Pe piata de aparate foto se simte o scadere a interesului pentru camere mai ieftine, de pana in 2000 de lei, crescand insa vanzarile de camere pro, conform lui Laurentiu Faur, director de marketing Panasonic Romania si Bulgaria. Totodata, vanzarile de OLED-uri sunt in crestere si, poate deloc surprinzator avand in vedere poluarea „de zi cu zi”, unele dintre vedetele companiei au devenit purificatoarele de aer. Citeste un interviu exclusiv cu oficialul producatorului de electronice.

WALL-STREET.ro: Cum ati caracteriza Black Friday-ul de anul acesta vs. anii precedenti pentru Panasonic? Ce tendinte ati vazut, ce s-a schimbat in comportamentul clientilor?

Laurentiu Faur: De la an la an, practica realizarii unui Black Friday prelungit a fost preluata de majoritatea jucatorilor din piata. Nici anul acesta nu s-a facut exceptie si ni se pare normal sa se intample asa caci, daca nu comunici oferte de Black Friday in luna noiembrie, risti sa nu vinzi mare lucru. Si tot de la an la an, clientii (cel putin cei din eletro-IT) sunt mult mai atenti la evolutia preturilor de vanzare, apreciind acele scaderi/ reduceri semnificative de pret - drept dovada, produsele aflate in promotii agresive sunt imediat recunoscute si stocurile se epuizeaza rapid.

Panasonic a avut oferte atractive pentru Black Friday pe majoritatea categoriilor de produse – televizoare, camere foto, audio, ingrijire personala. Nu am uitat nici luna Decembrie cu oferte dedicate Sarbatorilor de Iarna. Panasonic, traditional a vandut foarte bine in luna Decembrie – de multe ori mai bine decat in perioada Black Friday. Pe langa oferte atractive, avem si campanii speciale (de exemplu campania Cumpara Fara Griji – www.cumparafaragriji.ro) prin care impulsionam vanzarea prin stimularea increderii clientilor in produsele noastre.

W-S.ro: Care au fost best sellerele Panasonic anul acesta pe fotografie si ce ati remarcat la nivel de cos mediu/ce cauta clientii intr-o camera foto?

LF: Traditional, Panasonic este un brand extrem de apreciat in domeniul foto/video, iar cele mai vandute modele sunt camerele mirrorless din seria GH, care au devenit un etalon in domeniul celor care filmeaza. In plus, anul acesta am lansat, dupa un studiu care a durat aproape 4 ani de zile, primele camere Panasonic Full Frame, primite extrem de bine de catre clienti, datorita corpului special gandit pentru fotografii profesionisti precum si datorita functiilor unice de care dispun.

Referitor la cosul de cumparaturi, am observat un lucru interesant – a scazut interesul pentru camerele foto adresate celor aflati la inceput de drum (gama pana in 2000 de lei), in schimb a crescut cel pentru modelele dedicate profesionistilor.

W-S.ro: Ce vanzari ati inregistrat pentru varfurile de lance?

LF: Varfuri de gama exista in toate categoriile de produse Panasonic. De exemplu, in cazul televizoarelor OLED putem spune ca suntem destul de multumiti de vanzarile inregistrate in aceasta perioada, avand asteptari bune si pentru luna decembrie. In ceea ce priveste domeniul foto-video, ne-am atins obiectivele de vanzari pentru acest an si suntem convinsi ca vom avea un an 2020 foarte bun. Avem categorii de produse pe care cu siguranta ne vom focusa mai mult anul viitor, cum ar fi gama de ingrijire personala si igiena orala, unde potentialul de crestere este foarte mare si unde avem produse extrem de performante.

W-S.ro: Ce pondere din vanzari vin din online vs anii precedenti? Ce semnale aveti de la retaileri?

LF: Sunt categorii de produse unde retail-ul clasic domina din punct de vedere al vanzarilor – vorbim despre electrocasnice mari, televizoare. Sunt alte categorii in care online-ul este dominant – cum ar fi camerele foto si video. De asemenea, pe langa jucatorul dominant din online – vorbim despre eMag – sunt si alti jucatori care depun eforturi consistente in promovarea ofertelor si care obtin rezultate foarte bune inclusiv pentru produsele Panasonic.

W-S.ro: Ce strategii va avea Panasonic Romania pentru 2020? Ce se va schimba? Ce veti incerca sa imbunatatiti?

LF: Dorim sa consolidam unele categorii de produse cum ar fi televizoarele si camerele foto/video si sa dezvoltam cat mai mult segmentul de ingrijire personala si igiena orala. Consideram ca avem un potential foarte mare de crestere in aceste categorii si de aceea vom comunica mai mult in aceasta directie.

W-S.ro: Cum evolueaza piata de televizoare si cum incearca Panasonic sa isi creasca cota de piata pe acest segment? Prin ce incearca Panasonic sa se diferentieze de concurenta/ce caracteristici au televizoarele Panasonic (la ce se uita clientii cand doresc sa cumpere televizoare?)

LF: Piata de televizoare inregistreaza o crestere fata de anul trecut, dar una de sub 10% atat cantitativ cat si valoric. In acelasi timp, sunt segmente care au crescut mult peste media pietei – de exemplu televizoarele OLED, unde aproape s-a dublat numarul de unitati vandute. Ne bucura foarte mult acest lucru, deoarece aceasta este tehnologia in care am investit si noi foarte mult si care ne diferentiaza fata de concurenta. Mesajul pe care il folosim in comunicare – ”Hollywood la tine acasa” este unul care are acoperire in viata de zi cu zi. Televizoarele noastre OLED sunt folosite in studiourile de colorizare (atat in Romania cat si la Hollywood), ceea ce asigura clientul final ca va beneficia de un produs de top, care poate reda exact intentia regizorului. Mai mult decat atat, faptul ca am venit in fiecare an cu campania prin care oferim 5 ani garantie produselor, transmite un mesaj ce incredere clientilor nostri.

W-S.ro: Cum evolueaza vanzarile de purificatoare de aer, avand in vedere si poluarea majora din Capitala si nu numai? Constientizeaza romanii importanta purificatoarelor? Portretul robot al clientului care achizitioneaza purificatoare + modelul best seller al Panasonic;

LF: Panasonic are o lunga istorie in ceea ce priveste produsele pentru casa. In Japonia si in Asia in general, mare parte din gama Panasonic este data de produsele pentru casa si pentru ingrijire personala. In ceea ce priveste purificatoarele de aer, observam un interes crescut in piata europeana – de aceea am decis sa introducem aici gama noastra de produse. Si romanii incep sa inteleaga efectele benefice ale unui astfel de produs si de aici rezulta un interes crescut pentru ele. In principal, clientii sunt cei care au copii mici si doresc sa le asigure un aer curat, precum si un grad de umiditate adecvat (produsele Panasonic ofera atat purificare a aerului cat si umidificare).

Este greu sa discutam in acest moment despre un Best Seller in gama Panasonic, deoarece de abia din luna Octombrie am introdus gama pe piata din Romania, dar suntem convinsi ca datorita pretului competitiv raportat la specificatii, vom avea succes.

W-S.ro: Afaceri Panasonic Romania pe 2019 & estimari pe 2020.

LF: Cifra de afaceri prognozata pentru 2020 este de aproximativ 15 milioane de euro, dorind sa crestem ponderea produselor de ingrijire personala si igiena orala fata de anul 2019.

W-S.ro: Daca te-ai putea intoarce in timp si schimba o decizie din 2019, care ar fi acea decizie si de ce ai schimba-o?

LF: O intrebare interesanta. Cu siguranta cu totii am luat decizii la un moment dat care nu au adus rezultatele scontate, dar important este sa invatam din fiecare experienta pentru a ajunge acolo unde ne-am propus.

W-S.ro: Ce asteptari aveti de la noul Guvern/viitorul Guvern din 2020?

Citeste si:

    LF: Nu suntem in masura si nici nu dorim sa facem aprecieri referitoare la politica. Ce pot spune este ca in domeniul nostru – al vanzarilor de electronice si electrocasnice, stabilitatea pietei este extrem de importanta si asta ne dorim sa vedem pe viitor.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Alex Goaga
    Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea IT & C »



    Setari Cookie-uri