuta luna trecuta.

In momentul de fata, Societatea de Transport Bucuresti (STB), fosta RATB, se bazeaza, pe partea de mobile, pe un sistem reintrodus in anul 2016 prin care calatorii mijloacelor de transport in comun pe liniile urbane pot achizitiona un abonament de o zi pentru pretul de 8,79 de lei prin trimiterea unui SMS. O optiune destul de costisitoare, in contextul in care o calatorie pe liniile urbane costa doar 1,3 lei daca acestia aleg metoda traditionala de incarcare a cartelelor.

Sursa foto: douglasmack / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri