Vitacom Electronics, unul dintre cei mai importanti electro-retaileri din Romania, anunta cresterea cifrei de afaceri pentru prima jumatate a anului 2019. A depasit astfel nivelul de 25 milioane de lei, urmand trendul ascendent din ultimii ani.

La baza cresterii vanzarilor Vitacom Electronics sta adaptarea la piata, acesta fiind cel mai important aspect in domeniul electronicelor. Trendul momentului pe aceasta piata este dat de produsele smart living, trend pe care compania l-a adoptat rapid. Faptul ca multe branduri de furnizori au introdus gama de produse smart living este apreciat de catre clienti, care sunt mai mult decat interesati sa incerce astfel de produse sau produse pe care le cunosc deja, dar care vin la pachet cu functii suplimentare inteligente.

Alaturi de produsele smart living, in alegerile de top din acest an ale clientilor Vitacom Electronics raman, in continuare, produsele electrice, in special stabilizatoarele de tensiune si produsele de iluminat, dar si bateriile si acumulatorii.

Fata de anul trecut, cea mai mare crestere s-a remarcat la produsele din categoria IT&C, mai precis cele de stocare a datelor, cu peste 10%. De asemenea, comercializarea robinetilor electrici, a ventilatoarelor si a boxelor a rezultat o crestere semnificativa, mai ales in sezonul cald si, nu in ultimul rand, una dintre cele mai spectaculoase cresteri a fost cea la ventilatoare, in lunile de vara, vanzarile fiind aproape duble fata de cele de anul trecut.

Cum sunt influentate vanzarile de schimbarea sezoanelor

Citeste si:
Crestere slaba a pietei electro-IT in prima jumatate de an
Crestere slaba a pietei...

Schimbarea sezonului influenteaza, bineinteles, vanzarile pentru anumite categorii de produse, cum sunt, de exemplu, produsele de iluminat, care inregistreaza o vanzare mai mare iarna decat in anotimpul cald. Contrar acestora, produsele destinate casei si cele din categoria auto sunt mai cautate primavara si vara fata de lunile de iarna. In perioada primavara-vara, ventilatoare au inregistrat un flux mare de vanzari, iar pe masura ce trec lunile de vara, compania a remarcat o crestere in vanzarea bateriilor, incarcatoarelor si acumulatorilor.

In raport cu 2018, Vitacom Electronics se asteapta ca pentru perioada toamna-iarna sa inregistreze un numar mare de vanzari al incalzitoarelor electrice. Deja a inceput sa preia comenzi, pentru ca revanzatorii acestora sa isi asigure stocul necesar.

„Aceasta prima parte ne determina sa fim optimisti cu privire la realizarea estimarilor pe care le-am facut la inceputul anului, cand ne-am propus inregistrarea unui avans de doua cifre. Suntem pe drumul cel bun pentru atingerea obiectivelor din acest an, iar ceea ce ne bucura si mai tare este ca aceasta crestere este vizibila de la luna la luna, ceea ce ne face sa ne asteptam la un volum al vanzarilor din ce in ce mai mare. Comparativ, vanzarile lunii iulie au fost cu peste 20 de procente mai mari decat cele ale aceleiasi luni din 2018.

Acest lucru inseamna o mobilizare a departamentului de vanzari si a celorlalte departamente, care i-au sustinut pe acestia in relationarea cu clientii, lucru care dorim sa se reflecte si in a doua parte a anului”, a declarat Aviva Vita, PR & Marketing Manager in cadrul Vitacom Electronics.

Citeste si:
Rabla pentru electrocasnice: ce poti sa-ti cumperi la pret redus
Rabla pentru electrocasnice:...

Vitacom Electronics incearca in mod constant sa isi surprinda clientii cu noutati. In acest an, printre produsele introduse din portofoliul se numara atat produsele noi ca tehnologie, cat si produse potrivite sezonului in care ne aflam, cum este, de exemplu, becul anti-insecte.

