Black Friday 2019 vine intr-un moment in care romanii privesc cu tot mai multa ingrijorare la perspectivele unei noi crize economice, potrivit unui studiu al companiei de consultanta Frames. Astfel, in conditiile in care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfarsit de an va fi unul si mai accentuat.

"Estimarile analistilor privind avansul preturilor in 2020, posibila modificare a taxelor si impozitelor, discutiile legate de o posibila criza pun o presiune pe decizia de cumparare. Sa cumparam acum, pentru ca la anul s-ar putea sa fie prea tarziu, pare a fi cuvantul de ordine. Iar comerciantii par sa fi captat acest interes suplimentar, accentuand prin diverse mesaje de promovare acest impuls", potrivit Frames.

Cresterea semnificativa a vanzarilor din 2019 este pusa si pe seama modificarii obiceiurilor de consum si extinderii modalitatilor de plata.

PayU anunta, ieri, ca romanii vor cumpara online in valoare de 1,2 miliarde de lei, in crestere cu 20% fata de 2018. Valorea tranzactiilor online urmeaza sa inregistreze o crestere de 25%, ajungand la peste 360 milioane de lei, in crestere cu 25% in comparatie cu anul precedent. Motivele acestor cresteri se bazeaza pe investitiile constante ale furnizorilor de servicii de plata online si ale comerciantilor in noi tehnologii si in educatia cumparatorilor.

Extinderea vanzarilor din zona de online este completata de avansul vanzarilor din magazine, mare parte dintre retailer pregatind zone speciale destinate Black Friday, precum Flanco, care a inceput deja campania de reduceri.

Citeste si:
Black Friday 2019 la BestValue: pana la 60% off la produse Duty Free
Black Friday 2019 la...

"Achizitia din magazin ramane, in continuare, in prim-plan, mai ales in zona de electronice si electro-casnice. Sa butonezi un televizor, laptop sau telefon, sa deschizi usile unui frigider inainte sa il cumperi, sa testezi cum functioneaza un aspirator continua sa reprezinte o experienta relevanta pentru multi dintre clienti", mai arata Frames.

Cel mai profitabil Black Friday

Pentru retailul IT&C, cel care isi va lua cea mai semnificativa parte din vanzarile de Black Friday, luna noiembrie va reprezenta un plus la capitolul cifra de afaceri. Frames arata ca piata de IT&C va depasi in acest an nivelul de 40 de miliarde de lei, cu peste 6 mld.lei peste nivelul din 2018 (34 mld.lei).

In anul trecut, afacerile celor peste 5000 de companii din acest sector au crescut cu 8% fata de anul anterior, liderii pietei fiind Samsung Electronics Romania, cu afaceri de 4,6 mld. lei, Dante International (eMAG), cu un business de 4,2 mld. lei (12,5% din total) si Altex Romania, cu 3,6 mld. lei.

Statisticile arata, pe de alta parte, ca ponderea comertului electronic in totalul sectorului de retail va creste, in acest an, la peste 10%, in conditiile in care, in 2012, comertul electronic reprezenta numai 1,3% din totalul retailului.

Citeste si:
eMAG se pregateste de Black Friday si inaugureaza un nou showroom
Inainte de Black Friday 2019,...

"Dezvoltarea tehnologiei si a obiceiurilor de consum, accesul mai usor la internet, increderea in crestere a romanilor in achizitiile online si, foarte relevant, criza fortei de munca - sunt elemente care contribuie la extinderea sectorului de comert online in Romania. Perspectivele lui 2020 merg catre o dezvoltare semnificativa a acestui segment, singura mare piedica fiind pusa de nivelul inca sub potential al sectorului de livrare/curierat", mai arata Frames.

Sursa foto: PopTika / Shutterstock

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Black Friday va depasi in acest an granita istorica de 300 MIL. euro