Focusul a fost, in principal, pe produsele din sfera accesoriilor pentru cele mai utilizate device-uri de catre consumatorul anului 2019 - telefonul si computerul - cum ar fi incarcatoare auto sau suporti, mouse wireless, tastaturi sau adaptoare USB. De asemenea, compania a introdus recent noi modele de camere supraveghere, lanterne, termostate, suporti TV si a marit gama „home”, care cuprinde blendere, ceasuri de perete, fierbatoare electrice, prize programabile, fierbatoare de oua, prajitor de paine, cantare digitale de bucatarie, aparate de cafea etc.

Printre produsele relativ noi din gama Vitacom Electronics, pentru care exista o piata foarte mare, se numara si head-up display-urile care se monteaza in autovehiculele neprevazute cu sistem de tipul acesta.

„In primavara lui 2019, in Romania erau inmatriculate 6,45 milioane de masini dintre care aproape 80% au o vechime de cel putin 11 ani. Asta ne arata ca este un procent mare de autovehicule care nu au sistem digital incorporat. Am ales sa introducem in portofoliul nostru head-up display-urile WELL, deoarece ofera soferilor mai multa siguranta prin afisarea unor informatii precum viteza, turatia motorului, temperatura apei, tensiunea pentru alimentare electrica, consumul de combustibil, ceasul, timpul si distanta de condus, precum si limita de viteza”, a explicat Aviva Vita.

Citeste si:
Rabla pentru electrocasnice 2019: bugetul, epuizat chiar in prima zi
Rabla pentru electrocasnice...

In prezent, compania are noua puncte fizice de vanzare, in sapte din cele mai mari orase ale tarii: Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, Bacau, Brasov si Arad. In Cluj-Napoca si Bucuresti are si puncte de vanzare en-gros. Datorita prezentei online, acoperirea nevoilor clientilor nu se rezuma doar la aceste locatii, produsele Vitacom putand fi livrate pe intreg teritoriul tarii. Aceasta acoperire nationala este data mai ales de vanzarile B2B, care reprezinta 85% din total. Mai mult decat atat, produsele Vitacom au depasit de cativa ani granitele tarii, compania avand divizie de vanzari cu clienti din peste 15 tari din Europa, printre care se numara Bulgaria, Croatia, Polonia, Cehia, Ungaria, Germania, Olanda sau Spania. Atat in 2018, cat si anul acesta, cele mai mari vanzari s-au inregistrat in Portugalia, iar cresteri spectaculoase au cunoscut tari precum Cipru, Grecia sau Slovenia, insumand peste 300% fata de anul precedent.

Vitacom Electronics tinteste in continuare cresteri lunare ale vanzarilor

Viitorul este in online, iar compania incearca sa dezvolte cat se poate acest canal. In special pentru clientii B2C tinteste cresterea comenzilor de pe site, mai ales in randul celor care se afla la distanta de punctele fizice de vanzare. De asemenea, pentru zona B2B, evenimentele destinate clientilor si partenerilor vor ocupa un rol foarte important in a doua jumatate a anului.

Vitacom Electronics pregateste, in aceasta toamna, lansarea noii platforme B2B, dar si dezvoltarea continua a site-ului B2C (www.vitacom.ro), schimbarea sistemului ERP si, bineinteles, introducerea unor noi produse in portofoliu. In ceea ce priveste noutatile toamnei, pe langa produsele de sezon, compania pregateste si alte produse din categoria smart living, fiind la mare cautare. Nu in ultimul rand, brandul Well va aduce modele noi de telefoane fixe, senzori de miscare, lampi LED de birou cu functii suplimentare sau incarcatoare auto pentru telefoane, aceste produse putand fi achizitionare curand de la Vitacom, atat online, cat si din punctele de vanzare.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Analiza: eCommerce-ul impinge piata electroIT